loading...
پاتوق دانلود
پاتوقی بازدید : 269 دوشنبه 23 تیر 1393 نظرات (0)

مشکلات جنسی دختران باسلام

لطفا در مورد افتادگی رحم در دختران جوان هم مطلب بنویسید
آیا احتمال افتادگی در دختران جوان وجود دارد ،عوارض ان و راه های درمان آن چیست؟ با تشکر
-------------------------------------------------------------------------------
سلام عزیزم
احتمال افتادگی رحم در دختران جوان بدلیل قوی بودن بافت ساختمانی رحم صفر است مگر بیماری نظیر تومور رحمی یا توده لگنی در کار باشد که با فشار آوردن سبب افتادگی رحم و علائم آن نظیر تکرر ادراری بخصوص با سرفه و عطسه و خنده و احساس خروج توده از واژن و سنگینی زیر دل درد است که فقط با معاینه متخصص زنان و سونوگرافی مشخص میشود . لذا نگران نباشید و حتی اکثر نزدیک به 98% تکرر ادرار در دختران جوان بدلیل عفونت مثانه و نه افتادگی رحم است
مریم .ع
جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ ۹:۳۱
 
سلام خانم دکتر .من دختری 20 ساله هستم که چون قاعدگی نامنظم داشتم به پزشک مراجعه کردم بعد از سونوگرافی گفتن کیست داری و با قرص برطرف میشه بعد از خوردن قرص مراجعه کردم و گفتن درموئید داری باید لاپاراسکوپی کنی از فروردین بهم گفتن اما من می ترسم مراجعه کنم چون گفتن شاید تخمدانت برداشته شه. آخه من برا شاهرودم می ترسم جراحش ناشی باشه.بعد خانم دکتر من میخوام 5 سال دیگه بچه داربشم آیا میشه؟
 
سارا
جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ ۱۱:۲۵
 
سلام خانم دکتر. من یه سوال داشتم آیا خوردن قرص کلومفین باعث تاخیری پریود میشه. من این ماه به درخواست دکترم این دارو مصرف کردم برای تحریک تخمک گذاری همیشه 28 و 29 و 27 روزه پریود میشدم اما الان 32 روز گذشته و پریود نشدم امکان تاخیری پریود وجود دارد؟
 
دکتر مریم لطفی زاد
جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ ۱۱:۵۶
 
سلام مریم خانم
متاسفانه تنها راه علاج کیست درموئید جراحی است و احتمال دارد در جریان جراحی بدلیل خونریزی حین عمل یا وجود تورشن ( پیچ خوردن) کیست که باعث بافت نکروزه و مرده تخمدان شده باشد برداشت کل تخمدان حاوی کیست ضروری شود البته بیشتر اوقات تنها خود کیست خارج میشود . اگر شما دارای علائم نظیر درد و ترشح واژینال نیستید چون مایل به بارداری در آینده هستید می توانید با قبول ریسک اینکه هر آن امکان پاره شدن کیست و یا پیچ خوردن آن است و تحت نظر متخصص زنان باشید از عمل اجتناب کنید ولی بهر حال تصمیم نهایی با شماست و باید از ریسک و فواید عمل آگاه باشید .
 
دکتر مریم لطفی زاد
جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ ۱۱:۵۷
 
سلام سارا خانم
بله مصرف قرص کلومیفن در برخی از افراد سبب تاخیر پریود میشود ولی چون با هر تاخیر پریودی احتمال بارداری وجود دارد لذا انجام تست خونی بارداری توصیه میشود .
 
عسل
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ ۰:۵۲
 
سلام خانم دکتر خسته نباشید 
دختری هستم مجرد متولد 64 که در طول ماه رمضان دو بار پریود شدم به نظر شما مشکل خاصی دارم
هر دو بار خونریزی کمی داشتم به فاصله 9 روز 
دفعه اول 5 روز و دفعه دوم در حال حاضر روز دوم هست که خونریزی دارم 
شغل پرستار
از طریق دوستم با سایت شما آشنا شدم ممنونم که وقت میزارید و جواب میدید
 
رها
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ ۴:۱۸
 
سلام 

من دختری 25 ساله هستم از 15 سالگی لبهای کوچک اندام تناسلیم بزرگتر از حد معمول است و حالت چروکیده و تیرگی دارد. چرا من اینطور شده ام .میترسم از طرف شوهرم طرد شوم لطفا من را راهنمایی کنید
 
الی
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ ۵:۲۱
 
سلام به خانم دکتر گلم .خسته نباشید واقعا
من یه سوال داشتم در مورد قرص فولیک اسید که تقریبا 3 ماه و 10 روزه که استفاده کردم همراه با متفورمین تا چه مدت دیگه باید فولیک رو مصرف کنم ؟
تا زمانی که دارم متفومین می خورم؟
بازم قدردانی می کنم از پاسخگوییتون
 
دکتر لطفی زاد
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ ۶:۳۰
 
سلام رها خانم
وضعیت اندام تناسلی شما ژنتیک است و با داروهای سفید کننده پوست که توسط متخصص پوست تجویز میشوند به مقدارجزئی رنگ آن ممکن است سفید تر شود و در مورد چروکیدگی آن متاسفانه تنها راه عمل جراحی زیبایی ناحیه تناسلی است که با مراجعه به متخصص زنان میتوانید آنرا انجام دهید .
 
دکتر لطفی زاد
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ ۶:۳۳
 
سلام الی خانم
بله تا زمانی که متفورمین می خورید بایستی همزمان فولیک اسید نیز مصرف نمائید . 
ممنون از ابراز محبتت.
 
دکتر مریم لطفی زاد
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ ۷:۱۱
 
سلام سارا خانم
به نظر من مصرف دو ماه قرص ضد بارداری ال دی ( عوارض آن از بقیه قرص ها کمتر است) و سپس سونوگرافی رحمی مجدد توصیه میشود . در صورت بر طرف شدن کیست سونوگرافی کنترل هر 6 ماه یک بار انجام میشود . در صورت باقی ماندن کیست درموئید که به احتمال زیلد با دارو برطرف نمی شود دو راه در پیش دارید یا عمل جراحی لاپاراسکوپی کنید و کیست را خارج کنید که با وجود اندازه کوچک کیست توصیه نمی شود و یا صبر کنید و هر 6 ماه سونو بگیرید که هیچ ضرری هم ندارد و اگر سایز کیست به 8 سانتی متر رسد که بعید است برسد عمل لاپاراسکوپی انجام دهید . داروی گلوکوفاژ و یا متفورمین چون هنوز مشخص نیست که بیماری دیا بت ( مرض قند) دارید یا خیر ابدا" جهت شما توصیه نمی شود . دارو های گیاهی نیز چون عوارض ناشناخته دارند توصیه نمی شوند . جهت مطالعه در مورد عوارض قرص ضد بارداری به مقاله " عوارض قرص ضد بارداری " وبلاگ مراجعه نمائید گرچه دو ماه مصرف زمان بسیار کوتاهی برای ایجاد عوارض است و معمولا عوارض در این مدت رخ نمی دهد .
 
رها
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ ۱۰:۱۵
 
با سلام لطفا بفرمایید آیا عمل تنگ کردن واژن درحین عمل سزارین یا زایمان طبیعی امکان داره یا نه؟ممنون
 
الی
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ ۱۰:۱۷
 
خیلی ماه هستید به خدا
یه دنیا ممنونم از زحماتتون و دستتون رو صمیمانه می فشارم.
دعای همه ما بیماران پشت و پناه شما خانم دکتر مهربان ودلسوز
 
دکتر مریم لطفی زاد
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ ۱۰:۲۶
 
سلام رها خانم
تنگکردن واژن حین عمل سزارین که امکان ندارد ولی حین زایمان طبیعی در هنگام ترمیم برش اپیزیوتومی تا حد کمی امکان فقط تنگتر کردن دهانه واژن است ولی چون تنگی تا عمق ادامه ندارد( بدلیل تورم بافت واژن پس از زایمان و امکان خونریزی شدید نمی توان ترمیم عمقی حین زایمان طبیعی انجام داد) اثر ملموس و رضایت بخشی ندارد ولذا ترمیم موثر و نهایی حداقل 6 هفته پس از زایمان طبیعی یا سزارین به روش ترمیم پرینه( پرینورافی) در اطاق عمل توسط متخصص زنان پیشنهاد میشود .
 
sara
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ ۲۳:۶
 
سلام خانم دکتر عزیزم
واقعا ممنونم که وقت میزارید و جواب میدید
من حتما در زمان های مختلف تمام مطالب سایت رو میخونم .
دوستون دارم 
سلامت و موفق باشید 
 
دکتر مریم لطفی زاد
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ ۶:۳۱
 
سلام خانم ...
شما با توجه به نامنظمی پریود و لکه بینی و موهای زائد دارای عدم تعادل هورمون های بدنی هستید لذا مصرف 6دوره قرصضد بارداری دیان توصیه میشود . در ضمن مقاله تخمدان پلی کیستیک - موهای زائد وبلاگ را جهت آگاهی بیشتر در مورد علت موهای زائد و روش های جدید درمانی مطالعه نمائید .
 
نرگس
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ ۲:۵۵
 
سلام خانم دکتر من 16 سالمه و پریود نا منظمی دارم و این مسئله باعث نگرانی خودم ومادرم شده لطفا منو راهنمایی کنید من منتظر جواب شما هستم
 
دکتر مریم لطفی زاد
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ ۷:۳۸
 
سلام نرگس خانم
احتمال کیست تخمدان و یا اختلال هورمونهای زنانه و یا مشکل تیروئید وجود دارد جهت سونوگرافی و آرمایش هورمونی به متخصص زنان مراجعه فرمائید .
 
دکتر مریم لطفی زاد
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ۷:۱۳
 
سلام ساره خانم
یک بار دیگر علائم بیماری - سن و اینکه مجردید یا خیر و نیز سابقه دارو های مصرفی و سونوگرافی های قبلی وجود درد یا تاخیر پریود یا نامرتبی پریود - موهای زائد و غیره را برایم بنویس تا بهتر بتوانم راهنمائی کنم .
 
دکتر مریم لطفی زاد
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ ۸:۸
 
سلام ساره خانم
مشکل شما لکه بینی قبل از پریود و درد است . نیاز به آزمایش کامل ادرار و کشت ادراری و نیز سونوگرافی رحم و تخمدان با احتمال کیست تخمدان دارید . جواب آزمایشات و سونو را برایم بفرستید .
 
مطهره
سه شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۱ ۲۳:۳۱
 
با سلام خسته نباشید من 4سال ازدواج کردم 3سال بچه می خوام بچه دار نمی شم لاپراسکوپی هم انجام دادم جوابش پیچ خوردگی لوله رحم سمت چپ و راست و دکتر پیشنهاد داده ای یو ای کنم ایا بدون ای یوای باردار می شوم یا ایا ای یو ای با مشکلی که من دارم جواب می ده در ضمن شوهرم همه چیش سالم بود راستی بهترین جایی که می تونم جواب بگیرم کجاست مررررسی
راستی تا حالا همچین بیماری داشتید
که با ای یو ای جواب بده..................................................................................................................................................................
 
مهری
شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۱ ۱۱:۵۴
 
با سلام و ضمن عرض خسته نباشید
تبریک میگم به شما بخاطر اینکه زکات علم خودتون رو به بهترین شیوه دارید انجام میدید خوشبحالتون 
یک ساله که ازدواج کردم تو این مدت از روش جلوگیری قرص استفاده میکردم(ال دی.اچ دی.لئونورژسترول)
متاسفانه شاید میشد در ماه دو بار به طور اورژانسی لئونورژسترول مصرف میکردم واکثرا هر ماه دوبار پریود میشدم یکی طبیعی و یکی سه روزه و خون سیاه
آخرین نزدیکی در اوایل ماه رمضان بود که از روش اورژانسی استفاده کردم
مشکلم اینه که از اخر ماه رمضان تا حالا که نزدیک 15روزه خونریزی دارم هفت روز اول که موقع پریودیم بود اما کم کم رنگ خون سیاه شد وگاهی لخته
به متخصص مراجعه کردم ازمایش خون تست بارداری مثبت بود ولی دکتر میگفت ضعیفه شاید یک هفته باشه که شکل گرفته اما اخرین نزدیکی من اوایل ماه رمضان بوده وبیشتر از یک ماه میگذره و وگفت احتمال سقط داره
این خونریزی 
سونو هم رفتم چیز خاصی نشون نداد من تو عقدم وباشوهرم مشکل دارم ومشاوره رفتم گفته اصلا نباید برید خونتون بخدا خیلی نگرانم از عاقبت این بچه و خودم 
نظر شما در این مورد چیه آیا سقط شده اگرنه چرا خونریزی دارم 
با تشکر
کاردیگه ای از دستم بر نمیاد جز اینکه دعاگویتان باشم
 
دکتر مریم لطفی زاد
چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۱ ۱۱:۳۶
 
سلام مطهره خانم
بله بهترین روش معالجه شما در درجه اول آی یو آی و اگر پس از سه دوره پاسخ نداد آی وی اف می باشد . می توانید به مرکز نازایی نوید در شهرک غرب تهران مراجعه کنید .
 
دکتر مریم لطفی زاد
چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۱ ۱۱:۳۹
 
سلام مهری خانم
با توجه به علائم و آزمایشاتتان به احتمال زیاد دچار تهدید به سقط بارداری هستید فعلا هفته ای یک بار سونوگرافی و آزمایش بتای خون مجدد توصیه میشود . استراحت مطلق و عدم نزدیکی توصیه میشود . در صورت تشدید خونریزی و یا دفع نسج زودتر به پزشک مراجعه کنید .
 
ماریا
چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۱ ۱۴:۵۲
 
باسلام
من دختری 25 ساله و مجرد هستم به مدت دو سال دارای ترشحات زرد رنگ و گاهی هم سفید رنگ غلیظ هستم البته از یکسال بیش دچار لکه بینی شدم که با خوردن مفنامیک اسید به طور مقطعی بر طرف می شد به دکتر مراجعه کردم قرص مترونیدازول و یک پماد داد چند دوره خوردم ولی بهتر نشدم که با شروع لکه بینی( ترشحات خونابه ای غلیظ) سونوگرافی از رحم و تخمدان دادم ولی آزمایبش همه چیز را طبیعی نشان داد برام دوعدد کپسول فلوکونول (هفته ای یکی)150و سفکسیم ( یک بسته)و قرص مدروکسی پروژسترون5 ( به مدت سه ماه البته بعد از مصرف بعد یک هفته پریود می شدمی که از دوروز قبل لکه بینی شروع می شد) تجویز کردکه پس از پایان دوره سه ماه بعد از پریودم به مدت 5 روز لکه بینی نداشتم ولی خارش شدید وترشحات زرد غلیظ ( مانند زمانی که سرماخوردگی شدید است وآبریزش بینی زرد رنگ می شود) وبعد لکه بینی ( که خیلی کمتر از دفعه قبل و ابتدا قرمز وگاهی هم قهوهای سوخته) دارم. خانم دکتر عزیز از شما عاجزانه درخواست کمک دارم خیلی نگرانم واسترس دارم اگر اامکان دارد یک راهمنایی بفرماید تا از شر این ترشحات رهایی یابم
ممنونم. سایه تان برقرار
 
دکتر مریم لطفی زاد
چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۱ ۱۵:۴۶
 
سلام ماریا خانم
شما نیاز به مراجعه به متخصص زنان جهت آزمایش اسمیر مستقیم و کشت از ترشحات و تعیین دقیق میکروب عامل بیماری دارید . درمان مناسب بر اساس نتیجه آزمایش خواهد بود .
 
دکتر مریم لطفی زاد
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ ۱۴:۲۰
 
سلام المیرا خانم
با توجه به علائمتان نیاز به معاینه توسط متخصص زنان و انجام سونوگرافی رحم و تخمدان دارید . احتمال دارد بیماری کیست تخمدان مطرح باشد که با سونوگرافی مشخص می شود .
 
مریم
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ۱۹:۵۱
 
سلام خانم دکتر 
من عفونت دستگاه ای یو دی دارم و 5 ماه است که خوب نشدم در ضمن عادت ماهانه من نیز بعد از مسافرت دچار تاخیر زیادی شده 14 ـ 20 می خواستم بدانم که بخاطر عفونت است یا نه شرایط آب و هوایی یا احتمال داشتن کیست باعث شده؟
من حس می کنم که ای یو دی کمی نزول داشته می تونه اثرات ورزش باشد؟
ممنون از لطفتان

سلام عزیزم
عفونت رحمی با آی یو دی خطر ناک است و چون کامل درمان نشده و نیز احساس نزوا آنرا دارید توصیه به در آوردن آن و درمان کامل عفونت و سپس گذاشتن آی یو أی جدید می کنم . بله مسلما عفونت رحمی و نیز استرس ناشی از مسافرت هر دو می توانند سبب تاخیر پریود شوند ولی چون احتمال کیست تخمدان نیز وجود دارد سونوگرافی توصیه میشود . بله نزول آی یو دی می تواند ناشی از ورزش باشد . 

 
الهه
دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۱ ۹:۲
 
سلام خانم دکترمن درزایمان طبیعی درموقعه ای که 3روزمانده بود که ماهم تمام شود براثربی توجه ای دکترم که بالای سرم نبودوپرستارهامن بجه ام راازدست دادم ودرپزشکی قانونی بچه ام نئشته شده دچارنارسای حادتنفسی شده واین اتفاق درحالبیهوشی خودم باکنده شدن جفت اتفاق میافتدوازشماخواهش میکنم که اول بهم بگوییدکه نارسای حادتنفسی چطوراتفاق میافتدودردوران حاملگی مشخص می شودومصرکیست

سلام عزیزم
در این مورد بایستی با دکتر متخصص نوزادان مشاوره نمائید 

 
مهر آفرین
سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۱ ۸:۴۰
 
بادرود و خسته نباشی خدمت خانم دکتر
من خانمی 30 ساله هستم و 4 ساله که ازدواج کردم این 4 سال با کاندوم جلوگیری کردم با شوهرم تصمیم گرفیم که تیر 92 بچه دار شویم چون تخمدان هایم ضعیف هستند و پریودی نامنظمی دارم و موهای زائد زیر چونه دارم می خواستم ببینم تا تیر ماه که می خواهم بچه دار شوم چه کارهای باید از الان انجام دهم؟
با سپاس و قدردانی

سلام عزیزم
سونوگرافی رحم و تخمدان و انجام آزمایشات کامل هورمونی که شامل هورمون مردانه و پرولاکتین و تیروئید باشند توصیه میشود . 

 
لیلی
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۱ ۱:۴
 
یا سلام و خسته نباشید
سوالی داشتم در مورد مشکلم که خواهشا اگه امکان داره جوابمو بدید
دو سالیه پریود نمیشدم و فقط با مصرف قرص استرومارین با تجویز دکتر پریود منظمی پیدا میکنم.تشخیص دکتر یائسگی زودرس و تنبلی تخمدانه.32 سالمه و یه پسر 11 ساله دارم.و قصد حاملگی دارم.قرصی که برای منظم کردن پریودم برام تجویز شده آیا ضدبارداریه؟هر دکتری مراجعه کردم آسترومارین(استروژن کونژوگه) تنها داروئیه که به من داده میشه .در ضمن تموم آزمایشات رحمی رو دادم و از هر نظر سالمه و مشکلی ندارم.در ضمن همراه این دارو ویتاگنوس و تخم رازیانه هم مصرف میکنم.آیا اشکالی نداره؟
قلبا از محبتتون تشکر میکنم اگه جواب سوالمو بدید

سلام عزیزم
خیر قرص استرومارین ضد بارداری نیست . اشکالی ندارد آنها را هم میتوانید مصرف کنید . جهت درمان تحت نظر پزشک زنان باشید . 

 
دکتر مریم لطفی زاد
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ ۱۸:۱۳
 
سلام فرحناز خانم
شما جهت تعیین علت لکه بینی پریود نیاز به سونوگرافی رحم و تخمدان ( احتمال کیست تخمدان وجود دارد ) و نیز انجام آزمایشات کامل هورمونی که شامل هورمون پرولاکتین و تیروئید نیز باشند دارید .
 
عسل
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱ ۲:۲۴
 
سلام خانم دکتر خواهش می کنم جواب منو زود بدین . من 9 هفتس که باردارم و حالت تهوع وحشتناکی دارم . اصلا از زندگی عادی افتادم . واقعا دارم آرزوی مرگ می کنم . دکترم می گه تحمل کن ولی دیگه نمی تونم . زینتوما ب6 و دمیترون هم خوردم اثر نداشت . آمپول ب6 و اندنسترون هم زدم فایده نداشت . توروخدا کمکم کنین

سلام عزیزم
شما نیاز به انجام آزمایشات کار کبد و کلیه و نیز بستری در بیمارستان جهت گرفتن داروی ضد استفراغ وریدی و سرم درمانی دارید . در ضمن سونوگرافی حاملگی نیز جهت رد وجود بیماری های جنینی نیز توصیه میشود . 

 
یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ ۴:۵۱
 
سلام خانم دکتر...

خواهش میکنم ازتون جواب منو بدین ... زودتر خواهش میکنم
من 21سالمه آزمایش قبل بارداری هم دادم هیچ مشکلی نداشتم خداروشکرولی

خیلی خسته ام ... هفت هشت ماهه که اقدام به بچه دار شدن کردیم ...

از وقتی که اقدام کردیم پریودم 5.6روز عقب میافته قبلا اصلا اینجور نبود و منظم بود ..

کیست هم ندارم سونو دادم مشکلی نداشتم دکترم رفتم گفته مشکلی ندارید خودتو شوهرت

هر ماه با هزار امید بی بی چک میزدم ولی منفی بود و سر شیش روز که عقب مینداختم پریود میشدم ...

اما این ماه سه بار بی بی چک زدم دوبار اول چون وسط روز بود دوتا خط روشن میشدولی خط تی کمرنگ بود ولی بار سوم صبح زود زدم دوتا خط پررنگ شد 

من از خوشحالی داشتم میمردم !!!!!!!! 

99درصد مطمئن شده بودم که باردارم بخاطر این رفتم آزمایش خونم دادم که مطمئن شم ولی مث یخ وارفتم وقتی گفت منفیه ...

خیلی امید دارم انگار هنوزم باورم نشده باردار نیستم !!!

آخه الان شیشمین روزه که باید امروز میشدم نشدم همیشه عقب انداختنم بیشتر از این نمیشد .........

چند روز پیش گهگاه دل درد میگرفتم ولی الان دیگه خبری نیست !

به نظر شما چرا اینجوری شد ؟ یعنی بی بی چک الکیه ؟ 

یا اینکه ممکنه آزمایش خون غلط باشه و من باردار شده باشم ..؟

کمکم کنید ممنون میشم .................
خیلی دعام کنید خیلی دوست دارم بچه دار شم .

التماس دعا. یاعلی .

منتظرتون هستم

سلام عزیزم
توصیه می کنم یک آزمایش بتای خون بارداری در یک آزمایشگاه دیگر چک کنید و اگر منفی بود یک سونوگرافی رحم و تخمدان جهت تعیین علت عقب افتادن پریود انجام دهید . 

 
مهر آفرین
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱ ۲۳:۳۲
 
با در.د خدمت خانم دکتر
قبلا از تون پرسیدم که 30 سال دارم و 4 سال که ازدواج کردم و قصد دارم تیر 92 باردار شوم ولی پریودی نامنظمی دارم و شما تجویز کردید که ازمایش و سونوگرافی بدم که انجام دادم 
جواب سونوگرافی:
رحم دارای ابعاد و اکوپترن طبیعی است
ضخامت لایه آندومتر 5م.م است
تخمدان راست با ابعاد 20*40م.م و تخمدان چپ با ابعاد 22*56م.م و در هر دو تخمدان تصویر فولیکولهای متعدد پری فرال با دیامتر8-5م.م دیده می شود که مطرح کننده pcoD میباشد
مایع آزاد در فضای کولدوساک خلفی مشاهده نمی شود
جواب آزمایش:
TSH 5.2
LH 19
OH-PROGESTERONE 1.3
TESTOSTERONE 2.3
DHEA-SO4 3.4
FSH 5.3
PROLACTIN(GAMMA) 24.6
FASTING BLOOD SUGAR 72
UREA 27
CREATININE 0.9
لطفا سریع جوابمو بدید؟آیا برای باردار شدن خیلی درد سر می کشم؟
چه دارویی با ید استفاده کنم ؟

سلام مهر آفرین خانم
طیف نرمال آزمایشات را هم برایم بفرست. 

 
مهر آفرین
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ ۳:۲۲
 
با سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر 
طیف نرمال آزمایش
TSH : Normal adults:0.2-5
Newborns:<21
Infants:0.5-9
LH: Follicular phases:0.5-10.5
Ovulation phases:18.4-61.2
Luteal phases:0.5-10.5
Menopause:8.2-40.8 
OH-Progesteron: Follicular phases:0.2-1.3
Luteal phases:1.0-4.5
Menopause:0.2-0.9
Testosteron: Women:0.2-1.2
DHEA-SO4: Adults:0.9-3.6
Menopause:0.1-1.0
Prepuberty:0.25-1.0
Newborns:0.9-1.8
FSh: Follicular phases:2.3-9.2
Midcycle phase:7.0-18.6
Luteal phases:1.5-6.0
Menopause:20-100
Prolactin(GAMMA): Cyclic:3.7-17.2
Menopause:3.3-10.6
creatinine: 0.4-1.4

وقتی این آزمایش رو گرفتم دو ماه میشه که پریودیم عقب افتاده است
آیا تاثیر در نتیجه آزمایش داره ؟
با تشکر از شما

سلام مهر آفرین خانم
هورمون تستوسترون و پرولاکتین و دی اچ ای آ اس و تی اس اچ مقادیر بالایی نشان میدهند . توصیه می کنم 5 روز پشت سر هم روزی 2 عدد فرص مدروکسی پروژسترون 5 میلی گرمی با هم مصرف نموده و صبر کنید تا پریود ش.ید سپس روز 3 پریود مجددا این آزمایشات را در یک آزمایشگاه معتبر نظیر آزمایشگاه مسعود تهران تکرار نمائید . بله امکان دارد بر اثر تاخیر پریود جواب آزمایشات تغییر کرده باشد ولی باز هم توصیه به تکرار آنها میشود . 

 
دکتر مریم لطفی زاد
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ ۱۵:۹
 
سلام مادلین خانم
جهت رفع یبوست بایستی میزان فیبر غذایی خود را افزایش دهید . از میوه بخصوص گلابی و کیوی استفاده نموده و اگر رفع نشد از قرص ملین سنا میتوان استفاده کرد .
 
فاطمه
جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۱ ۱۳:۴۱
 
سلام خدمت خانم دکتر 
من خانمی هستم که(تا دوسال پریود نشدام) در حال حاضر 1 سال و 7 ماه است که تحت نظر دکتر هستم، بعد سونوگرافی ضخامت آندومتر linear و حاوی فولیکول های ریز محیطی است و الان دکتر گفته باید تا 5 سال دیگر از قرص اتیسترون استفاده کنید. به نظر شما من باید چیکار کنم؟

سلام
نظر پزشکتان صحیح است و بایستی اتیسترون مصرف نمائید . پس از یک سال مصرف اگر مایل به بارداری بودید می توانید با تجویز پزشکتان از قرص کلومیفن استفاده نمائید . 

 
فرشته
یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ ۱:۴۵
 
سلام خانوم دکتر 
براتون ایمیل فرستادم لطف کنید جوابش را بدهید. ممنون

سلام فرشته خانم
ایمیلی دریافت نکرده ام .

 
دکتر مریم لطفی زاد
شنبه ۹ دی ۱۳۹۱ ۱۱:۵۸
 
سلام فرناز خانم
شما مبتلا به بیماری واژینیسموس هستید و جهت درمان با متسع کننده های واژن بایستی به متخصص زنان مراجعه فرمائید .
 
فرناز
شنبه ۹ دی ۱۳۹۱ ۱۶:۲۱
 
بايد چيكار كنم ؟احتياج به عمل هست؟

سلام
معمولا بدون عمل جراحی با قرار دادن تدریجی دیلاتاتور یا همان متسع کننده های واژن مشکل بر طرف می شود . 

 
مهر آفرین
یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۱ ۱۶:۰
 
با سلام وتبریک سال نو میلادی خدمت خانم دکتر
طبق توصیه شما 5 شب قرص مدروکسی پروژسترون خوردم و روز سوم پریودیم آزمایش هورمونی رو تکرار کردم 
جواب آزمایش : با طیف نرمالشان.

TSH 2.4 : Normal adults:0.2-5


LH 17 : Follicular phases :1.8-10
Luteal phases:0.8-12
Menopause:7.5 -42


Testosteron 2.3 : Women:0.2-1.2


DHEA-SO4 3.4 : Adults:1.5 -11.5



FSh 5.6 : Follicular phases:2.3-9.2
Midcycle phase:7.0-18.6
Luteal phases:1.5-6.0
Menopause:20-100


Prolactin(GAMMA) 711 92-868 
با تشکر از شما

سلام عزیزم
برخی از هورمون های شما در آزمایش انجام شده مقادیر غیر طبیعی دارند لذا مراجعه به پزشک متخصص غدد داخلی جهت بررسی علت و درمان توصیه میشود . 

 
مهر آفرین
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ ۹:۵۹
 
با سلام و خسته نباشی خدمت خانم دکتر 
طبق توصیه شما به متخصص غدد مراجعه کردم گفتن که هورمون هایم طبیعی هستن و مشکلی ندارن و مشکل بی نظمی پریودیم مربوط به پلی کیستیک بودن تخمدانهایم می باشد و قرص متفورمین و سیپروترون برایم تجویز کرد 
به نظر شما از این قرص ها استفاده کنم ؟ایا با این قرصها شانس بچه دار شدن را دارم ؟اگه باردار شم برای بچه ضرر دارد؟برای درمان همین قرصها کافی است؟
لطفا زود جوابم را بدید
باتشکر

سلام
بله قرص ها صحیح تجویز شده اند و تا زمانی که متوجه بارداری شوید بایستی به مصرف آنها ادامه دهید . بله شانس بچه دار شدن شما با مصرف آنها بسیار بالا میرود . خیر اگر در حین مصرف آنها باردار شوید برای جنین خطری ندارد ولی به محض مثبت شدن تست بارداری مصرف را قطع نمائید . بله جهت درمان کافی هستند. 

 
مهر آفرین
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۱ ۱۲:۱۱
 
با سلام خدمت خانم دکتر 
از اینکه جواب دادید ازتون سپاسگزارم
 
شیدا
یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱ ۱۳:۴۶
 
سلام خانم دکتر تو رو خدا جوابم رو بدید من یه مشکلی دارم غدد بارتولنم زمان پریودم ورم میکنه من به بیماری بارتلونیت شک کردم ولی دکتر رفتم گفت مشکلی نداری چون درد و سوزش هم ندارم ضمنا خواهرم هم مثل منه ممکنه طبیعی باشه یا نه?

بله در برخی افراد بطور طبیعی این حالت بروز می کند و درمان خاصی لازم ندارد ( گاهی می توانید از پماد هیدروکوتیزون موضعی روزی 3 بار روی محل دچار تورمجهت کاهش آن استفاده نمائید)

 
دکتر مریم لطفی زاد
سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱ ۱۳:۱۷
 
سلام نینا خانم
احتمال بارداری بسیار کم است ولی با اینحال جهت اطمینان خاطر یک تست خونی بارداری هر چه زودتر بدهید .
 
ندا
چهارشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ ۲:۳۹
 
سلام خانم دکتر عزیز من 2 قلو باردارم هفته 25 هستم و سر دلم گاهی اوقات درد میگیره دلیلش چی میتونه باشه؟

معذرت میخوام شکمم هم بد کار میکنه باید خیلی زور بزنم ایا این زور زدن باعث سقط میشه؟


این چند روز خیلی استرس داشتم همه اش گریه میکردم ایا روی جنینم تاثیر گذاشته همه اش نگرانم نکنه خدای نکرده از نظر شنوایی یا بینایی مشکل پیدا کنن ایا تاثیر داره استرس و ترس

سلام عزیزم
خوشبختانه در این مرحله از سن بارداری استرس تاثیر سویی روی جنینتان ندارد . از لحاظ تعیین علت شکم درد معاینه متخصص زنان و انجام سونوگرافی و آزمایش ادرار ضروری است . جهت رفع یبوست در بارداری از میوه و سبزیجات بیشتر شامل آلو و انجیر و بخصوص کیوی و مصرف مایعات بیشتر استفاده نمائید در صورت رفع نشدن جهت گرفتن یک ملین بی ضرر نظیر شربت شیر منیزیم ا به پزشک مراجعه نمائید . بهر حال امکان کمی از زایمان زودرس و سقط با داشتن یبوست شدید و طولانی مدت وجود دارد . 

 
تارا
پنجشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۲ ۹:۱۹
 
سلام و سال نو مبارك، پس از 6 سال جلوگيري با كاندوم تصميم به بارداري مجدد نمودم. تا قبل اين موضوع پريود من روز ششم هر ماه شمسي بود اما در ماه اول اقدام روز پنجم بهمن، ماه دوم اقدام سوم اسفندجلو افتاد. اما اين ماه تا هشتم فروردين پريود نشدم و خودم احتمال بارداري ميدادم كه با ديدن خون متوجه پريود شدنم شدم.
سوال من اينه كه چرا پس از اقدام دچار اختلال در زمان پريودي شدم. ( بهمن ماه سونو دادم كه كيست نداشتم و اسفند سونوي واژينال كه چون فوليكول در روز 13 پريود 16 بود دكتر براي اين دوره اي كه مياد لتروكس شبي 2 عدد تجويز كردن كه از شب پنجم بايد مصرف كنم .)

سلام عزیزم
بدلیل استرس اختلال در پریود رخ داده است . نگران نباشید و قرص لتروکس را مصرف نمائید . 

 
نازلی
یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۲ ۵:۴۳
 
باسلام خدمت شما خانم دکتر خسته نباشین من 27 سالمه و یک پسر 4 ساله دارم و همیشه پریود من نامرتب بوده و هست قبل از باردارای من بعدار 14 روز دوباره پریود میشدم البته تقریبا سه چهار ماهی شد نزدیک بارداری تقریبا هر دو ماه یک بار پریود میشدم بعداز بارداری و زایمان دو سال اول خوب بود اونم نه مرتب چند روز دیرتر ولی از خرداد91 یک ماه و نیم یه بار دو ماه یه بار الانم که 11 فروردین است من روز 6 بهمن پریود شده بودم تا 5 فروردین پریود شدم قابل ذکر است که من به دکترهم مراجعه نکردم چون از دکتر می ترسم یعنی از معاینه می ترسم

سلام عزیزم
با توجه به سابقه نامنظمی پریود به احتمال زیاد دچار کیست تخمدان هستید که جهت تشخیص قطعی سونوگرافی رحم و تخمدان توصیه میشود . 

 
نگار
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ ۰:۵۳
 
سلام خانم دكتر من 18سالمه.پريودم نامنظمه. پارسال 5ماه پشت سرهم لكه بيني داشتم.به دكتر ماما رفتم و سونوگرافي گفت كم كاري تخمدان و بزرگي تخمدان دارم. از چن ماه پيش هم حدود دو ماه پريود نشدم ماه قبل شدم ولي باز اين ماه نشدم.مشكلم چيه؟

پاسخ: سلام
شما قبل از هر گونه درمان نیاز به مراجعه به متخصص زنان انجام آزمایشات هورمونی دارید که شامل هورمون تیروئید و نیز پرولاکتین نیز باشند . جواب آزمایشات را برایم ارسال نمائید. 

 
الهام
شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۲ ۵:۵۸
 
سلام خانوم دکتر
من 22سالمه و مجردم. از قبل از سن بلوغ و پریود شدنم تا حالا ترشحات سفید رنگ و بسیار بدبویی دارم. همیشه لباس زیرم خیسه و روزی دوبار یا هر روز عوضش میکنم. چون لباس زیرم به شدت بو می گیره و ترشحاتم جرم خمیری شکلی رو به جا میذاره. بیشتر اوقات خارش خیلی شدیدی هم دارم که واقعا اذیتم میکنه. چند باری هم تو این سال ها دکتر رفتم ولی گفتن چیزی نیست! ولی این مقدار خیلی زیاد ترشحات من و با این بو (بوی ترشیدگی) و خارش زیاد، فکر نمی کنم طبیعی باشه. خواهش می کنم راهنماییم کنید خیلی دارم عذاب میکشم. متشکرم

پاسخ: سلام
البته بدون معاینه نمی توان در رابطه با علت میکروبی ترشح شما اظهار نظر دقیقی کرد ولی با اینحال اگر به پزشک دسترسی ندارید درمان پیشنهادی اینجانب که ممکن است موثر واقع شود:
استفاده از قرص فلوکونازول 150میلی گرمی یک روز در میان یک عدد تا 3 بار و استفاده از نشستن در لگن محتوی سرکه و آب ( دو قاشق غذاخوری سرکه در یک پارچ آب) روزی 2 بار هر بار 15 دقیقه و استحمام یک روز در میان و عدم پوشیدن لباس زیر در شب . در طول روز نیز از لباس و شلوار های نخی و گشاد استفاده نمائید.
علي رضا
دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ ۱۶:۴۹
 
با سلام حضور خانم دكتر عزيز
پسري 31 ساله هستم و به تازگي به خواستگاري دختري 29 رفتم
در جلسه دومي كه با دختر خانم داشتم به من گفت كه چند سال پيش 
كيست تخمدان داشته كه با عمل لاراسكوپي از بين رفته است. والان هم
فيبروم رحمي دارديكي در داخل دهانه رحم كه گفت اندازه ش كوچكيه.يكي هم 
در ابتداي دهانه رحم.گفت كه چندين بار به پزشك مراجعه كرده . تمامي پزشكان گفتند كه بايد عمل كني-ولي به خاطر اين مجرد بوده قبول نكرده دكترها پيشنهاد دادند كه سريعتر ازدواج كنه و بعد از ازدواج عمل كنه
سرور عزيزم سوال من از شما اينه كه ممكنه بعد از عمل باردار نشه.يا دچار سرطان باشه.
يك دنيا ممنون مي شم اگه جواب من رو بديد

پاسخ: سلام
احتمال سرطانی بودن فیبروم ایشان با توجه به سن ایشان و اندازه کوچک فیبروم بسیار نادر است.معمولا عمل فیبروم تاثیربدی روی باروری ندارد. 

 
لیلی
جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۲ ۱۰:۲۹
 
با سلام و ادب خدمت خانم دکتر 
خانمی 29 ساله هستم و یک پسر 8 ساله دارم . می خواهم به مدت 1 سال از قرص ضد بارداری روکین استفاده کنم. داروخانه این قرص را به من داد و من از شب ششم قاعدگی مصرف آن را شروع کرده ام. اگر ماه اول را از یک روش دیگر جلوگیری استفاده کنم آیا می توانم از ماه دوم جلوگیری ام را بردارم ؟ و دیگر اینکه ماه دوم مصرف قرص ها را از چه روزی شروع کنم ؟ لطفا مرا راهنمایی کنید تا خیالم راحت بشه . متشکرم

پاسخ: سلام عزیزم
توصیه دمی شود ماه اول مصرف قرص ضد بارداری از یک روش دیگر جلوگیری از بارداری نظیر ک.ا.ن.د.م یا طبیعی استفاده شود. ماه های بعد جلوگیری لازم نیست. بسته اول که تمام شد بسته بعدی روز 7 پس از اتمام آن بدون توجه به اینکه پریود هستید یا خیر شروع شود و تا آخر بسته ادامه یابد.

 
مژگان
یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ ۳:۴۳
 
سلام خانم دکتر عزیز 39سالمه و برای بار سوم ناخواسته باردار شدم سونو ها تمام ساک حاملگی بدون زرده نشون میدن و قطر ساک 25 میلی هستش .ساک رشد میکنه ولی جنین نداره.هفته هفتم را برام نوشتن اخرین پریودم 14مهر اغاز ش بود ایا حاملگی پوچ دارم

پاسخ: سلام عزیزم
جهت تشخیص قطعی بارداری پوچ بایستی سونوگرافی واژینال انتهای هفته بعد انجام شود. جواب را برایم ارسال نمائید.

 
زهرا امیری
جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۲ ۱۰:۱۳
 
سلام خانم دکتر من 17 سالمه و تو سن 15 سالگی به دلیل بلند کردن وسایل سنگین درموقع پریود بودن دچار افتادگی رحم شدم و سه ماه بود که پریود نمیشدم بعد که به دکتر مراجعه کردم گفت دیر مراجعه کردید و احتمال داره که رحمه شمارو دربیاریم نوبت دکترم 1 ماهه دیگست.خواهش میکنم بگید که احتمال بچه دار شدنم چند درصد هست؟

پاسخ: سلام عزیزم
ابدا جهت درمان افتادگی رحم خود را نباید خارج کنید. به پزشک متخصص زنان دیگری مراجعه نمائید.

 
زهرا امیری
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ ۱:۶
 
خانم دکتر پزشک معالجم بهم گفته یه روش درمانی پیشرفته و جدید هست که میشه بیماری من که افتادگی رحم شدید هست رو درمان کنه.میشه بپرسم اسم این روش درمان یا هرچیزی که هست چیه؟

پاسخ: روش درمانی بالا کشیدن رحم ( ساس پنشن) که زیاد هم جدید نیست و سالهاست که در درمان بیماری بکار می رود.

 
زهرا امیری
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ ۱۲:۴
 
خیلی خیلی ممنونم لطف کردید حیف که نمیتونم جبران کنم ولی مطمئن باشید ثواب زیادی میبرید به خاطر درست کردن این وبلاگ و پاسخگویی به مردم.امیدوارم هرجا که هستید موفق باشید
 
ریحانه
پنجشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۳ ۱۶:۲۵
 
سلام.من دختری 26ساله هستم.درد لگن و کمر با زیر شکم داشتم.بعد از انجام سونوگرافی تشخیص عفونت مثانه رو برام دادن.الان در حال مصرف دارو هستم ولی من لک بینی هم دارم .البته روزی یک یا دو بار.که بعد از سه روز مصرف دارو امروز تنها یک بار خونریزی در حد یک قطره بود.میخواستم بدونم که با عفونت مثانه مرتبط هست یا نه.چون دکتر گفت به خاطر عفونت هست ولی امروز که مقدارش بیشتر شد نگرانم کرده.ممنون میشم راهنماییم کنید.با سپاس

پاسخ: سلام عزیزم
امکان دارد علت خونریزی مربوط به عفونت مثانه یا واژن باشد. سونوگرافی رحم و ضمائم توصیه می شود. 

 
گلبهار
چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۷:۲۲
 
سلام خانم دکتر عزیز خسته نباشید
من حدود چهار ماهه زایمان کردم چند روز بعد از زایمان دچار درد در ناحیه مقعد وواژن شدم .پس از معاینه دکتر تشخیص شقاق مقعد دادند که بعلت زایمان طبیعی بوده وپماد رکتول تجویز کردند.مدتی خوب میشم ودوباره علایم عود میکنه. واقعا اذیت میشم کمکم کنید.

پاسخ: سلام عزیزم
جهت درمان شقاق مقعد باید به متخصص جراحی عمومی مراجعه نمائید.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
صفحات جداگانه
آمار سایت
  • کل مطالب : 9893
  • کل نظرات : 240
  • افراد آنلاین : 13
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 55
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 84
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 84
  • بازدید ماه : 2,788
  • بازدید سال : 13,203
  • بازدید کلی : 915,576
  • کدهای اختصاصی