loading...
پاتوق دانلود
پاتوقی بازدید : 140 دوشنبه 23 تیر 1393 نظرات (0)

سلام خانم دکتر.تروخدا جوابمو بدید توی بد شرایطی هستم.من 24 سالمه.حدود

یکماه پیش یعنی در 30 خرداد ماه در 24 هفتگی زایمان زودرس داشتم که جنینم
رو از دست دادم.هیچ دلیلی براش تعیین نشد.بعد از سه روز لکه بینی این

سلام خانم دکتر.تروخدا جوابمو بدید توی بد شرایطی هستم.من 24 سالمه.حدود

یکماه پیش یعنی در 30 خرداد ماه در 24 هفتگی زایمان زودرس داشتم که جنینم
رو از دست دادم.هیچ دلیلی براش تعیین نشد.بعد از سه روز لکه بینی این
مشکل پیش اومد.در طی اون سه روز که لکه بینی داشتم پزشکم دو بار برام
سونو نوشت ولی هیچ مشکلی نبود برام شیاف و آمپول پرولوتون تجویز کرد و
استراحت مطلق اما در روز چهارم با درد شدید زایمان رفتم و بچه بطور طبیعی
دفع شد.حتی صبح زایمان هم سونو دادم و هیچ مشکلی نبود بچه از نظر ضربان
قلب.حرکت.مایع آمنیوتیک.بند ناف.جفت و... هیچ مشکلی نداشت نه دکولمان نه
پره ویا هیچی هیچی هیچی همه چی خوب بود ولی من درد زایمان داشتم که هیچ
جوری قطع نشد. و خودمم هم از نظررحم هیچ مشکلی نداشتم سرویکسم هم مشکلی
نداشت.در طی بارداری از نظر عفونت هم بارها چک شده بودم هیچ مشکلی
نبود.آزمایشات تیرویید اول بارداریم هم سالم بود.پس چرا اینجوری
شد؟؟؟پزشکم گفت تو از نوع ایدیوپاتیکش بودی.در بارداری بعدی چقدر احتمال
تکرارش هست؟من دوباره کی میتونم باردار شم؟تروخدا جوابمو بدید.با اینکه
در بارداریم ویار خیلی خیلی شدیدی داشتم و فقط با سرم زنده بودم اما دوست
دارم دوباره باردار شم.حتما باید یکسال صبر کنم؟؟؟

 

..................................................................................................................................................................

سلام عزیزم

احتمال عود زایمان زودرس در حاملگی بعدی حدود 10% موارد است . بله بایستی تا یک سال صبر نمائید تا رحم آمادگی مجدد برای بارداری پیدا کند در این مدت تحت نظر متخصص زنان بوده و هر گونه عفونت رحمی سریعا" درمان شود در ضمن آزمکایشات از نظر ویروس هرپس ، توکسوپلاسما و سرخجه و سیتومگالوویروس ضروری است . کشت ترشحات دهانه رحم از لحاظ گنوره و کلامیدیا توصیه میشود . از قرص فولیک اسید 400 میکروگرمی از شش ماه قبل از اقدام به بارداری شبی یک عدد استفاده نمائید و اگر باردار شدید از ابتدای بارداری تحت استراحت مطلق و عدم نزدیکی  باشید . دوختن دهانه رحم یا سرکلاژ نیز بهتر است در 14 تا 16 هفتگی حاملگی بعدی انجام شود . 
دکتر لطفی زاد
دکتر مریم لطفی زاد
سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ ۷:۱۵
 
سلام سحر خانم
پماد تریامسینولون را تحت نظر متخصص پوست میتوان تا حداکثر 2 ماه استفاده کرد و برای رفع التهاب و تیرگی نواحی پوستی دارای التهاب مفید است و علت بزرگی لبیای شما ممکن است التهاب باشد ولی من توصیه به مراجعه حضوری به متخصص زنان را میکنم چون به ٌصورت آنلاین تجویز دارو ممکن است بدون معاینه صحیح نباشد .
 
دکتر مریم لطفی زاد
سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ ۷:۳۰
 
سلام صدف خانم
بله دلیل لکه بینی شما میتواند آن چیزی باشد که ذکر کردید لذا پس از ترک آن یک سونوگرافی واژینال پس از یک ماه انجام دهید و نیز جهت معاینه با احتمال زخم دهانه رحم یا عفونت یا پولیپ زودتر به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید .
 
ستاره
سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ ۹:۸
 
خانم دکتر لطفی زاد سلام . من سوالم رو براتون میل هم کردم ولی فکر کردم شاید اینجا مطرح کنم بهتر باشه : من دختری 27 ساله هستم که به تازگی مورد التهاب دهانه رحم رو پیدا کردم و تحت درمان هستم . سوالی که از شما داشتم در مورد داروهای تجویز شده است .برای من یک ژل واژینال و قرص سیپروفلوکساسین تجویز شد که مورد استفاده قرار دادم و حالا باید سری دوم داروها که شامل 10 عدد قرص واژینال مترونیدازول 500 و 4 عدد قرص فلوکونازول هست رو شروع کنم.متاسفانه دکترم رو پیدا نمی کنم تا سوالم رو بپرسم و می ترسم عوارضی برایم داشته باشه چون نزدیک پریودم هست و نمی دونم که آیا باید صبر کنم تا دوران پریودم تمام بشه و یا مصرف داروها موردی نداره تا وقتی که پریود شروع نشده . چون در شیوه مصرف داروها نوشته دارای عوارضی چون خشکی واژن و غیره هست . خیلی ممنون میشم اگر جواب سوالم رو بدید
با تشکر
 
سحر
سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ ۱۰:۱۵
 
مچککککککککککککرم
باور میکنید بهم یه امید دوباره دادید
ایشالام هر آرزویی دارید به حق این شبا از خداوند بگیریر من ناقابلم براتون دعا میکنم
ممنونم
 
دکتر مریم لطفی زاد
سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ ۱۲:۲۲
 
سلام ستاره خانم
پاسخ سوالت را در ایمیلت دادم .
 
حدیث
سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ ۱۴:۱۰
 
سلام مجدد

خانم دکتر یه بار سوالم را مطرح کردم ولی هر چقدر به وبلاگتون سر می زنم جواب نمیدین.
مجددا سوالم را تکرار می کنم به امید لطف شما

تنبلی تخمدان دارم. 2ساله ازدواج کردم 1 سال جلوگیری طبیعی داشتم. چندبار دکتر مراجعه کردم و تخمک گذاری داشتم فولیکول هایی با اندازه های مختلف و حداکثر 5 تا بوده با اندازه 15 تا 23 میل ولی نتیجه نگرفتم.
بعد شوهرم آزمایش داد و مشخص شد ایشون هم تعداد اسپرم هاشون کم هستش و تعدادشون روی مرز بود.
می خواستم بدونم که آیا اینکه من با دارو و با وجود تولید تخمک بچه دار نمیشم به خاطر شوهرم هست یا من؟ و آیا شوهرم لازمه که دارو مصرف کنه؟ چون ایشون از مصرف دارو خودداری می کنن.
همچنین من قبلا بدون مصرف دارو هم تخمک گذاری داشتم ولی اونطوری که دکتر گفتن در سال 2 یا3 بار انجام میشه....

خانم دکتر ممکنه که ما بدون استفاده از دارو بچه دار بشیم؟؟؟
می خواستم بدونم قرص کلومیفن را از کی باید شروع کنم به خوردن و اینکه این قرص برای تخمک گذاری کافیه؟؟؟


ممنون از لطفتون
منتظرم
 
دکتر لطفی زاد
سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ ۱۸:۵
 
سلام حدیث خانم
بله حتما همسرتان برای باروری بایستی دارو مصرف نمایند و اگر شما به مکم دارو تخمک گذاری داشته اید و باروری رخ نداده است حتما علت عدم مصرف دارو توسط همسرتان می باشد . خیر بدون مصرف دارو بچه دار نمی شوید . قرص کلومیفن از روز پنجم پریود شبی یک عدد تا روز 10 پریود مصرف میشود و در اکثر افراد برای تخمک گذاری کافی است ولی درصدی از افراد به آن پاسخ نمی دهند و درمانهای اضافی نیاز میشود .
 
گلسا
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ ۱۲:۱۵
 
با سلام من دختری بیست ساله هستم که تنبلی تخمدان دارم و قرص جستیران را 15 روز در ماه مصرف میکنم .جدیدا پریودم از 6 روز به 10 روز تغییر کرده و نمی خوام 10 روز روزه نگیرم می تونم قرص جلوگیری رو بعد از 15 روزی که جستیران مصرف میکنم استفاده کنم؟مشکلی نداره؟
 
دکتر مریم لطفی زاد
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ ۱۵:۴۲
 
سلام گلسا خانم
خیر شما نمی توانید قرص جستیران را که محتوی مدروکسی پروژسترون است را با قرص جلوگیری همزمان مصرف کنید .
 
گلسا
پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۱ ۸:۰
 
ممنون از جوابتون میشه بگید چی کار کنم تا در طول ماه رمضان پریود نشم؟ می تونم همون قرص جستیران رو بیشتر از 15 روز مصرف کنم؟
 
دکتر مریم لطفی زاد
پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۱ ۹:۴۱
 
سلام گلسا خانم
خیر در صورت مصرف بیشتر از 15 روز عوارض جدی ذلرد نمی توانید بیشتر از آن مصرف کنید . متاسفانه چون قرص ضد بارداری نمی توانید همزمان با جستیران مصرف کنید هیچراهی برای پریود نشدن در این ماه وجود ندارد .
 
می
پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۱ ۱۳:۶
 
سلام خدمت خانم دکتر دلسوز مهربان و صبورمان
من برای شما قبلان چند باری نوشتم که همیشه منو مورد لطفتون قرار دادید.

راستش گفت بودم که اتریش زندگی‌ می‌کنم و اینجا دکتر زنان که خوب انگلیسی‌ حرف بزنه پیدا نکردم متاسفانه. الان در آستانه ازدواج هستم. در کمالِ تعجب دیدم که اینجا هیچ تست پزشکی‌ قبل ازدواج نمی‌گیرن.

خودم نگرانم و می‌خوام این چک آاپ قبل از ازدواج رو انجام بدم، چه از لحاظه سلامت طرفین و خصوصأٔ برای یک دوران بارداری موفق.

در ضمن من گشادی دریچهٔ میترال قلب دارم اما به گفت پزشک معالجم خیلی‌ شدید نیست و بدون قرص و دارو دارم سالم زندگی‌ می‌کنم...

لطفا می‌شه ازتون استدعا کنم همه تست‌های که لازمه رو برام بگید که بدم اینجا پزشک معالج انجام بدن؟ همه چیز رو کامل می‌خوام انجام بدم هزینش مهم نیست فقط اینکه هیچی‌ از قلم نندازم. سن من ۳۰ ساله و سن همسرم ۳۹ ساله و نژادش آلمانی تبارِ . گفتم شاید برای مساله ژنتیک لازم باشه بدونید.

از خدای خودم بهترینا رو برای شما آرزو دارم

تن سالم و لبه خندون
 
پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۱ ۱۳:۱۹
 
سلام خانم دکتر 
من 29 ساله هستم و الان 5 ساله که ازدواج کردم و تا حالا جلوگیری می کردم ولی الان می خوام بزارم باردار بشم ولی توی این 5 سال مرتب عفونت داشتم و واقعاً اذیت شدم و تقریباً‌سالی 6 بار باید حتماً به د کتر زنان مراجعه کنم انواع و اقسام کرم های داخلی رو مصرف کردم و تا حالا پریودیهام همیشه منظم بود ولی الان سه ماه هست که کل سیستم بدنم بهم ریخته عفونتم خیلی زیاد شده و پریودیهام از 6 روز به 9 روز تبدیل شده و 4 روزش فقط لکه بینی است و توی پریودی تمام قسمت بیرونی واِژنم می سوزه و کبود و سیاه می شه و اینقدر خارش داره که پاره می شه و توی این 3 ماه بعضی وقتها هم زمان نزدیکی یه خون خیلی کمی ازم می یاد و مقداری هم پریودیهام دردناک شده آخرین بار به دکتر زنان که رفتم قرص فلوکونازول رو به مدت 10 روز برام تجویز کرد به اضافه کرم واژینال و سونو داخلی هم انجام دادم گفت علت خونریزیت می تونه نازکی داخل رحمت باشه یا عفونت وگرنه مشکلی نداری و گفت تخمک گذاریت هم فعاله و سونو لگن و شکم هم انجام دادم بازم هیچ مشکلی نبود پاپ اسمیر هم انجام دادم التهاب داشتم و توصیه شد که 6 ماه دیگه تکرار کنم ولی داروهام تمام شد و هنوز عفونتم کامل پاک نشده و کمی هم لک می بینم هنوز زمان نزدیکی ، مشکل گوارشی شدید هم پیدا کردم به همین خاطر می ترسم می خواستم از شما هم راهنمایی بخوام ؟ و می خواستم بدونم اگه بخوام باردار بشم عفونت برای بچه ضرر نداره و آیا عفونت اجازه میده باردار بشم ؟ 
ممنون می شم جوابم رو بدید.
 
فرشته
جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ ۴:۴۰
 
سلام خانوم دكتر براتون ايميل فرستادم..
خواهشا جواب بدين...ممنون
 
دکتر مریم لطفی زاد
جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ ۷:۲
 
سلام فرشته خانم پاسخ سوالاتت را در ایمیل دادم
 
دکتر مریم لطفی زاد
جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ ۷:۱۰
 
سلام خانم می
شما و همسرتان قبل از ازدواج نیاز به آزمایشات زیر دارید:
HbsAg - HIV - VDRL _ FBS _ CBC with diffential - MCV - آزمایش تالاسمی و اگر در خانواده خود یا همسرتان سوابقی از عقب افتادگی ذهنی یا نقایص مادرزادی موجود است مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج ضروری است . 
قبل از بارداری آزمایشات سرخجه یا روبلا - آبله مرغان یا واریسلا - آزمایش قند خون مجدد و هموگلوبین خون برای فقط شما ضروری است در ضمن در آن زمان به مرکز واکسیناسیون در هر کشوری که هستید مراجعه و واکسن های ضروری را که باید تزریق نمائید از قبیل واکسن سرخجه و هپاتیت و آبله مرغان و کزاز . 
در ضمن مقاله مشاوره پیش از بارداری با متخصص زنان در وبلاگ را نیز مطالعه فرمائید .
 
دکتر مریم لطفی زاد
جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ ۷:۱۴
 
سلام فاطمه خانم
شما در صورت عود عفونت رحمی نیاز به کشت ترشحات واژن جهت تعیین دقیق میکروب عامل بیماری و درمان مناسب دارید . بله بسیاری از عفونت های رحمی ممکن است با ایجاد التهاب و چسبندگی لوله های رحمی منجر به کاهش قدرت باروری شما شوند البته این بسته به نوع میکروب عامل عفونت و نیز درجه و شدت بیماری دارد لذا درمان کامل عفونت رحمی قبل از بارداری جهت اجتناب از احتمال سقط یا زایمان زودرس توصیه میشود .
 
دکتر مریم لطفی زاد
جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ ۷:۱۶
 
سلام مینا خانم
شما نیاز به مراجعه حضوری به متخصص زنان و معاینه توسط ایشان دارید .
 
فاطمه
جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ ۱۱:۲۳
 
ممنون خانم دکتر از پاسختون ولی تا حالا هر چه مراجعه کردم به دکتر زنان و گفتم که مرتب عفونت دارم چیزی جزء معاینه داخلی و پماد برام تجویز نکردند سونو گرافی داخلی و لگن و پاپ اسمیر هم به درخواست خودم برام انجام دادند چون خیلی می ترسم آخه مادرم سرطان سینه گرفته و من از اون موقع ترسم خیلی بیشتر شده . 
خودم باید به دکتر بگم که کشت ترشحات واژن برام انجام بده ؟
 
دکتر مریم لطفی زاد
جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ ۱۲:۱۲
 
سلام فاطمه خانم
بله درخواست شما از پزشکتان جهت انجام کشت ترشحات واژن ضروری است .
 
مریم
شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ ۱۷:۵۳
 
سلام خسته نباشید من 25 سالمه و سال 83 ازدواج کردم و از شهریور 90جلوگیری ندارم اما تا بحال برای بارداری موفق نشدم 4دوره کلومیفن خوردم ولی موثر نبود از فروردین ماه تا به حال دارو نخوردم ولی دوبار در روزهای 12 و14 پریودی سونو دادم که گفتن تخمک ندارم در صورتی که من تمام پریودهام 28 روزه و منظم هست دکتر برام لتروزول تجویز کرده به نظر شما چکار کنم ؟ممنون میشم منو راهنمایی کنید
 
دکتر مریم لطفی زاد
شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ ۲۱:۴
 
سلام مریم خانم
مصرف لتروزول جهت تحریک تخمک گذاری موثر است . در ضمن آزمایش اسپرم همسرتان نیز توصیه میشود . جهت تعیین تخمک گذاری سونوگرافی واژینال انجام دهید که دقیق تر است و نیز در یک مرکز معتبر سونوگرافی نظیر سونوگرافی جام جم تهران اگر امکانش را دارید انجام دهید .
 
مریم
یکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ ۴:۱۱
 
سلام خانم دکتر مهربون ممنون که به سوالم جواب دادین جواب آزمایش اسپرم شوهرم مشکل دار بود که زیر نظر دکتر دارو مصرف میکنه داروی لتروزول عوارض نداره ؟متاسفانه من تهران نیستم توی شیراز دکتر خوب سراغ ندارین؟ خانم دکتر خیلی استرس دارم میترسم باردار نشم جلوگیری من توی این 7سال به صورت طبیعی بوده امکانش هست جلوگیری زیاد باعث مشکل شده باشه؟
 
دکتر مریم لطفی زاد
یکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ ۷:۵۰
 
سلام مریم خانم
خیر متاسفانه دکتر خوب در شیراز نمی شناسم . خیر جلوگیری زیاد باعث این مشکل نشده است . مسلما هر دارویی عوارض خاص خودش را دارد یا در اینرنت سرچ کنید و یا اگر پیدا نکردید با دکتر داروساز مشاوره کنید . نگران نباشید بالاخره پس از مدتی ( نمیتوان زمان تعیین کرد) باردار میشوید .
 
موسوی
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ ۸:۱۷
 
سلام دکتر یه مشکل خیلی بزرگ داشتم اینکه من سینه های خیلی خیلی کوچکی دارم تقریباَ اندازه سینه پسرها.
تست هورمونی دادم ولی مشکلی از این لحاظ نداشتم. من یک بار زایمان کردم موقع شیردهی هم تغییر خاصی توی سینه هام ندیدم و بسختی به بچه م شیر میدادم.
24سالمه وزنم57 و قدم 160 است.

تو رو خدا کمکم کنید.
 
زینب
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ ۱۰:۱۶
 
سلام خانم دکتر
ممنون از پاسختون
پایدار باشید
 
فرشته
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ ۱۲:۲۱
 
سلام خانوم دكتر
خسته نباشيد
خانوم دكتر يادتونه گفتم فاصله دو پريودم ده روز شده بود?
فكرميكردم بعدش دوباره طبيعي بشه ولي حتي كمترم شد
يعني از پريود قبليم فقط هشت روز گذشته كه من باز دوباره پريود شدم
خيلي نگرانم خانوم دكتر
دارم از استرس مي ميرم
فردا ميخوام برم دكتر
خانوم دكتر گفته بودين سونوگرافي لگن انجام بدم.
ميخوام بدونم چه مشكلي باعث شده اينجوري بشم و سونو گرافي لگن براچي بايد انجام بدم
احتمال چه بيماريي هست و ايا درمان راحت و سريعي داره?
خانوم دكتر توروخدا بگين چي باعث شده اينجوري بشم?
نكنه دفعه ي بعدي پريودم بافاصله كمتر از يك هفته بشه و ديگه قطع نشه
خانوم دكتر تورو خدا سريع جوابمو بدين خيلي نگرانم نميدونم چيكاركنم
ممنون
 
دکتر مریم لطفی زاد
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ ۱۷:۱۶
 
سلام خانم موسوی
اگر سونوگرافی پستان انجام داده باشید و مشکلی نداشته باشد این مشکل مادر زادی است و هیچ کاری به جز جراحی پلاستیک و گذاشتن پروتز جهت بزرگ تر کردن سایز سینه نمیتوان انجام داد .
 
دکتر مریم لطفی زاد
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ ۱۷:۱۹
 
سلام فرشته خانم
به احتمال زیاد اختلال پریود شما ناشی از عدم تعادل هورمونی و به احتمال خیلی خیلی کم ممکن است ناشی از کیست تخمدان یا پولیپ رحمی باشد بهرحال حتما سونوگرافی لگن انجام دهید و اگر نرمال بود قرص ضد بارداری ال دی سه دوره جهت تنظیم پریود مصرف نمائید .
دکتر لطفی زاد
 
فرشته
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ۰:۱۲
 
سلام...
واي خانوم دكتر ممنون..
باشه حتما تشكر
 
دکتر مریم لطفی زاد
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ۷:۸
 
سلام فرشته خانم
بله با خیال راحت از قرص جلوگیری به تنهائی استفاده نمائید و تا 98% موارد اگر هر شب سر ساعت معین مصرف شود و فراموش نشود موثر است . پس از اتمام مصرف سه دوره قرص می توانید از روش های دیگر جلوگیری استفاده نمائید .
 
موسوی
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ۱۴:۷
 
از اینکه جواب دادید سپاسگزارم.. یه سوال دیگه اینکه جراحی چند سال دوام داره و هزینه اش چطوره؟
 
دکتر مریم لطفی زاد
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ۱۶:۱۰
 
سلام خانم موسوی
جراحی اثر دائمی دارد و جهت مشاوره در مورد هزینه آن بایستی با جراح پلاستیک مشاوره نمائید .
 
لیلی
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ ۱۷:۱۳
 
سلام خانم دکتر خیلی ممنون از سایت پر محتواتون چند سوال ساده داشتم 5ماهه که زایمان کردم ولی پر ی نشدم ایا باید جلوگیری کنم احتمال بارداری هست یا نه و همچنین دوران شیردهی خوردن قرص پرینیتال برای بچم ضرر داره یا تاثیری نداره؟ متشکرم
 
دکتر مریم لطفی زاد
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ ۱۸:۲۰
 
سلام لیلی خانم
بله حتما بایستی جلوگیری کنید زیرا در این زمان که غذای کمکی به بچه شروع میشود و دفعات شیردهی کم می شود امکان بارداری بوجود می آید و بهترین روش جلوگیری برای شما مصرف قرص جلوگیری لینسترنول یا همان قرص جلوگیری شیر دهی است که بایستی هر شب سر یک ساعت معین مصرف شود و حتی اگر پریود شدید قطع نشود . خیر مصرف قرص پریناتال برای بچه ضرری ندارد .
 
الهام
جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ ۳:۱۹
 
سلام خانم دکتر خسته نباشید
دکتر بعد از سونوگرافی گفتن کیست نداری و یه فولیکول حدود 12 روزه داشتم که طبیعیه.برای مکمل فلوتامید قرص مدروکسی پروژسترون دادن که گفتن از روز 15 تا 25 قائدگی مصرف کنم.
می خواستم بپرسم که این قرص آیا برای بارداری هم جلوگیری می کنه یا فقط اثر هورمونی داره؟ و آیا باعث طولانی تر شدن دوره پریودم می شه یا نه؟ و اینکه چه تاثیری رو بدن داره؟
خیلی ممنون از شما
 
دکتر مریم لطفی زاد
جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ ۶:۵۰
 
سلام الهام خانم
خیر قرص مدروکسی پروژسترون از بارداری جلوگیری نمی کند و فقط اثر تنظیم هورمونی دارد و نیز پریود را طولانی تر نمی کند . عوارض این قرص شامل افزایش وزن خفیف و آکنه و سردرد در برخی از مصرف کنندگان آن است ولی اکثر افراد با آن مشکلی ندارند و پریود و هورمونهایشان تنظیم میشود .
 
الهام
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ ۵:۴۴
 
خیلی ممنون که جواب می دین
یه سوال دیگه داشتم
اگر برای تعیین جنسیت شستشو با مایع اسیدی و قلیایی - رعایت کردن رژیم غذایی - مشخص کردن زمان دقیق تخمک گذاری و نزدیکی کردن در اون زمان چند درصد به جنسیتی که انتظار داشتیم دست پیدا می کنیم؟
و اینکه روش شستن اسپرم برای جدا کردن اسپرم های حاوی کرومزوم X و Y و سپس تزریقش به رحم که از روش های تعیین جنسیته آیا در ایران انجام می شه و اگر انجام بشه چند درصد نتیجه درست میده؟
با آرزوی سلامتی برای شما دکتر نازنین
 
فرشته
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ ۶:۴۴
 
سلام خانوم دكترخسته نباشيد..
خانوم دكتر من از روز دوم پربودم قرص جلوگيري ال دي خوردم براي منظم شدن پريودم..
سه شنبه پريود شده بودم و ازچهارشنبه شب خوردن قرصو شروع كردم.
ولي هنوز پريودم قطع نشده.فكرميكردم دو روز بعد از خوردن قرصا پريود قطع ميشه..البته خيلي كم شده ولي كامل قطع نشده
خواستم ببينم چقدر بعد ازخوردن قرص پريود قطع ميشه?
 
دکتر مریم لطفی زاد
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ ۷:۵۲
 
سلام الهام خانم
به مقاله تععین جنسیت جنین در همین وبلاگ مراجعه نمائید . در مورد مراکز تعیین جنسیت از مرکز ناباروری رویان سوال بفرمائید و درصد موفقیت آنها را نمی دانم ولی در کل دنیا 98% است .
 
دکتر مریم لطفی زاد
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ ۷:۵۵
 
سلام فرشته خانم
معمولا تا یک هفته پس از خوردن ال دی پریود قطع میشود ولی در برخی از افراد ممکن است تا 10 روز به حالت لکه بینی طول بکشد . نگران نباشید .
 
فرشته
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ ۸:۱۶
 
سلام ممنون خانوم دكتر
نگران شدم كه چرا قطع نشده.
خانوم دكتر شرمنده يچيز ديگه اينكه براي جلوگيري ازبارداري چند نوع قرص وجود داره باهم چه تفاوتي دارن?
براي من چي خوبه?همين ال دي رو بخورم خوبه?
متشكر از پاسخ هاتون خانوم دكتر
 
دکتر مریم لطفی زاد
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ ۱۱:۸
 
سلام فرشته خانم
برای جلوگیری از بارداری چندین نوع قرص وجود دارد ولی بی عارضه ترین و موثرترین آن همان ال دی است . قرص های دیگر در موارد خاص بکار میرود بطور مثال کسی که شیر میدهد قرص جلوگیری شیر دهی مصرف می کند و یا کسی که موهای زائد زیادی دارد قرص ضد بارداری دیان مصرف می کند . شما همین ال دی برایتان بهتر است .
 
دکتر مریم لطفی زاد
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ ۱۱:۱۱
 
سلام مریم خانم
دلیل اختلال پریود شما ممکن است ناشی از اختلال هورمونی بدنتان و یا کیست تخمدان باشد هر چه سریع تر جهت معاینه و آزمایش هورموتی و سونوگرافی به متخصص زنان مراجعه نمائید . 
دکتر لطفی زاد
 
الی
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ ۱۴:۲۲
 
من الی هستم ه توضیح داده بودم اقدام به بارداری کرده ام ولی متاسفانه صورت نگرفته و مشکل پی سی او دارم که حدود 3 ماهه قرص متفورمین 500رو مصرف می کنم همراه با فولیک اسید گفتم که در دو ماهه گذشته پریودم منظم بوده ولی این ماهه تقریبا 2 هفته با تاخیر پریود شدم و شما فرموده بودید برای اینکه پریود شم سیپروترون مصرف کنم که قبل از اینکه بخوام سیپروترون رو شروع کنم بعد از 2 هفته تاخیر پریود شدم و الان 10 روزخ که پریودم وخیلی کم دارم لک می بینم آیا مشکل خاصی هست که به اینصورت نامنظم هست و چرا با وجود متفورمین این همه اختلال در پریودم هست ؟ چون امیدوار بودم با شروع متفورمین در 3 ماهه اول باردار شم الان سردرگمم که این دارو کمک می کنه یا نه؟
راستش با توجه به توصیه شما دارم وزن کم می کنم ولی نمی دونم که نیاز به سونوگرافی یا داروی جدید دارم یا خیر؟
ممنون می شم بازم لطف کنید و توضیح کاملی رو بهم بدید
 
دکتر مریم لطفی زاد
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ ۱۴:۳۱
 
سلام الی خانم
مصرف متفورمین را بایستی حداقل تا یک سال ادامه دهید تا اثرات مفیدش ظاهر شود و اگر این ماه هم مشکلتان تکرار شد یک سونوگرافی واژینال توصیه میشود . کاهش وزن نیز بسیار مفید است و به آن ادامه دهید .
 
الی
یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ ۱۴:۱۱
 
خیلی دوستون دارم و یه دنیا روی ماهتون رو می بوسم به خاطر این همه دلسوزی و وقتی که به ما میدید خانم دکتر عزیز
شاد و پاینده باشید
 
دکتر مریم لطفی زاد
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ ۱۰:۲۶
 
سلام خدمت ...
رابطه از پشت خطر ایجاد همروئید( بواسیر) و شقاق مقعد را ممکن است ایجاد کند ، البته از لحاظ ایجاد حاملگی خطر منتفی است .
 
دکتر مریم لطفی زاد
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ ۱۵:۴۴
 
سلام آنا خانم
شما نیاز به سونوگرافی و آزملیشات هورمونی دارید . یک احتمال کیست تخمدان و علت احتمال دیگر اختلالات هورمونی می باشد .
فاطمه
جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۱ ۱۴:۵۰
 
سلام 
من دختریی 26 ساله ام با دل درد شدید ونامنظمی پریود وریزش شدید مو به پزشک مراجعه کردم مشخص شد که کیست 6m در تخمدان جپ و4m در سمت راست دارم یک دوره 3ماهه قرص تری فازیک مصرف کردم وسه ماه بعد سونو گفت که بازم عود کرده ولی دکترم گفتpcoاست متفورمین واگنول دادند البته برای ریزش مو سیپروترون هم مصرف کردم .1 ماه داروها را مصرف کردم ریزش مو شدی دارم پریودیم غلیظ وطولانی شده 8روز!بسیار هم افسرده شده ام. چکار کنم؟؟؟ از شما و وب سایت مهربونتون مچکرم

سلام عزیزم
مصرف مجدد قرص متفورمین 500 میلی گرمی روزی 2 عدد به همراه قرص ضد بارداری دیان تا 3 ماه دیگر توصیه میشود . پس از 3 ماه سونوگرافی مجدد جهت کنترل کیست بدهید . در ضمن جهت ریزش مو به دکتر پوست مراجعه نمائید . 

 
نیلی
یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۱ ۷:۳۸
 
خانوم دکتر
من زنی 31 ساله هستم.6 ماه پیش دوقلوهام رو در هفته 20 از دست دادم.با وجودیکه طول سرویکسم در طول باردرای خوب بود دهانه رحمم باز شد و دچار زایمان زودرس شدم.البته در هفته 13 بعلت عفونت ادراری 8-10 بستری شدم و آنتی بیوتیک وریدی دریافت کردم و خوب شدم.حجم کیسه آب جنین پسر بسیار بیشتر از کیسه اب دخترم بود.البته من در ماه دوم اقدام برای بارداری با تجویز پزشک کلومیفن مصرف کردم.ضمن اینکه در روز زایمان متوجه شدم که هموگلوبینم 8/5 بوده با وجوذیکه اسیدفولیک 5 و روزی دو تا قرص آهن استفاده می کردم.
حالا دو ماهی میشه که دیگه جلوگیری نمی کنم باوجودیکه روزهای تخمک گذاری نزدیکی داشتم باردار نشدم.
آیا در صورت بارداری من حتما باید سرکلاژشم و استراحت کنم و سر کار نرم.
در بارداری قبلی سر کار می رفتم و استراحت نداشتم.
خیلی کم روحیم انگار گمشده ای دارم ..........
همش دنبال علت این اتفاقم........
و فکر اینکه نکنه دوباره این اتفاق بیفته
لطفا جوابم رو بدید

سلام عزیزم
به احتمال زیاد ابتلا به عفونت ادراری در دروان بارداری علت بروز زایمان زودرس بوده است . آزمایش کامل ادرار و کشت ادراری مجدد جهت حصول اطمینان از درمان کامل بیماری ضروری است . در ضمن بارداری مجدد ممکن است تا 10 ماه دیگر طول بکشد و این نرمال تلقی میشود و نیازی نیست که از دارو جهت سریع بارور شدن در این مدت استفاده نمائید معاینه متخصص زنان جهت بررسی از لحاظ عفونت رحمی نیز الزامی است . بررسی علت کم خونی و درمان آن قبل از بارداری مجدد ضروری است . بله در صورت بارداری مجدد استراحت مطلق تا آخر هفته 16 بارداری و نیز سرکلاژ نیاز است . 

 
نیلی
یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۱ ۲۳:۲۹
 
خانوم دکتر اصلا فکرش رو هم نمی کردم اینقدر سریع جواب بدین
بی نهایت سپاسگزارم....
خانوم دکتر استراحت مطلق تا چه حد؟مثلا سر کار نرم اما دستشویی و کارهای شخصی سبک رو که میتونم انجام بدم؟
خانوم دکتر عفونت ادرای رو کنترل کردم و خوشبختانه رفع شده،معاینه هم شدم و مشکلی نداشتم و تست پاپ اسمیر هم دادم.......
برای کم خونی سه دوره آهن تزریقی دریافت کردم و 90 قرص ایزین پلاس خوردم
آیا در صورت باردرای و کم خونی مجدد باید در باردرای آهن تزریقی دریافت کنم؟
ضمنا آیا در صورت باردرای باید داروهای جلوگیری از سقط مثل پرولوتن و ایزوکسوپرین رو حتما استفاده کنم........
ببخشید خیلی سوال کردم
اما من ساکن جزیره کیشم و اینجا دو تا دکتر زنان داره که من متاسفانه به دلیل اینکه دفعه قبل من رو سرکلاژ نکردن و کم خونیم و عفونتم رو کنترل نکردن و بدون دلیل ماه دوم اقدامم کلومیفن بهم دادن بهشون اعتماد ندارم....
بازم ممنونم که جوابم رو زود دادین

سلام عزیزم
بله منظورم از استراحت مطلق انجام ندادن کارهای سنگین و کار بیرون از منزل است . دستشویی رفتن نیز ایرادی ندارد. بله در صورت عود کم خونی در بارداری درمان مناسب حال یا با فرص آهن و یا در صورت شدید بودن کم خونی با آمپول آهن بایستی انجام شود و در ضمن بله داروهایی که نامبردید در صورت داشتن مشکلات خاصی در بارداری بعدی توسط متخصص زنان تجویز میشوند ولی در همه افراد دارای زایمان زودرس نیاز نیست مصرف شوند . 

 
خانمی 6تاسقط
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱ ۲۳:۳۶
 
سلام خانم دکتر خسته نباشید . من مشکلم را برایتان نوشتم . ولی هر چی میگردم نمیبینمش . گفتم شاید شما تائیدش نکردین .

من ممنون وسپاسگذارم که اگر پست منو در همین صفحه نظرات بگذارید با جواب تا من نظر شما رو بدانم باتشکر از شما 
اگر پستی نیست از من بگین تا دوباره تایپ کنم

سلام عزیزم
پاسخ سوالت را در قسمت " متخصص لاپاراسکوپی" داده ام . 

 
eli
چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ ۱۲:۲۵
 
سلام خانم دکتر نازنین 
من آخرین پریودم شروعش در تاریخ 26 جولای بوده و تا 5 آگوست ادامه داشته اول اکتبر بعد از دادن چند بار تست متوجه شدم باردارم والان طبق نظر دکترم آخر 18 هفتگی رو پشت سر گذاشتم تاریخ تقریبی زایمانم رو در 23 جون 2013 رقم حورده . البته در این مدت فقط 1 بار واسم سونو گذاشته شده و سونو دومم 2 روز آینده است می خواست مطمئن شم طبق این اطلاعات من دقیقا چند هفته باردارم و زایمانم چخ زمانی هست؟ با توجه به اینکه من قبل از بارداریم مشکل قائدگی نامنظم و پی سی او داشتم و تا همین چند هفته پیش هم متفورمین می خوردم که به دستور پزشکم قطع کردم!!!
ممنونم ازتون راهنماییم کنید

سلام الی خانم
با توجه به نامنظمی پریودهایتان تاریخ تقریبی زایمان شما با توجه به سونوگرافی انجام شده در سه ماهه اول بارداری محاسبه میشود . سن جنین با تقریبا 3 تا 5 روز تفاوت از سن جنینی نشان داده شده در سونوگرافی سه ماهه اول محاسبه میشود . 

 
الهه
پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ ۱۳:۵۵
 
سلام خانوم دکتر عزیز....من 35 ساله ام...در هفته 22 حاملگی ام. هفته پیش دچار ترشحات قهوه ای (خون تیره) شدم که کم کم ترشحات کمتر و روشن تر شد..سونوگرافی مشکلی رو نشون نداد.بچه سالم و جفت خلفی و دهانه رحم بسته بود. از اون روز استراحت نسبی دارم..فقط کارای خونه رو انجام میدم کار سنگین نمیکنم. امروز باز هم کمی ترشحات صورتی دیدم...کمرم میدرده...دکترم میگه چیزی نیست وفاصله جفت با دهانه رحم زیاد نیست و احتمالا به جفت فشار وارد شده و فقط استراحت نسبی...نمیدونم چیکار کنم.میترسم. 
من هر روز امپول سالکسون میزنم و روزی یک اسپرین و از یک ماه قبل بارداری هم اسید فولیک 5 میلی استفاده میکردم. تا الان هیچ مشکلی نداشتم. فقط از وقتی حرکات بچه رو میفهمم گاهی زیر دلم سفت میشه...نمیدونم این از نوع حرکتشه یا خطرناکه و انقباضه؟
به نظر شما چیکار کنم؟ 
ایزوکسوپرین بخورم یا نه؟ و اینکه چند تا و تا کی؟
احتمال زایمان زودرس هست؟ خیلی میترسم...زایمان قبلیم فقط دو هفته زودتر انقباضام شروع شد...
توروخدا راهنمایی و کمکم کنید.
سلام
با توجه به جواب سونوگرافی و نداشتن خونریزی شدید رحمی استراحت نسبی بهترین راه درمان است . در مورد نیاز به دارو نظیر ایزوکسوپرین نیاز به معاینه و در صورت نیازتجویز متخصص زنان وجود دارد . معمولا این قبیل خونریزی ها تا یک ماه دوام می آورند و سپس با استحکام جفت بهبود می یابند.در صورت تشدید درد و خونریزی مراجعه به پزشکتان ضروری است . احتمال زایمان زودرس را آنلاین نمی توان پیش بینی کرد آنهم بسته به معاینه پزشکتان دارد. داروهای تجویزی دیگری که تابحال مصرف میکردید صحیح تجویز شده اند و به مصرف آنها ادامه دهید.
 
الهه
سه شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ ۲:۱۴
 
خانوم دکتر لطفی زاد عزیز ...بسیار بسیار از پاسخگویی شما ممنونم. شما یک فرشته اید به خدا........توی این دوره زمونه آدمهای خوبی مثل شما اونم تو جامعه ما که همه پولکی شدن کم پیدا میشن که اینجوری در اسرع وقت و با حوصله جوابهای ما رو میدید....از خدا برای شما بهترینها رو آرزومندم 
 
الهام
دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۱:۳۱
 
با سلام.من 36سالم است و دارای 3 فرزند هستم حدود9سال قرص ال دی مصرف کردم پریودی های خفیف 4یا5 روزه داشتم ولی حدود 7ماه است خونریزی پریودی ام شدید و10 روزه و همراه با لخته های خونی شده است.الان 3ماه است تحت درمان هستم دکترم گفته فیبرم های زیادی درسایز های بزرگ وکوچک دارم و رحم ام بزرگتر از حد نرمال است و ضخامت رحمم هم 5 است دکتر بهم گفته باید رحمم را خارج کنند و درضمن قرص مدروکسی پرژسترون و آمپول پرژسترون هم در ما ه های قبل مصرف کردم و تاثیری نداشته است. خواهشمندم نظر خود را در درمان من بیان کنید.باتشکر

پاسخ: سلام
با توجه به وجود فیبروم های متعدد و بزرگی رحم و عدم پاسخ به دارو عمل هیسترکتومی ( بدون خارج کردن تخمدانها) جهت شما ضروری است.

 
النا ص
سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۳:۲۸
 
سلام خانم دکتر من رحم تک شاخ دارم در بارداری اولم هیچ علامتی نداشت تو سزارین معلوم شد رحمم نرمال نیست تازه فهمیدم باردار شدم به نظرتون حتما باید سرکلاژ کنم فعلا هم هیچ علامتی هم ندارم در ضمن شاخ فرعی روهم دکترم کور کرده بود من خیلی نگرانم باید چیکار کنم ببخشید به نظرتون نزدیکی هم ممنوع کنم با تشکر فراوان

پاسخ: سلام
بله در موارد آنومالی های رحمی بخصوص رحم تک شاخ در بارداری انجام سرکلاژ جهت پیشگیری از زایمان زودرس توصیه میشود.

 
ملیحه
سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ ۶:۲۶
 
سلام خانم دکتر دیروز عمل لاپراسکپی از رحم داشتم دکتر یه یادداشت برام گذاشته بود و توی اون نوشته بود شما مبتلا به چسبندگی شدید رحم هستید حالا خانم دکتر خواهش میکنم صریح جوابم و بدین من نازا شده ام ؟ آیا دیگه باید لذت مادر شدن رو فراموش کنم ؟ الان که دارم این و مینویسم اشکم جاری شده شما رو قسم میدم به خون گلوی امام حسین کمک کنید دارم دیوورنه میش

پاسخ: سلام
معمولا چسبندگی شدید رحم سبب کاهش باروری و نه نازایی مطلق می شود. درمان بر طرف کردن چسبندگی ها با لاپاراسکوپی مجدد و درمان آنتی بیوتیکی توصیه می شود.

 
دکتر مریم لطفی زاد
جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۲ ۱۵:۴۱
 
سلام مینا خانم
یک بار سقط در بارداری بسیار شایع است و اصلا احتیاج به بررسی ندارد. از لحاظ علمی سقط مکرر به دو بار سقط اطلاق می شود که نیاز به بررسی از لحاظ حفره رحم با عکس رنگی و آزمایشات خون و عفونت های مختلف و گاهی آزمایش ژنتیک دارد. نگران نباشید و فقط روزی یک عدد قرص اسید فولیک 1 مصرف نمائید و واکسن های لازم قبل از بارداری را با مراجعه به متخصص زنان تزریق کنید و معاینه داخلی توسط ایشان از لحاظ عدم وجود عفونت واژینال ضروری است.
 
فاطمه 1363
پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۲:۱۲
 
سلام خانم دکتر من قصد بارداری دارم ودو تا بچه 13 و11 ساله دارم دوماهه جلوگیری ندارم کلیه ازمایشاتم خوب بوده فقط ده ساله از سر سینه هام ترشح در میاد وقتی فشار میدم قبل از پریودم هم پنج روز لکه بینی دارم وقتی پروجسترون میخورم خوبم بعد چند ماه دوماره همینطورم چیکار باید بکنم دکتر برای ترشحات سینم قرص کابرگولین دوعدد هفته ای نصف تجویز کرده ایا من باردار میشم

پاسخ: سلام عزیزم
بالا بودن هورمون پرولاکتین خون یکی از علل ناباروری محسوب می شود . تجویز پزشکتان صحیح بوده است و مصرف دارو توصیه می شود. تا 6 ماه دیگر باردار خواهید شد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
صفحات جداگانه
آمار سایت
  • کل مطالب : 9893
  • کل نظرات : 240
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 48
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 75
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 75
  • بازدید ماه : 2,779
  • بازدید سال : 13,194
  • بازدید کلی : 915,567
  • کدهای اختصاصی