loading...
پاتوق دانلود
پاتوقی بازدید : 108 شنبه 28 تیر 1393 نظرات (0)

یکی از دوستان سوال کرده اند چگونه می توان از بارداری مطلع شد و علایم آن چیست؟

در پاسخ به این دوست عزیز باید بگویم بارداری زمانی رخ می دهد که در حوالی تخمک گذاری رابطه جنسی برقرار شود و به نوعی اسپرم مرد که در مایع منی وجود دارد وارد مجرای تناسلی زن شود و از این طریق به رحم راه یافته با تخمک ارتباط برقرار کرده و لقاح صورت گیرد.

یکی از دوستان سوال کرده اند چگونه می توان از بارداری مطلع شد و علایم آن چیست؟

در پاسخ به این دوست عزیز باید بگویم بارداری زمانی رخ می دهد که در حوالی تخمک گذاری رابطه جنسی برقرار شود و به نوعی اسپرم مرد که در مایع منی وجود دارد وارد مجرای تناسلی زن شود و از این طریق به رحم راه یافته با تخمک ارتباط برقرار کرده و لقاح صورت گیرد.

اگر مایع منی روی الت تناسلی زن بریزد حتی اگر باکره باشد امکان ورود منی به داخل مجرای تناسلی و بارداری هست هر چند احتمال آن از زمانی که مستقیما وارد واژن شود کمتر است.

مایعی که قبل از منی از الت تناسلی مرد خارج می شود و شفاف می باشد حاوی اسپرم هست ولی احتمال بارداری بوسیله ان نیست. البته احتیاط در اینست که در صورتیکه افراد قصد بارداری ندارند از تماس این مایع با الت تناسلی زن نیز خودداری کنند.

زمان تخمک گذاری در افرادی که پریود های منظمی دارند بدین شکل به دست می آید که فرد تاریخ پریود بعدی خود را محاسبه می کند و از آن تاریخ 14 روز کم می کند. این زمان زمان تقریبی تخمک گذاری در وی می باشد. کسانی که قصد بارداری دارند از چهار روز قبل از این تاریخ تا سه روز بعد از این تاریخ یک شب در میان رابطه جنسی برقرار می کنند و کسانی که قصد بارداری ندارند باید در این یک هفته از هر نوع رابطه جنسی بدون استفاده از روشهای پیشگیری از بارداری بپرهیزند.

هنگامی که لقاح صورت می گیرد و سلول تخم تشکیل و در دیواره رحم یا حتی در بارداری خارج از رحم در خارج از رحم جایگزین می شود به مرور که رشد می کند و جفت شکل می گیرد هورمونی به نام بتا اچ سی جی ترشح می شود که با رشد جنین میزان آن نیز افزایش می یابد و از روی سنجش میزان آن میتوان مشخص ساخت بارداری صورت گرفته است یا نه.

میزان این هورمون از حدود 10 روز بعد از لقاح در خون قابل اندازه گیری می باشد و بعد از حدود دو هفته از لقاح در ادرار نیز قابل سنجش می باشد. لذا در صورت وقوع بارداری از روز دهم با ازمایش خون و از روز چهاردهم با بیبی چک می توان بارداری را تشخیص داد. در صورتیکه تست منفی باشد حدود یک هفته بعد مجددا تکرار می شود و در صورت منفی بودن مجدد بارداری منتفی می باشد.

از نظر علایم نیز اولین علامت بارداری تاخیر در پریود می باشد. زمانی که بارداری بوقوع پیوندد پریود اتفاق نمی افتد و ریزش دیواره های رحمی صورت نخواهد گرفت. در برخی از زنان ممکن است در زمان مقرر پریود لکه بینی رویت شود ولی پریود اتفاق نیفتد و فرد این لکه بینی را به منزله پریود خود حساب کند و بعد مشخص شود باردار بوده است. در این موارد بعد از یک هفته از این موضوع یا یک هفته بعد از تاخیر در پریود با تست بیبی چک یا آزمایش خون می توان از بارداری یا عدم بارداری اطمینان حاصل کرد.

علایمی مثل تهوع صبحگاهی یا ویار حاملگی حدود یکماه تا یکماه و نیم بعد از بارداری آغاز می شود و علامت مشخصه یا مهمی برای بارداری محسوب نمی شود. برخی از دوستان دل درد یا بزرگی شکم را نشانه بارداری می دانند در حالیکه این علایم نیز ماهها بعد از بارداری ایجاد می شود و نمی تواند نشانه اولیه بارداری محسوب شود.

در واقع مهمترین علامت برای بارداری عدم وقوع پریود می باشد که آنهم صد در صد نشانه بارداری نیست و فقط یک نشانگر است که باعث می شود به بارداری شک کنیم و با انجام تست آزمایشگاهی یا بیبی چک از وقوع بارداری مطمئن شویم.

چيكو
چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ ۷:۲۷
 
با سلام 
ميخواستم بدانم در بارداري درد دور ناف طبيعي است ؟
دوست عزیزم سلام
بستگی به ماه بارداری دارد و شدت و مدل درد، می تواند طبیعی باشد یا به خاطر عارضه خاصی باشد. با پزشک خود مشورت کنید
 
امیر-ح
چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ ۹:۴۰
 
سلام آقای دکتر.
ازتون بابت این سایت خوب و مطالب آموزنده تون سپاسگزارم.
من 27 سالمه و حدود دو ماه هست که نامزد کزدم. علیرغم تمام سعی و تلاشی که داشتم نامزدم هنوز نتونسته ارگاسم رو تجربه کنه. البته من سعی کردم با توجه به راهنمایی های علمی تلاشم درست باشه و سلسله مراتب رو از ناز و نوازش تا بوس و کنار و لمس و مالش و دخول با انگشت و استفاده از زبان رعایت کنم ولی نتیجه نداده. به نظر شما ممکن هست بعضی زنها هیچ وقت ارگاسم رو تجربه نکنن؟ من الان باید چه کار کنم؟ آیا با قرص یا درمان میشه این مشکل رو حل کرد؟
باز هم ازتون تشکر میکنم. براتون آرزوی سلامتی دارم.
دوست عزیزم سلام
احتمال دارد روابط شما در شرایط پر استرسی صورت می گیرد و همین باعث دیر ارگاسمی او می شود یا اینکه مراحلل پیش نوازش به خوبی انجام نمی شود
اگر دوست داشته باشید می توانید جهت مشاوره و اموزش مراحل رابطه جنسی صحیح حضوری مراجعه کنید
 
زهره
چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ ۰:۳۱
 
آیا وجود اندکی خون در رابطه از مقعد طبیعی است؟
دوست عزیزم سلام
نشان دهنده ایجاد زخم مقعد یا فیشر می باشد. یکی از عوارض سکس مقعدی می باشد.
 
حامد
چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ ۲۰:۳۸
 
سلام
چیزی که باعث نگرانی من شده اینه که آلت تناسلی من در هنگام نعوظ یه حالت خیلی سفت و خشک با انعطاف پذیری کم داره . چون من توی عکسا و فیلمای جنسی دیدم که آلت مردا خیلی منعطف هستش به نظر شما این حالت در آینده برای ازدواج بنده مشکلی ایجاد نمیکنه؟ اینم بگم که تو حالت نعوظ بیشتر از 45 درجه نسبت به خط ناف پایین نمیاد و اگه بیشتر فشار بیارم ممکنه آسیب ببینه.
با تشکر
دوست عزیزم سلام
تا معاینه نشوید نمی توان قضاوت درستی داشت ولی با شرحی که داده اید به نظر مشکلی ندارید.
 
میترا :-)
چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ ۲۱:۲۱
 
با سلام .دکتر من دختری 19 ساله هستم و تا به حال 2 بار به منزل دوستم رفتم و این کار رو بدون دخول انجام دادیم.ولی من هنوز حس ارگاسم رو تجربه نکردم و دوست دارم حتما این حسو احساس کنم قبل از ازدواج.فقط به خاطر این که حس میکنم این برام چیز مهمی شده و فکرمو مشغول کرده که ارضا شدن چطوریه.البته من با فکر کردن و یا تماس دست دوستم به بدنم مایعی ازم خارج میشه .نمیدونم این در اثر همون تحریکیه که فرمودین یا به ارگاسم رسیدن.به هر حال دوستم حتی با زبان هم امتحان کردن ولی من فک میکنم نشده.فکر میکنم این انصاف نیست که آقایون با خارج شدن مایع منی میفهمن که ارضا شدن و تا اون موقع ادامه میدن و بعد پا میشن میرن.ولی من اصلا نمیدونم تا کی باید ادامه بدم یا اصلا به ارگاسم رسیدم یا نه.اگر هم میفرمایید موقع به ارگاسم رسیدن مایعی باید خارج بشه من نمیدونم اصلا این مایعی که خارج شده.به خاطر تحریکه یا ارگاسم.در ضمن در نهایت برای اینکه زودتر پاشیم بریم من ادای ارضا شدن در میارم ولی در واقع فکر نمیکنم این اتفاق افتاده باشه.با تشکر....لطفا در صورت امکان راهنماییم کنین.
دوست عزیزم سلام
در قسمت ارشیو موضوعی مطالب مربوط به ارگاسم در زنان را مطالعه فرمایید. در ضمن هیچگاه ادای ارگاسم شدن رو در نیاورید این کار باعث تشدید مشکل شما خواهد شد. اگر با مطالعه مطالب مشکل شما حل نشد برای کلاس آموزشی می توانید حضوری مراجعه فرمایید.
 
علی
چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ ۲۲:۵۴
 
اقای دکتر کجایی ؟وبلاگ تعطیله
دوست عزیزم سلام
گرفتاری زیاد است و وقت محدود ولی هیچگاه این وبلاگ تعطیل نخواهد شد
 
رضا
پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ ۱۰:۵
 
دکتر چرا جواب سوال من رو نمیدید؟
دوست عزیزم سلام
تعداد سوالات زیاد و وقت من محدود است. به تدریج به سوالات پاسخ داده خواهد شد. از صبر شما سپاسگزارم.
 
سینا
جمعه ۲۵ شهریور ۱۳۹۰ ۰:۱۸
 
دکتر جان دیگه هیچ سوالا و ایمیل هارو جواب نمیدید؟! 
پس ما چیکار کنیم؟ اولاش که خیلی فعال بودید
دوست عزیزم سلام
سوالات خیلی زیاد شده و وقت من هم کمی محدود. علت تاخیر اینست از صبر شما سپاسگزارم. در ابتدای راه تعداد سوالات و ایمیلها کم بود و فرصت بیشتری وجود داشت ولی الان واقعا وقت کم می اورم و سوالات هم روی هم تلنبار می شود. دعا کنید مشکلات حل شود و وقت ازاد بیشتری بیابم.
 
با سلام.
شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۰ ۱۵:۱۸
 
با سلام.
فرداري شب پايان خونريزي( پاک شد)ن همسرم رابطه داشتيم.همسرم هر شب قرص ID مصرف مي کند.در زمان رابطه بار اول با استفاده از کاندوم هردو ارضا شديم. بار دوم پس از نيم ساعت معاشقه رابطه را اغاز کرديم ولي ابتدا بدون کاندوم بوده.ولي بعد از کاندوم استفاده کرديم.نگراني من از باقي ماندن اسپرم در لوله هايم است و باردار شدن.همسرم پريود نا منظمي دارد.آيا احتمال باردار شدن هست. آيا احتمال بار دار شدن خارج از رحم هست.
با سپاس
دوست عزیزم سلام
با توجه به شرحی که داده اید احتمال بارداری وجود ندارد و نگرانی شما بی مورد است
 
دوست
جمعه ۱ مهر ۱۳۹۰ ۱۵:۲۹
 
با سلام در نامزدبازی کمی از مایع منییم روی الت همسرم ریخت روش که نه کممی بالاتر از خود جای که الت شروع میشود ایا امکان حاملگی وجود دارد؟هرچند سریع شستشو انجام گرفت ؟ این که میگویند رحم جذب میکنه یعنی امکان داره از بیرون حالت مکش داشته باشد
باتشکر
دوست عزیزم سلام
اگر روی الت ریخته باشد احتمال بارداری هست ولی اگر بالاتر از الت باشد مثلا روی شکم خیر باعث بارداری نمی شود
 
....
پنجشنبه ۵ آبان ۱۳۹۰ ۱۰:۱۲
 
سلام اقای دکتر لطفا جواب سوالمو بدید دارم از نگرانی میمیرم!من روز دوم پریودم رابطه داشتم البته بدون دخول! منی داخل شلوار(شلوار پایین بود) ریخت که با دستمال پاکش کردیم اما خیس بود من لباس زیر هم تنم بود؛ بعد شلوارم رو پوشیدم که قسمت خیس شلوار با لباس زیرم از پشت تماس داشت! من معمولا از 25 تا 28 روز پریود میشم اما الان روز 28 هست من هنوز پریود نشدم! آیا امکان حاملگی وجود دارد؟تروخدا جوابمو بدید دارم از استرس و ترس سکته میکنم!!!
دوست عزیزم سلام
نگرانی شما بی مورد است امکان بارداری نمی باشد.
 
م.ا
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۰ ۱۱:۴۰
 
سلام خسته نباشید
دختری 25 ساله هستم دو ساله عقد کردم اما به علت ترس شدید از پارگی پرده و همینطور بارداری تاکنون نزدیکی به همراه دخول نداشتیم. اما به خواسته همسرم شروع کردیم اما 2 باره که نزدیکی به قصد دخول صورت گرفته و نتونسته منو از باکرگی دربیاره. پیش دکتر هم رفتم گفت که پرده نازکه و براحتی پاره میشه به نظرتون مشکلی وجود داره؟ در ضمن همسرم مایل به استقاده از کاندوم نیست و من مجبور به خوردن قرصم. دکتر چند نوع قرص جدید به من تجویز کرد و گفت که عوارضی نداره. قبل از رفتن به دکتر همون شب نزدیکی به علت عدم دسترسی به داروخونه هر شب قرصای ال دی که تو تو خونه موجود بود مصرف کردم تا حالا دخول صورت نگرفته ولی مایع منی روی شکم و نزدیک آلتم ریخته با مصرف این قرصا بازم احتمال بارداری تو این چند روزه بوده؟ اگر باردار بشم و ماه اول باخبر بشم میتونم جلوگیری کنم . لطفا راهنماییم کنید من از بابت بارداری میترسم و حین نزدیکی استرس زیادی دارم
دوست عزیزم سلام
در مورد بارداری و دلایل وقوع ان در وبلاگ مطالب متعدد وجود دارد مطالعه کنید نگرانی شما رفع خواهد شد. احتمال بارداری وجود ندارد.
 
پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۰ ۲۳:۱۲
 
لطفا لینکم کنید..من شما رو لینک کردم
 
محمد
پنجشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۰ ۲:۴۰
 
سلام.پسری هستم 20 ساله
و هیچ جای بدنم مو نداره به جز زیر بغل و بالای آلت تناسلی
مو به صورت خیلی خیلی کم در چانه دارم و هیچ مویی در بین سینه ام و زیر ناف نیست
از رفتن به دکتر میترسم
از تمسخر شدن دوستام و حتی دوست نشدن خیلی ها به خاطر کم مویی در من که میگن طرف بچه است دچار افسردگی شدم
خیلی ها هم پشت سرم میگن طرف دو جنسه یا همجنس بازه
فشار روحی شدیدی به من وارد شده چند ساله که لخت نمیشم جلوی کسی
تو رو به خدا کمکم کنید
سوال اول راه درمانی هست که بهم بگید و دکتر نرم؟
سوال دوم : ایا مو در نیومدن در زیر ناف و اینا نشان دهنده جنسیت هست مثلا دو جنسه بودن به صورت خفیف یا شدید؟
التماس میکنم پاسخ بدید من در شرایط بدی هستم جون عزیزتون خواهش میکنم
دوست عزیزم سلام
درامدن موی ناحیه زیر بغل و بالای الت تناسلی نشان دهنده بلوغ شما و عدم وجود مشکل می باشد. اینکه چرا مثل سایرین موهای زیاد ندارید باید کمی حوصله به خرج دهید به مرور موها ضخیم خواهد شد و از این حالت خارج می شوید البته در بعضی از افراد ممکن است موهای سینه یا پشت در نیاید و این نشان دهنده مشکل خاصی نیست. اگر قصد اطلاع از وضعیت سلامت خود را دارید می توانید با انجام آزمایشاتی از سلامت خود مطمئن شوید. حضوری مراجعه فرمایید تا ازمایشات درخواست شود.
 
ش
جمعه ۲۱ بهمن ۱۳۹۰ ۲۳:۱۶
 
سلام دکتر خسته نباشید من 19 سالمه و آلتم در حالت شل خیلی کوچک میشود اما در حال نعوظ حدود 13 است بیضه هایم کوچک هستند مادرزاد و چندبار استمنا کردم و منی خارج شده اما نه با شدت بلکه با فشار کم و هنوز بصورت کامل ریش در نیاوردم و حس می کنم به بلوغ کامل نرسیدم اول اینکه خواستم بدونم وضعیت آلت و بیضه و خروج منی طبیعی است یا خیر و دیگه اینکه ممکنه آزوا اسپرمی داشته باشم؟ تعدادی دلیل و خوندم که داشتم مثلا قد بلندتر از والدین و موی بدن تقریبا زیاد و سینه هایی یک مقدار بیش از حد نرمال ممنون.
دوست عزیزم سلام
اندازه الت تناسلی شما طبیعی می باشد و نگرانی شما بی مورد است. ازو اسپرمی در ازمایش مایع منی مشخص می شود. دلیل خاصی برای این مشکل ندارید نگران نباشید.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
صفحات جداگانه
آمار سایت
  • کل مطالب : 9893
  • کل نظرات : 240
  • افراد آنلاین : 15
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 46
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 70
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 70
  • بازدید ماه : 2,774
  • بازدید سال : 13,189
  • بازدید کلی : 915,562
  • کدهای اختصاصی