loading...
پاتوق دانلود
پاتوقی بازدید : 214 دوشنبه 23 تیر 1393 نظرات (0)

خانم دکتر من سمت راستم وقتی یکم کارام زیاد میشه یا مثلا زیاد بلندو کوتاه میشم درد میگیره یعنی طبیعیه؟ یا ماله اون کیسته؟
البته دکترم وقتی تو سونو این کیست رو دید معاینه ام کرد خیلی هم با دقت اما میگفت منکه چیزی احساس نکردم.

سلام
خانم دکتر من سمت راستم وقتی یکم کارام زیاد میشه یا مثلا زیاد بلندو کوتاه میشم درد میگیره یعنی طبیعیه؟ یا ماله اون کیسته؟
البته دکترم وقتی تو سونو این کیست رو دید معاینه ام کرد خیلی هم با دقت اما میگفت منکه چیزی احساس نکردم.
حالا این کیست بیرون تخمدان میتونه موردی توی بارداری ایجاد کنه؟
یه سوال دیگه الان که من جواب آزمایش خونم رو گرفتم آیا معلومه که خدای نکرده بارداری خارج رحم یا پوچ نباشه؟
راسش چون این چند روز هیچ دکتری عمدتا نیست که برم پیشش و دکتر خودمم مسافرته کمی نگرانم.
چرا من هیچکدوم از علائم بارداری که توی سایتا نوشتن رو ندارم ؟(البته بجز تکرر ادرارکه اونم دیروز تا حالا کمتر شده و کمی هم زود خسته میشم آ)
ببخشیدا شاید سوالام خیلی بچه گانست ولی خب دلواپسم. سپاسگذارم اگر با صبوری بهم جواب میدید.

پاسخ: سلام عزیزم
درد مختصر با فعالیت در بارداری نرمال است ولی اگر شدت درد زیاد باشد باید بررسی شود. خوشبختانه کیست های اطراف تخمدان هیچ مشکلی جهت بارداری ایجاد نمی کنند . عزیزم احتمال بارداری خارج رحمی یا پوچ بسیار کم است بی جهت نگران نباشید .انتهای هفته 6 بارداری سونوگرافی واژینال توصیه می شود. 
علائم بارداری احتمالی هستند و در برخی افراد وجود دارند. مطالعه مقاله علائم احتمالی بارداری این وبلاگ توصیه می شود. 

 
دکتر مریم لطفی زاد
جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۳ ۱۲:۴۹
 
سلام فاطمه خانم
در پاسخ به پیام خصوصیت باید عزض کنم که آزمایش کشت و آنتی بیوگرام ادراری مورد نیاز است و در مورد تخمدانهای پلی کیستیک که در سونوگرافی ذکر شده است باید آزمایشات هورمونی زیر روز 2 یا 3 پریود انجام داده و جواب را برایم ارسال نمائید:
LH-FSH-PROLACTIN-TESTOSTRONE-INSULIN LEVEL
 
الهام
شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۳ ۵:۵۸
 
سال نوتون مبارک باشه. امیدوارم امسال بهترین سال زندگیتون باشه.
 
دکتر مریم لطفی زاد
شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۳ ۶:۵۸
 
سلام الهام خانم
احتمال اختلالات هورمونی یا کیست تخمدان وجود دارد. جهت سونوگرافی رحم و تخمدانها و آزمایشات هورمونی روز 2 یا 3 پریود اقدام نمائید.
 
اعظم
شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۳ ۱۴:۱۱
 
سلام خانم دکتر عزیز. ما هم خوشحالیم که شما دکتر خوب میهنمون باز هم توی ایران هستید. سال نو مبارک
 
اعظم
شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۳ ۱۴:۱۸
 
خانم دکتر خوبم یه سوال مهم داشتم خدمتتون
من باردارم و الان 4 هفته و 6 روزه ام. سه روز پیش به دلیل دردهای تخمدانم که موقع جابه جا شدن بیشتر تیر می کشید رفتم سونو و این جوابش بود
رحم ابعاد بزرگ دارد. یک تجمع مایع 2 میلی متری در لاین اندومتر مشهود است که می تواند اولین نشانه iup باشد.
یک کیست با جدار نازک و محتویات مایع اچو فری به ابعاد 49 در 32 در تخمدان راست است
یک کیست 36 در 35 هموراژیک در سمت چپ مشهود است
مقدار اندکی مایع آزاد در کولدوساک رویت شد
سوالم اینه که این دوتا کیست خطری بری جنینم نداره؟ و چگونه برطرف میشه با توجه بر اینکه باردارم
2 این مایع آزاد در کولدوساک یعنی ان شالله جنین داخل رحم است و خطر خارج از رحمی برطرف شده؟
ممنون

پاسخ: سلام عزیزم
خوشبختانه کیست تخمدانی با سایز کیست شما و نیز کیست هموراژیک تخمدان هیچ خطری در بارداری ندارند و با پیشرفت بارداری بر طرف می شوند.تنها استراحت مطلق - عدم نردیکی و سونوگرافی کنترل 2 هفته یک بار توصیه می شود. مایع آزاد کلدوساک . چون میزانش کم بوده است مشکلی نیست. فعلا خطر بارداری خارج رحمی بسیار کم است ولی هنوز با قطعیت نمی توان اظهار نظر کرد. در صورت درد شدید زیر دل مراجعه به اورژانس بیمارستان توصیه می شود.

 
پرنده کوچک خوشبختی
شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۳ ۱۴:۵۰
 
سلام و وقت بخیر
دیروز صبح هرچی تلاش کردم تا واسه خسته نباشی و تشکر بهتون پیام بدم نمیشد.
حسابی خدا قوت ، راستش خدا خیلی دوستتتون داره که بهتون چنین اجر بزرگی داده که یقینا خیلی ها بهتون دعا بکنن.
خانم دکتر من، 1 اسفند اولین روز آخرین پریودم بوده الان تو هفته چندم قرار دارم؟
در مورد مسافرت دلم میخواد یه نظر کارشناسانه مادرانه بهم بدید راستش هم خیلی دلم میخاد برم (آخه از نظر روحی خیلی خسته ام ) و هم خیلی نگرانم نمیدونم چکارکنم بهتره؟ اگه نظرتون مثبته میشه لطفا بهم بگید حدودا چند روزه میتونم برم ؟

پاسخ: سلام عزیزم
ممنون از ابراز محبتت. 
با توجه به تاریخ اولین روز آخرین پریود شما هفته 4 بارداری را تمام کرده و در هفته 5 بارداری هستید. در مورد مسافرت اگر مسافت زیاد دور نباشد و دست انداز نداشته باشد( 2 تا 3 ساعته) و نیز هر دو ساعت چند دقیقه پیاده روی داشته باشید منعی ندارد. 
حداکثر یک هفته ای

 
shima
یکشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۳ ۶:۵۰
 
سلام خانم دکتر سال نو مبارک انشاالله همیشه تنتون سالم باشه
خدا خیرتون بده
 
مریم از ارومیه
دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۳ ۱۳:۳۰
 
هستن هنوز آدمهایی که بوی ناب انسانیت می دهند 
و من مطمئنم که شما یکی از آنهایید.
سپاسگزارم برای این همه محبت شما.


پاسخ: ممنون عزیزم

 
شبنم
سه شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۳ ۱:۴۷
 
سلام
خداوند با تمام عظمتش گاهی در قلبی کوچک تجلی می یابد و مهرش را از آن قلب به بندگانش نثار میکند خوشا به حال شما که قلبتان جایگاه خداست و لحظه هایتان سرشار از نیکی به آفریدگان خدا؛سپاس بابت تمام لطفی که دارید وزمانی که صرف پاسخ به نیاز های ما میکنید واز هیچ راهنمائی دریغ نمیکنید...
سال پرخیروبرکتی داشته باشید.
 
سه شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۳ ۲۳:۴۹
 
سلام خانم دکتر لطفی زاده مهربان
بسیار از راهنماییهای شما ممنون هستیم
سال نو بر شما مبارک. سالی پر از سلامتی و شادکامی پیش رو داشته باشید

پاسخ: متشکرم عزیزم

 
مینا
چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۳ ۰:۱۱
 
سلام خانم دکتر مهربون 
سال نو شما هم مبارک باشی
همیشه شاد و دل زنده باشید و تنتون سلامت باشه
در پناه خدا

پاسخ: مرسی مینا خانم گلم


 
سویل
پنجشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۳ ۱۸:۴۲
 
با عرض سلام و تبریک سال نو خدمت شما خانم دکتر عزیز
خانم دکتر ماه پیش در سونو تشخیص کیست تخمدان دادن و قرص ال دی تجویز شد برام اما بنا به دلایلی ماه پیش مصرف قرص رو شروع نکردم. 
میخوام از فروردین ماه شروع کنم. فقط نمیدونم از روز اول پریود شروع کنم مصرف قرص ld رو یا از روز پنجم پریود؟؟؟
امشب یکم لکه بینی داشتم چون نزدیک پریودمه
یک دنیا ممنون از پاسختون

پاسخ: سلام عزیزم
مصرف قرص ال دی از روز 5 پریود باید شروع شود. 

 
فرشته
دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ ۰:۳۵
 
سلام خانم دكتر
من 36 سالمه دو تا فيبرن حدود 6 سانتي متري دارم با خونريزي شديد پريود.چند ماه پيش براي بارداري به دكتر مراجعه كردم آمپول ديفرلين 3 ماهه برام تجويز كرد تافيبرن هام كوچك بشه.الان 5 دوره س كه پرويود نشدم.فيبرن هام هم كوچيك شدن اما قرص كلوميفين و آمپول مريونال كه مصرف كردم جواب نداد...متاسفانه نه پريود ميشم ونه حامله خواهش ميكنم كمكم كنيد.ضمنا داروهاي تخمكگذاري باعث رشد فيبرون ا شد.با توجه به اينكه سنم بالاست و براي بارداري عجله دارم بايد چيكار كنم؟

پاسخ: سلام عزیزم
با تمام مدارک پزشکی خود جهت درمان ناباروری به کلینیک اینجانب مراجعه نمائید.

 
ریحانه
جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ ۱۵:۳۸
 
سلام خانم دکتر عزیز.من قبلن پیام دادم که عفونت مثانه داشتم و دچار لک بینی میشم.که شما گفتید سونو لازم هست.من سونو هم انجام دادم.رحم به ابعاد 31×66و ضخامت اندومتر 7mm و اکوی میومتر طبیعی می باشد.همچیز نرمال هست به غیر از مثانه حاوی دبری هست و مختصر مایع در کلدوساک خلفی دیده شد.این ازمایش رو من 1/12 انجام دادم تا امروز من بازم لک بینی دارم.از سه شنبه هفته پیش تا امروز که جمعه بود انتی بیوتیک مصرف کردم.مترونیدازول وسیپروفلوکساسین 500.دکترم گفت انتی بیوتیک رو تا ده روز مصرف کنم.درد شگمم خیلی کم شده و کمر و لگنم درد دارم وقتی هم درد زیاد میشه لک بینی پیدا می کنم.ممنون میشم راهنماییم کنین چون شدیدن نگرانم که این لک بینی واسه چیه.بعد میخواستم بدونم اگر عفونت واژن باشه با این انتی بیوتیک ها خوب نمیشه؟بعد من چون دخترم می خواستم بدونم عفونت واژن رو از چه طریق میشه متوجه شد.نیاز به معاینه هست یا خیر.ممنون

پاسخ: سلام عزیزم
بله با توجه به ادامه درد و لکه بینی احتمال عفونت واژن مطرح است . جهت معاینه و درمان قطعی به کلینیک اینجانب مراجعه نمائید.

 
گلوریا
دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ ۱۶:۱۴
 
سلام خانم دکتر جووون.من یه مدت حدود 2 ماه به طور پراکنده نه دایمی لک بینی داشتم الان لک بینیم قطع شده ولی ترشحاتم زرد رنگ هستش نه درد دارم نه سوزش نه خارش.میزان ترشحاتمم طبیعی هست مجردم هستم.میشه راهنماییم کنید.نیاز به مصرف دارو هست؟

پاسخ: عزیزم
چون میزان ترشحات نرمال است و درد و سوزش ندارید احتیاجی به درمان نیست.

 
گلریزان
دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ ۱۷:۴۸
 
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر لطفی زاد. من 24 سال سن دارم یک ساله ازدواج کردم الان تقریبا 4 ماهه که پیشگیری نداشتم ولی باردار نشدم .تو 9 ماه اخیر دچار پریودهای نامنظم شدم یعنی دو ماهی یکبار یا چهل روز چهل و پنج روزی یکبار پریود میشم ازمایشات هورمونی با سونو انجام دادم ازمایشاتم نرمال بود فقط کیست تخمدان و تنبلی تخمدان داشتم که دکترم برام 60 عدد قرص متفورمین تجویز کرد و الان قرص ها تموم شد ولی نه باردار شدم و نه عادت ماهیانه ام منظم شد.ممنون میشم من و راهنمایی کنید

پاسخ: سلام عزیزم
جهت تجویز داروهای محرک تحمک گذاری به کلینیک اینجانب مراجعه نمائید.

 
زهرا
یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ ۱۴:۳۰
 
سلام خانم دکتر و خسته نباشید مشکلی دارم که امیدوارم راهنمایی شما یاریگرم باشه من خانمی 28 ساله دارای دو فرزندم و فرزند دومم الان یازده ماهشه و فاصله یسنی بین فرزندانم 7 سال است از دوران مجردی همیشه بی نظمی قاعدگی داشتم.بعد از ازدواج بلافاصله باردار شدم و زایمان طبیعی داشتم بعد از سالها بسختی و با کمک درمان دارویی توانستم مجددا باردار شوم برخی عقیده داشتن رحم دو شاخه دارم و برخی تنبلی تخمدان .عکس رنگی سنوی داخلی ازمایش هورمونی ووو نهایتا باردار شدم و بعد از زایمان طبیعی چون خودم بچه ام را شیر میدهم پریود نشدم اما حدود دو ماهی است که خونریزی شدید دارم و با وجود مصرف قرص و درمان دارویی و امپول هنوز ادامه دارد سنو گفته تخمدانها طبیعین خواهشا بفرمایید چه کنم ممنونم

پاسخ: سلام عزیزم
جهت تشخیص علت خونریزی به معاینه و بررسی کامل نیاز دارید.با تمام مدارک پزشکی خود به کلینیک اینجانب مراجعه نمائید.

 
سحررررررر
دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۳:۴۸
 
سلام خانم دکتر خسته نباشید

من 21 سالمه ومجرد هستم ویک فولیکول 15 میلی در تخمدان چپم دارم و بعد از اتمام دوران پریودیم باز هم لکه های خون میبینم. به من گفتید که یک ورق ال دی مصرف کنم من مصرف کردم فقط 1 عدد از قرصهایش را نخوردم چون دیگه واقعا حالم بد بود ونمیتونستم مصرف کنم و میخواستم که پریود بشم.

23ام پریود شدم و29ام همین ماه تمام شد ولی با اینکه الان هشتمه ولی تقریبا هر روز یا یک روز درمیون لکه های خون می بینم 
خواهش میکنم منو راهنمایی کنید؟

پاسخ: سلام عزیزم
از روز 5 پریود ماه بعد قرص یاسمین به جای ال دی استفاده کنید که عوارض کمتری دارد.

 
دکتر مریم لطفی زاد
پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۳:۳۶
 
با سلامخدمت شبنمکده
انجام عمل هیسترکتومی سبب کاهش میل جنسی نمی شود.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
صفحات جداگانه
آمار سایت
  • کل مطالب : 9893
  • کل نظرات : 240
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 87
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 134
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 134
  • بازدید ماه : 2,838
  • بازدید سال : 13,253
  • بازدید کلی : 915,626
  • کدهای اختصاصی