loading...
پاتوق دانلود
پاتوقی بازدید : 116 دوشنبه 30 تیر 1393 نظرات (0)

یکی از دوستان سوال کرده اند:

ایا یه زخم روی زبان ممکنه از نشانه های ایدز باشه؟
چون به خاطر این زخم به دکتر مراجعه شده و دکتر گفته یه افت روی زبانه که باید دوره ی خودش رو طی کنه تا از بین بره

یکی از دوستان سوال کرده اند:

ایا یه زخم روی زبان ممکنه از نشانه های ایدز باشه؟
چون به خاطر این زخم به دکتر مراجعه شده و دکتر گفته یه افت روی زبانه که باید دوره ی خودش رو طی کنه تا از بین بره
اما این طرف خیلی نگرانه چون قبلا از یکی لب گرفته و احساس مینکه به خاطر این دهن به دهن شدن ایدز منتقل شده بهش. هرچند که میگه لثه ی هیچکدومشونم خونریزی نداشته
ایا واقعا از راه لب گرفتن وخوردن زبون همدیگه باعث انتقال ایدز میشه؟

در پاسخ به این دوست عزیز باید بگویم بیماری ایدز از راههای زیر منتقل می شود:

1-     راه انتقال جنسی : در این راه به علت آلوده بودن ترشحات جنسی احتمال انتقال وجود دارد. در سکس مقعدی و سکس دهانی هم این انتقال صورت می گیرد.

2-     راه انتقال خونی: در این راه اگر خون یا فراورده های خونی فرد آلوده به خون فرد سالم راه یابد باعث انتقال بیماری می شود.

3-     راه انتقال از مادر به جنین: در این راه بیماری از مادر آلوده به جنین منتقل می شود.

4-     راه انتقال از طریق شیر مادر: در این راه بیماری از طریق شیر مادر آلوده به شیرخواری که از شیر مادر تغذیه می کند منتقل می شود.

این بیماری از طریق بزاق منتقل نمی شود لذا در بوسه گرفتن یا حتی بوسه فرانسوی انتقال بیماری صورت نمی گیرد. ولی باید توجه داشت ویروس دیگری به نام هپاتیت ب وجود دارد که از طریق بزاق منتقل می شود. البته این بیماری  به کسی که واکسن بیماری هپاتیت ب را زده باشد و سطح ایمونوگلوبولین وی بالای 10 باشد منتقل نمی شود.

بیماری ایدز یک بیماری با پیچیدگیهای خاص خود می باشد و علامت اختصاصی مربوط به خود ویروس ندارد بلکه به دلیل تضعیف سیستم ایمنی فرد را در مقابل سایر بیماریها ضعیف می سازد. در ابتدای ورود ویروس به بدن در یکماه اول علایمی شبیه سرماخوردگی می تواند ایجاد شود که بعد از چند روز خوب می شود و فرد دیگر علامتی ندارد تا زمان تضعیف سیستم ایمنی. این زمان بین 6 ماه تا بیست سال ممکن است طول بکشد و با تضعیف سیستم ایمنی سایر بیماریها با شدتی بیشتر به سراغ فرد می ایند. در واقع علایم بیماریهای دیگر و مقاومت آنها در مقابل درمان ما را به شک می اندازد که نکند سیستم ایمنی فرد تضعیف شده باشد و بعد از بررسی این موضوع می فهمیم که فرد دچار نقص سیستم ایمنی شده است و علت این نقص ویروس اچ ای وی می باشد.

 

یکی دیگر از دوستان نیز سوال کرده اند:

اقاي دكتر من پسري 17 ساله هستم و با يك زن 30 ساله رابطه جنسي داشتم و در اين رابطه از كاندوم استفاده نكردم و الان خيلي نگرانم كه نكنه به ويروس ايدز مبتلا شده باشم لطفا راهنماييم كنيد بايد چه كار كنم تا مطمئن بشم كه مبتلا نشدم

در پاسخ به این دوست عزیز نیز باید بگویم اگر از سلامت زنی که با او رابطه داشته اید مطمئن هستید که جای نگرانی دارد ولی اگر اطمینان ندارید بعد از یکماه از رابطه یکبار ازمایش اچ ای وی می دهید اگر مثبت باشد که باید تکرار شود و با ازمایش دیگری تایید شود و اگر منفی باشد حدود ششماه بعد نیز ازمایش مجددی انجام می شود تا با اطمینان بالا از عدم ابتلا به این بیماری مطمئن شوید.

سارا
شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۲۰:۴۵
 
آيا بيماري ايدز يا سرطان از آزمايش هورموني مشخص ميشود؟
دوست عزیزم سلام
ایدز ازمایش مخصوص به خود دارد و سرطانها نیز بسته به نوع خاص به ازمایش خاصی نیاز دارند
 
کیمیا
یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۰:۵۲
 
اقای دکتر سلام تشکر برای این وبلاگی که خیلی مفیده دستتون درد نکنه بابت این وبلاگ اقای دکتر سوالی داشتم میخواستم ببینم ایدز تا چه قدر برروی هورمون های جنسی تاثییر میذاره ایا باعث ناتوانی جنسی میشه؟مرسی از اینکه سوالمو جواب بدین باسپاس
دوست عزیزم سلام
ایدز هیچ تاثیری بر هورمونهای جنسی و میل جنسی ندارد
 
احمدی
یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۱:۶
 
سلام آقای دکتر می خواستم بدون اینکه دختری نیاز جنسی شدیدی داشته باشه و سالها اون رو سرکوب کنه به خاطر اعتقادات مذهبی و اینکه رابطه نامشروع نخواهد ممکنه بعدا سرد مزاجی بگیره؟یا ممکنه واسه بدنش مضر باشه یا نه؟فعلا ازدواج نکرده
دوست عزیزم سلام
خیر باعث سرد مزاجی یا ایجاد مشکل نمی شود ولی باید تلاش کند تا شرایط ازدواج برایش مهیا شود
 
دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۰:۲
 
سلام و خسته نباشید goftid ke ghorseفیناستراید estefade konam in chi hast zarari nadare
دوست عزیزم سلام
خیر برای شما ضرری ندارد و تا قبل از ازدواج می توانید مصرف کنید
 
مریم
دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۵:۹
 
سلام من پرده بکرتمو معاینه کردم ولی وقتی رو به رو آینه می شینم فقط یه سوراخ کوچک می بینم که اطراف آن مانند سایر جا هاست ولی وقتی دقت می کنم یه خطی در با لای سوراخ می بینم که آن را به دو قسمت تقسیم کرده آیا پرده من سالمه؟
دوست عزیزم سلام
بله سالم است
 
م.ر
سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۲:۴۵
 
سلام آقای دکتر شیخ عزیز ...
با تشکر از زحمات فراوان شما جناب دکتر در این وبلاگ ... وبلاگ عالیه فقط اگر یه مقدار تند تر بروز کنید خیلی ممنون میشیم
سوال ) جناب دکتر آیا روابط عاشقانه و لاو بین دختر و پسری که واقعا همدیگر رو از روی حس عشق میخوان ، اگر این دو کنار همدیگر باشند آیا نباید حس جنسی(سکسی) به هم داشته باشند؟؟؟ آیا سکس در رابطه لاو و عاشقانه باعث از بین رفتن میشود؟ آیا دیگر نباید حس قبلی را به هم داشته باشند .. آیا یک دختری که یک پسر رو واقعا عاشقانه و از روی حس پاک عشق دوست داشته باشه نباید تمایل جنسی به اون داشته باشه؟ 
اگر ممکنه به سوالاتم جواب بدید و خودتون هم طی مقاله ای اگرچه مختصر در مورد رواط عاشقانه و جنسی بنویسید - ممنون میشم اگر این کار رو انجام دهید

مرسی آقای دکتر - منتظر جوابهای شما هستیم
دوست عزیزم سلام
در رابطه عاشقانه میل جنسی وجود دارد و نمی توان گفت عشق خالی از سکس است. در مطالب وبلاگ جستجو کنید در مورد تاثیر روابط جنسی بر روابط عاشقانه و عکس ان مطالبی هست که می توانید مطالعه کنید
 
حمید
چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۴:۴۵
 
سلام و خسته نباشید جناب دکتر
من حدود 25 روز پیش یک رابطه مشکوک جنسی داشتم که بعد از 25 روز آزمایش p24 دکتر برام نوشت و رفتم آزمایش خون دادم.
چند تا سوال داشتم
اول اینکه نتیجه آزمایش منفی بود.آیا نیازی به تست مجدد هست؟؟اگر بله چه زمانی بهتر هست تا تست مجدد بدم و چه نوع آزمایشی؟؟دوباره p24؟؟
2.تا چه حد به نتیجه آزمایش میشه اطمینان داشت؟
3.دکتر برای من آزمایش 24 نوشته بودن و توی نتیجه آزمایش نوشته بود :
Anti HIV(1,2) negative
ایا همون آزمایش p24 رو روی خونم انجام دادن؟امکانش هست آزمایش الایزا یا آزمایش دیگه ای انجام داده باشن؟به این دلیل میگم که شنیدم اول آزمایش p24 ابتلا رو مشخص می کنه ، یعنی زودتر از بقیه آزمایش ها.بخاطر همین می خوام مطمئن باشم که آزمایش p24 انجام دادن.آزمایشگاه بیمارستان ابن سینا آزمایش انجام دادم (فلکه دوم صادقیه)
ممنون
دوست عزیزم سلام
با توجه به منفی بودن آزمایش خیالتان راحت باشد ولی برای اطمینان خاطر 6 ماه دیگر مجددا ازمایش را انجام دهید تا به یقین برسید
 
حمید
چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۲۰:۲۲
 
اقای دکتر ريال در ضمن من در حال حاضر سرما خوردم و در مدت سرما خوردگی تست رو هم دادم.
آیا احتمال نتیجه غلط هست؟؟
دوست عزیزم سلام
خیر در نتیجه تست تاثیری ندارد
 
armin1
پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۰:۵۷
 
سلام دکتر:
1_ ایا خود اضایی باعث ضعیف شدن مغز میشود؟؟؟!
2_من لاغر هستم قدم حدود 187,189 هست و 60 کیلو وزن دارم ام چون قدم بلنده لاغر نشون میده.ایا وزنم نسبت به قدم کم. دارویی هست که عوارض نداشته باشه.حدود قیمتش چقدر است.لطفا دارو را معرفی کنید.
قبلا از پاسخ به این سوال از شما تشکر میکنم


دوست عزیزم سلام
خود ارضایی هیچ عارضه جسمانی ندارد
وزن و قد شما نشان می دهد که وزن شما کم است و باید کمی چاق شوید
وعده های غذایی خود را تقویت کنید و در ساعت منظم و مشخصی غذا میل کنید تا وزن شما به 70 تا 75 کیلوگرم برسد
نیاز به دارو نیست
 
ارمین
جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۶:۴
 
سلام دکتر
میخواستم بپرسم ایا ایدز از طریق قلیون کشیدن هم سرایت میکنه؟
منظورم دودش نیست
منظورم اون دهنی قلیون هستش که به صورت مشترک استفاده میشه
ممکنه یکی که ایدز داشته باشه از طریق دهنی قلیون که اغشته به بزاق هستش ایدز رو به نفر دیگه منقل کنه؟
خیلی ممنون
دوست عزیزم سلام
خیر ایدز از طریق بزاق دهان منتقل نمی شود لذا استفاده از فلیان به این شکل سبب انتقال ایدز نمی شود ولی هپاتیت بی با بزاق منتقل می شود و از طریق قلیان هم می تواند منتقل شود
 
armin1
جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۲۱:۲۶
 
مرسی از اقای دکتر.
من همونی هستم که گفتم قدم 187,189 است وزنم 60 است.شما گفتید غذا را منظم بخورید میشه برنامه غذایی به ایمیلم بفرستید.دستتان درد نکنه.
..قبلا از این که برنامه ی غذایی را برایم ارسال کرده اید تشکر میکنم..

Shahab2731@yahoo.com
منتظر هستم
 
armin1
جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۲۱:۳۷
 
سلام مجدد.
دکتر خواهش میکنم به این سوال جواب بدی.
برادر من پیش دکتر های زیادی رفته رو صورتش و سرش جوش میزنه.بعضی دکتر ها میگن راکتن بخوره اما عوارض هایش خیلی زیاده.الان تتروسایکلین می خوره اما درست نمیشه.میشه راهنمایی کنید.

قبلا از جواب به این سوال از شما تشکر می کنم.
اگه امان داره این هم به ایمیل جواب بدین. متشکرم از شما.
دوست عزیزم سلام
باید معاینه شود تا میزان و شکل جوشها دیده شود و شرح حال کاملی گرفته شود و سپس داروی مناسب تجویز شود
 
ارمین
شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۹:۵۷
 
خیلی ممنون دکتر
فقط میخواستم بپرسم اگه دهنی مشترک قلیون خونی باشه چطور؟مثلا لثه طرف خونریزی داشته باشه.احتمالش چقده که مبتلا به ایدز بشیم ؟
دوست عزیزم سلام
اگر اغشته به خون باشد احتمال انتقال هست
 
ARMIN1
شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۰:۱۱
 
سلام:
دکتر . شما دکتر جوش خوب سراغ دارید . هر جا رفتیم اثری نداشته.
میشه ادرس و شماره را بدهید.؟!!
دوست عزیزم سلام
در پروفایل وبلاگ ادرس و شماره تماس هست
 
بهاره
شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۹:۲۹
 
دکتر سلام . من در هنگام امیزش سکسی با شوهرم گاه وقت از شوهرم زود تر ارضا میشم اخی شنیدم که باید خانمها خیلی دیر از مردها ارضا بشند . مشکل من چیست؟
دوست عزیزم سلام
شما مشکلی ندارید احتمالا همسر شما از داروهای تاخیری استفاده می کند
 
armin1
دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۲۳:۶
 
سلام دکتر :
.من همون هستم که گفتم قدم 187 هست.
وزنم60.
نمیشه دارو خوب بگین که عوارض نداشته باشه میخوام زود تر چاق بشم .
حدود قیمتش رو هم بگین و بگین که به چه صورت باید استفاده شود.
اگر می شود به این سوال زودتر جواب بدین.
من وقتی مردم میگن لاغری اعصابم خورد میشود.

قبلا از پاسخ شما به این جواب تشکر میکنم.
دوست عزیزم سلام
قرص سیپروهپتادین اشتها اور است.روزی یک عدد شبها بخورید چون کمی خواب اور هم هست. قرص ویتامین ب1 100 میلی گرمی هم روزانه یک عدد بخورید. اشتها را زیاد و کمک می کند تا چاق شوید
 
amin
شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۰:۴۹
 
با عرض سلام
من 10روز پیش با خانمی رایطه جنسی داشتم که از سلامتش مطمئن نبودم و همدیگر را بوسیدیم .از کاندوم استفاده کردم ولی به دلیل عدم هوشیاری کامل فکر می کنم یک برخورد کوچک بدون کاندوم هم داشتیم.4 روز پیش متوجه شدم روی شفت آلتم یک دانه تقریبا سفید رنگ مشابه جوش چرکی صورت بوجود آمده که درد ندارد و اطراف آن کمی برجسته شده است. 
میخواستم بدانم این دانه سفید رنگ از طریق همان برخورد بوجود آمده و یا از طریق بوسیدن؟در ضمن آیا امکان دارد که ایدز هم به بدنم منتقل شده باشد؟
دوست عزیزم سلام
تا زمانی که معاینه نشوید نمی توان قضاوت درستی داشت ولی از طریق همان تماس باید ایجاد شده باشد و نه بوسیدن. در مورد ایدز اگر فرد مورد نظر الوده بوده باشد احتمال کمی وجود دارد که به شما منتقل شده باشد
 
مهرداد
سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ ۱۷:۲۹
 
خسته نباشید آقای دکتر
می خواستم ببینم میشه برای زنی که مبتلا به هپاتیت C (فقط ناقل) سکس دهانی ( یا همون لیسیدن ) انجام داد و همچنین باردار کردن چنین زنی برای مرد خطرناکه ؟
با تشکر از زحماتتون
دوست عزیزم سلام
اگر در سکس دهانی فقط ناحیه کلیتوریس تحریک ششود و ترشحات وارد دهان نشود بلا اشکال است. باردار کردن این زن نیز برای مرد با رعایت یکسری اصول بهداشتی خطری به همراه ندارد.
 
پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۰ ۱۴:۱۰
 
وبلاگتون واقعا باحاله حتما به وبلاگم سر بزنید اماده تبادل لینکم منم وبلاگم روانشششناسیه . می خوام مثل شما به خیلیا کمک کنم
 
1nafar
جمعه ۲۳ دی ۱۳۹۰ ۲:۲
 
سلام آقای دکتر.بنده با دختره مشکوک به ایدزی لب داشتم خیلی عمیق.الان سوالی که دارم اینه اگر لبه یا لثه اون خونی باش ولی من نه آیا من ایدز گرفتم؟
دوست عزیزم سلام
ایدز از طریق بزاق دهان منتقل نمی شود ولی باید احتیاط کنید.
 
1نفر
شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۰ ۰:۵۱
 
آقای دکتر 2 سوال دیگه هم داشتم.اگر مایع آلت زن که به گفته شما حاوی ویروسه ایدز هست به روی وسایل و اشیا(فرش دسته مبل دستگیره و...)ریخته یا مالیده شود و یک روز بعد دست شخصه دیگری که سالم است به آن بخورد آیا به ویروسه ایدر مبتلا میشود؟و یک سوال دیگه هم اینکه آیا ویروسه ایدر از طریقه منی زن که به دست زخمی میخورد انتقال میابد؟ممنون
دوست عزیزم سلام
ویروس ایدز خارج از بدن در محیط خشک تا یکساعت بیشتر زنده نمی ماند. اگر ترشحات زن روی زخم بریزد امکان انتقال هست.
 
من
جمعه ۲۱ بهمن ۱۳۹۰ ۱۸:۳۶
 
سلام
سوال من ربطی به مطلب پست شده نداره!
راستش من یه دختره 23 ساله هستم. تا حالا تونستم با خودم کنار بیام اما دیگه از پس میل جنسیم بر نمیام. دوست ندارم با کسی رابطه داشته باشم یا خودارضایی و این جور چیزا!
اگه میتونین کمکم کنین، ممنون میشم!
راستش این قضیه کلافه ام میکنه و از زندگی عادیم محروم.
توروخدا مثه بعضیا فقط نگین روزه بگیر و این جورچیزا!
دوست عزیزم سلام
شما می توانید دنبال ازدواج باشید تا با ارامش به ارضای میل جنسی خود بپردازید.
 
من
شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ ۲۳:۵۹
 
جناب دکتر، من الان به دلایلی شرایط ازدواج رو ندارم. الان نمیشه!
راه دیگه ای وجود نداره برای کم کردن این حس؟!!!!
ممنون
دوست عزیزم سلام
شما می توانید از مواد غذایی سرد کننده مثل مرکبات. خیار کاهو و ... استفاده کنید و از مواد غذایی گرم کننده مثل فلفل و ادویه جات. پیاز . اجیل و تنقلات و ... کمتر استفاده کنید
از نظر دارویی نیز کپسول فلوکستین بیست میلی گرمی روزانه یک عدد باعث خواهد شد به مرور میل جنسی شما کم شود.
 
من
یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ ۰:۵۷
 
مچکرم از راهنماییتون

سربلند باشین و دلشاد
برچسب ها ایدز و کاندوم ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
صفحات جداگانه
آمار سایت
  • کل مطالب : 9893
  • کل نظرات : 240
  • افراد آنلاین : 14
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 51
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 51
  • بازدید ماه : 2,755
  • بازدید سال : 13,170
  • بازدید کلی : 915,543
  • کدهای اختصاصی