loading...
پاتوق دانلود
پاتوقی بازدید : 296 سه شنبه 31 تیر 1393 نظرات (0)

پرسش: با سلام. بنده به تازگی عقد کرده ام ودرخواستم از شما توضیحاتی پیرامون چگونگی گذراندن دوران عقد ومسائل جنسی در این دوران است.باتوجه به حساس بودن خانواده هایمان وهمچنین فشارهای روحی وروانی هم از نظر جنسی وهم اجتماعی که به من وارد میشه.لطفا کمکم کنین. با تشکر

پرسش: با سلام. بنده به تازگی عقد کرده ام ودرخواستم از شما توضیحاتی پیرامون چگونگی گذراندن دوران عقد ومسائل جنسی در این دوران است.باتوجه به حساس بودن خانواده هایمان وهمچنین فشارهای روحی وروانی هم از نظر جنسی وهم اجتماعی که به من وارد میشه.لطفا کمکم کنین. با تشکر

 

پاسخ: با سلام وعرض ادب. دوست گرامی اولاً پیوند شما  زوج عزیز را تبریک عرض می کنم.ثانیاً از آنجا که شما عقد رسمی و شرعی شده اید لذا شرعاً و قانوناً همسر هم هستید و بالطبع روابط فیمابین شما نیز نبایستی از هیچ حیثی با سایر زوجین تفاوت داشته باشد.

 اما ذکر یک نکته لازم است و آن اینکه به غیر از شرع و قانون، بایستی به عرف جامعه ، منطقه ، محله و یا حتی فامیل و خانواده یکدیگر نیز احترام بگذارید.درست است که شما قانوناً و شرعاً زن و شوهرید و حق دارید هرگونه رابطه حلالی با یکدیگر داشته باشید ولی عرف جامعه ما به دوران عقد به عنوان دوران نامزدی یا دوران آشنایی بیشتر  می نگرد و علت اینکه در برخی از خانواده ها دو جوان را ابتدا به عقد شرعی هم در می آورند و سپس اقدام به برگزاری مراسم عروسی می کنند اینست که در آن مدت عقد در روابط و رفت و آمدها بین خودشان ، خانواده و اقوام و نیز در اماکن عمومی یا خصوصی از لحاظ شرعی راحتتر باشند و نه اینکه در برقراری رابطه جنسی آزاد باشند.

در واقع در این دوران بایستی دو طرف قادر باشند تا یکدیگر را در شرایط و موقعیت های مختلف زندگی بطور واقعی محک زده و باصطلاح سبک و سنگین کنند و چنانچه شناختشان از یکدیگر  بواسطه رابطه راحتتر، بیشتر و کاملتر شد آنگاه اقدام به عروسی یا شروع رسمی زندگی مشترک نمایند.

بدیهی است در برخی از خانواده ها دوران نامزدی حتی بدون خواندن عقد شرعی صورت می گیرد و این خود دلیلی است بر این امر که برقراری رابطه جنسی در این دوران  جایز نیست . چه بسا دو طرف و یا خانواده آنها در طی دوران نامزدی متوجه شوند که به درد هم نمی خورند و لذا بخواهند این روابط را قطع کنند در اینصورت اگر رابطه جنسی بین دختر و پسر بر قرار شده باشد مجبورند علیرغم میل باطنی و اختلاف موجود ، به خاطر ترس از آبرو یا تن به جدایی ندهند و یا اگر هم راضی به جدایی شوند طبق قانون آقای داماد چون در دوران عقد نزدیکی کرده بایستی تمام و کمال همه مهر عروس خانم را بپردازد و چنانچه رابطه جنسی برقرار نشده باشد فقط بایستی نیمی از مهر مقرر را بپردازد .

از طرف دیگر اگر صیغه عقد جاری نشده باشد و بین دختر و پسر نیز رابطه جنسی برقرار نشده باشد طرفین بدون هیچ مشکل قانونی و شرعی از هم جدا می شوند .

بنابراین ضمن آرزوی پایداری و دوام زندگی مشترک برای  شما زوج گرامی ، اکیداً توصیه میکنم در این دوران از برقراری هر گونه رابطه جنسی که همراه با دخول باشد خودداری ورزید هر چند سایر روابط نزدیک و محبت آمیز بین شما مانعی ندارد. موفق باشید  

 

پرسش: سلام خسته نباشید ممنون که وقتتون رو دراختیارمون می زارید. ۲۲ سالمه وچندماه میشه که نامزدکردم نامزدم ۱۸ سالشه وبعداز چندماه دیگه هم قراره عقدکنیم سوالام به این ترتیبه: ۱- تو دوران نامزدی وعقد یعنی قبل رفتن به زیریه سقف باید چطوری باهم برخورد وارتباط داشته باشیم؟ ۲- به خاطر محدودیت های این دوران امکان ارتباط جنسی کامل نداریم وکمیم من از این جور کارا تو این دوران خوشم نمیاد وهم به خاطرجو اجتماعیمون این گونه ارتباط رو نداریم،درصورتی که نامزدم تمایل زیادی داره حتی به صورت لمسی و معاشقه نه دخول وبه رفتارم اعتراض می کنه (عدم تمایل) به گونه‌ای که به بحث و قهر های طولانی منجر میشه من چطور به ‌نیازهاش جواب بدم که نه احتراممون از بین بره و هم مشکل نامحرمی نداشته باشیم؟ خواهشا به سوالم جواب بدین خیلی برام حیاتیه ببخشید سرتونم به دردآوردم ممنون. 

 

پاسخ:  درود بر شما. دوست گرامی برای پاسخ سؤال اول و البته بخشی از سؤال دوم، بهتر است در همین صفحه پاسخ به سؤال اول دوست دیگرمان را که مشابه سؤال شما را پرسیده‌اند، ملاحظه بفرمایید.  

اما در پاسخ به بخش دیگری از سؤال دوم باید عرض کنم که برای برقراری رابطه راحت‌تر و صمیمانه‌تر در این دوران (قبل از عقد رسمی)، می توانید با اجازه پدر نامزدتان ایشان را به صورت مدت دار (عقد موقت) برای خود عقد نمایید. در دوران عقد موقت هر نوع رابطه‌ای بین شما از نظر شرعی حلال است و می‌توانید با راحتی و فراغ خیال بیشتری با یکدیگر در ارتباط باشید. البته منظور بنده از رابطه راحت‌تر و صمیمانه، راحتی در حجاب و پوشش و عدم نیاز به رعایت محرم و نامحرم است و نه برقراری رابطه جنسی. کنار ایشان نشستن، گرفتن دست همدیگر و یا حتی لمس ایشان، مهمانی رفتن و ... همگی در احساس نزدیکی و صمیمیت بیشتر بین شما مؤثر است. هر چند توصیه می‌کنم حتی الامکان تا قبل از عقد رسمی از معاشقه یا تماس جسمی و لمس بدن یکدیگر در انظار عمومی یا حتی مقابل اعضای خانواده‌هایتان پرهیز کنید. بطور کلی در مقابل جمع (و نه مواقعی که تنها هستید) به گونه ای رفتار نکنید که اگر خدای ناکرده ازدواجتان سر نگرفت از رفتارهایتان پشیمان و یا مقابل دیگران سرافکنده باشید (بخصوص این امر برای رعایت حال دخترخانم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است).      

 

 پرسش: سلام من و نامزدم رابطه جنسی داشتیم. باکره ست من آلتم از پشت لای پاهاش بود که ارضا شدم همونجا سریع رفت خودشو شست این موضوع مال ۱۲ روز پیش بود و والان ۱۰ روز پیش باید پریود میشد که تا الان نشده البته خودش میگه تا حالا سابقه داشته که پریودش ۱۰تا ۱۵ روز عقب بیفته میخوام بدونم احتمال داره باردار شده باشه ممنون میشم اگه زودتر جوابمو بدین . خیلی نگرانم . ممنون

 

پاسخ:  درود بر شما. با توجه به این که ایشان باکره هستند و هیچ دخولی صورت نگرفته  و در عین حال بلافاصله پس از خروج مایع منی خود را مورد شستشو قرار داده‌اند، و نیز با در نظر گرفتن سابقه قبلی ده پانزده روزه تأخیر در پریود ایشان، جای هیچ نگرانی نیست. هرچند جهت اطمینان خاطر میتوانید با مراجعه به یک پزشک (حتی پزشک عمومی)  و درخواست تست ادرار جهت بارداری، خیال خود را آسوده تر سازید.   

 

پرسش: دختر ۲۷ ساله ای هستم که به تازگی عقد کرده ام. شوهرم با اینکه میل زیادی به برقراری رابطه جنسی داره ولی میگه دوران عقد باید فقط معاشقه باشه یا حداکثر رابطه جنسی از روی لباس باشه. ولی من به این طریق ارضا نمی شم ولی شوهرم خیلی خوب خودشو کنترل میکنه برای من کنترل خودم مشکله. نمیدونم چه کار کنم. خودم هم نمیخوام دخول انجام بشه، از طرفی همسرم هم نمیخواد و شدیداً از باردار شدن من نگرانه. بخاطر همین اصرار داره ارتباط جنسی از روی لباس انجام بشه که منی روی واژن من ریخته نشه و یه سوال دیگه امکان داره که دخول به راحتی انجام بشه یعنی بی اختیار وارد بشه یا حتماً باید خودمان بخواهیم. همسرم اعتقاد داره امکان دخول زیاده حتی اگه اون نخواهد ممکنه من با از خود بی خود شدن باعث انجام این کار بشم. لطفا راهنماییمون کنید.  

 

پاسخ:  درود بر شما زوج گرامی. قبل از هر چیز توصیه میکنم پاسخ سؤال یک در همین صفحه ‌را مطالعه فرمایید و اما درخصوص سؤالتون راجع به این امر که امکان داره دخول به راحتی و بی اختیار صورت بگیرد بایستی بگویم هم خیر و هم بله . خیر زیرا تا زمانی که شما یا همسرتون ارداه نکنید امکان هیچ دخولی وجود ندارد و بله به این جهت که همانطور که همسرتون نیز اشاره فرموده‌اند احتمال دارد که شما یا ایشون از شدت تحریک به مرحله‌ای برسید که دیگر کنترل خودتان امکان پذیر  نباشد و لذا بدون در نظر گرفتن سایر شرایط، ترتیبی اتخاذ نمایید که دخول صورت گیرد و البته همانطور که میدانید دخول تنها، عامل بارداری نیست بلکه آنچه عامل اصلی در بارداری است، ورود مایع منی به داخل واژن و عبور از پرده بکارت است. ورود این مایع در ایام تخمک گذاری زن و در صورتیکه پرده بکارت پاره شده و یا از نوع حلقوی (یعنی باز بودن پرده بکارت بصورت مادرزادی) باشد، بارداری را امکان پذیر می‌سازد. 

 

پرسش: سلام من حدود ۳ ماه است که ازدواج کردم،همسرم دلیل انجام هر کاری را تنها دوست داشتن انجام آن می داند و هر کاری انجام می دهد حتی کارهای غیر منطقی می گوید دوست دارم انجام دهم، چون دوست دارم انجام دادم  البته ایشان خیلی احساساتی هستند . چگونه می توانم این مسئله را حل کنم بد جوری این حالت مرا آشفته کرده

پاسخ: دوست عزیز قبل از ارائه هر پاسخی ابتدا بایستی به این سؤالات پاسخ دهید:   

 

 

۱) آیا همسر شما فقط در مقابل شما اینگونه عمل میکند یا اینکه در مقابل همه افراد چنین رفتاری دارند؟ 

۲) اگر فقط در مقابل شما اینگونه عمل می‌کنند، آیا این شیوه را از همان ابتدای آشنایی داشته‌اند یا اینکه بعد از مدتی و یا بدنبال اتفاقی خاص این شیوه از رفتار را برگزیده‌اند؟ 

۳) تعداد فرزندان خانواده همسرتان، ترتیب تولد و نوع روابط والدینشان با هم چگونه است؟ 

۴) در خانواده ایشان جایگاه مادر و پدر در کجا قرار دارد؟  

۵) راجع به سن، تحصیلات و شغل خود و همسرتان توضیح دهید. 

۶) خانواده شما، همسرتان را از لحاظ رفتارهای اجتماعی چگونه ارزیابی می‌کنند؟   

 

پرسش: با سلام و درود فراوان. دختری ۳۲ ساله هستم  مدت دو ماه است که با پسر ۳۵ ساله ای  عقد کرده ام. در این مدت دو ماه اختلالاتی رو در رفتار همسرم مشاهده کردم که نمی دونم می تونه جدی باشه یا نه؟

الف- شک و بدگمانی مفرط  به من...چک کردن موبایل و ایمیل و صفحه فیس بوکم (طوری که اصرار می کنه پسوردم رو داشته باشه). همیشه فکر می کنه که دارم بهش دروغ می گم یا چیزی رو ازش پنهان می کنم. اگر هزار شاهد هم برایش بیارم که دارم راست می گم همچنان تصور می کنه که باهاش روراست نیستم . حتی شده که به صورت پنهانی با موبایل صحبت های من و همکارم رو ضبط کرده و بار دیگه هم صدا من و خانواده ام رو ضبط کرده .... همش اعتقاد داره که من دوسش ندارم و کس دیگری رو دوست دارم و برای همین تمام زندگی من رو داره می گرده که اون شخص رو پیدا کنه ... این رفتارش من رو عصبی می کنه ازش می پرسم برای چی این فکر رو می کنی میگه چون باهاش گرم نیستم و یا اینکه چون با مذکرها دست می دهم در صورتی که خودش با همه دست می دهد ولی معتقد است که من نباید این کار رو بکنم.
در مورد گرم بودنم هم قبل از عقد بهش گفتم که کلا آدم دیرجوشی هستم ولی به محض اینکه به طرفم اطمینان قلبی پیدا کنم بسیار خونگرم می شوم و حتی کاملا این حرف رو بهش زدم که همسرم باید آدم صبوری باشه و من رو درک کنه
ب- خیلی رو کار و درآمد من حساب کرده ... طوری که به بهانه های مختلف در همین دو ماه از من پول می گیره (مبلغی بابت رزرو تالار برای شب عروسی پرداخت کردم و مبلغی هم وام گرفتیم که با سیاستی که بلد هست کاری کرده که پرداختن قسط وام به عهده من باشه ... در مورد اجاره خانه هم به من گفته که باید از درآمدم برای پرداخت اجاره خونه استفاده کنم و وقتی من مخالفت کردم 1 هفته با من قهر کرده
ج- همسرم از خانواده طلاق است و تقریبا پانزده سال است که با مادرش به تنهایی زندگی می کنند ... بعد از عقد متوجه شدم که بیش از حد به مادرش وابسته است و مادرش به صورتی افراطی ناز و نوازشش می کند... چند باری هم همسرم به صورت علنی به من گفته که اصلا ناز کش نیست و این رو از گوشم به در کنم که زمانی ناز من را بکشد ... من با دیدن روابط او ومادرش فهمیدم که راست می گوید چون همیشه مادرش نازش رو کشیده و درحقیقت انتظار دارد من هم برایش مادری کنم نه همسری
د- فوق العاده در رفتارش زرنگی می بینم ... احساس می کنم همان تاکتیک ها و روش ها و زرنگی هایی که در بازار و محیط کارش به کار می گیرد روی من هم پیاده می کند ... چون با خودش فکر میکنه آنجا جواب داده و موفق شده پس روی من هم جواب می دهد
خیلی نسبت به من احساس مالکیت می کنه و دوست داره که کاملا زیر سلطه اش باشم همش من رو چک می کنه که کجا هستم یا دارم چیکار می کنم
ح- خیلی دوست داره که من رو تغییر بده ...و در مورد همه چیز که به من مربوط میشه خودش تصمیم بگیره ... اینکه خودش تعیین کنه که کجا کار کنم ... یا با کیا رفت و آمد کنم ... چه جوری لباس بپوشم ...
و اینکه خیلی دوست داره که من رو به زیر بکشه ... چون من هم از نظر مالی و هم تحصیلاتی (تمام تحصیلاتم رو در دانشگاه دولتی انجام دادم و الان استاد دانشگاه هستم)و هم از نظر ظاهری ازش برتری دارم به همین خاطر علاقه اش رو می بینم که سعی داره من رو پائین بیاره تا با من هم سطح بشه ... نمی دونم شاید فکر می کنه اگر این کار رو نکنه شاید در زندگی نتونه از پس من بربیاد
همه این مسائل و چیزهای دیگر رو متاسفانه بعد از عقد متوجه شدم
البته اصلا معتقد نیستم که خودم بی عیبم ... چیزهایی که در من وجود داره و ممکنه که ایجاد مشکل کنه اینه که کلا آدم دیرجوشی هستم و اینکه بسیار حساسم به خاطر نوع رشته ای که تحصیل کردم تمایل دارم درک بشم
خیلی درمانده ام و نمی دونم که آیا می تونم با این آدم اادامه بدم یا نه؟؟ ازتون خواهش  می کنم که من رو راهنمایی کنید
پاسخ:  با سلام و عرض ادب. دوست ارجمند قبل از هرچیز بایستی خاطر نشان کنم که معمولاً در مشاوره هایی که مشکل  در ارتباط بین طرفین است ، هرگونه راهنمایی ای که فقط بر اساس صحبتهای یک طرف رابطه باشد خالی از ایراد نیست.

البته خدای ناکرده منظور من شک در صدق گفتار شما نیست بلکه منظور بنده اینستکه که چون مشکل وجود نوعی اختلال در رابطه است و هر رابطه ای هم حداقل از دو طرف تشکیل یافته و رفتار یا کنش یک طرف، واکنش یا رفتاری از سوی طرف مقابل را فرا می خواند لذا عدم اطلاع از رفتار و گفتار هر یک از طرفین رابطه ، مشاور را به گمراهه می کشاند .علی ایحال با توجه به مطالب شما و حسب وظیفه پاسخگویی ، مطالبی را خدمتتان عرض می کنم :

 

دوست خوبم قبل از هر چیز باید بدانیم هدف اصلی از عقد ازدواج بین دو نفر چیست. بنظر میرسد هدف اصلی نوعی تکمیل شدن یا به کمال رسیدن است . در واقع دو فرد به خاطر پاره  گم گشته وجودشان احساس نا آرامی می کنند و لذا دنبال پاره ای می گردند که به بهترین شکل ممکن وجود آنها را کامل و روحشان را آرام سازد.

بنابراین اولین و مهمترین دلیل ازدواج رسیدن به آرامش آنهم برای هر دو طرف رابطه است. هر چه در یک ازدواج احساس آرامش بیشتر باشد آن ازدواج موفق تر است و هر چه یک ازدواج اضطراب زا تر باشد آن ازدواج شکست خورده تر.

اما آرامش در ازدواج چگونه بدست می آید؟ آیا داشتن تمول مالی ، شغل خوب ، درآمد عالی ، تحصیلات عالیه (قصد جسارت ندارم) ، مسکن یا ماشین آنچنانی ، شیک پوش بودن و یا ظاهری زیبا داشتن و... آرامش می آورد؟مسلماً هرگز . شاید یافتن پاسخهای سوالات زیر شما و همسر آینده تان را در یافتن معنای آرامش در زندگی یاری رساند. 

 

 

چند نمونه از مسائلی که در ایام نامزدی و قبل از شروع زندگی مشترک با یک مرد، بایستی بیش از همه مورد توجه دختر خانمها قرار بگیرد عبارتند از:

 

به چه میزان مسئولیت پذیر است ؟

آیا تکیه گاه مطمئنی در روزهای سخت هست یا فقط رفیق و یار ایام خوشی است؟

آیا برای رفاه و آسایش زندگی مشترک خودم و بچه ها حاضر است از دل و جانش مایه گذارد؟   

اگر زمانی درآمد من از زندگی حذف شود آیا می تواند از پس زندگی مشترک برآید؟

آیا می تواند من را در کنار خانواده اش دوست داشته باشد یا همیشه مجبور به انتخاب است؟

آیا در تصمیم گیری های مهم برای اداره و گذران زندگی مرا سهیم می کند؟

آیا گذشت دارد ؟تا چه حد؟

چقدر به آزادی های معقول و مشروع من احترام می گذارد؟

تا چه میزان می توان سایه ایمان و اعتقاد واقعی (منظور نماز و روزه و شعائر ظاهری نیست) را بر پیکره جسم و روح او به نظاره نشست؟

آیا صادق و نیک کردار است؟

در مواقع عصبانیت (که حق هر انسانی است که گه گاه عصبانی شود) از چگونه الفاظ و اعمالی برای فرونشانی عصبانیتش استفاده می کند؟

آیا گشاده دست است یا خدای ناکرده در مخارج معمول زندگی متناسب با عرفش ، بخل می ورزد؟...  

 

و اما از جمله مسائلی که آقایان در خصوص دختر خانمها مورد کنکاش قرار می دهند عبارتند از :

 

تا چه حد از خانواده خود مستقل است یا به تعبیر بهتر نظرات خانواده اش تا چه میزان بر او اثر دارد؟

تا چه میزان به نظرات و خواسته های معقول و منطقی من بها داده و آنها را اجابت می کند؟

آیا در هنگام سختیهای زندگی مشترک،حاضر است به عنوان شریک زندگی موقتاً به رونق زندگیمان کمک کند (هر چند می دانم همسرم در این خصوص وظیفه ای ندارد) ؟

آیا دایم تحصیلات ،شکل ظاهر ، تحصیلات ، خواستگاران ، خانواده  یا وضع مالی آنها را به رُخَم می کشد؟

چقدر از من جلوی دیگران بخصوص خانواده اش تعریف و تمجید می کند یا چقدر من را جلوی دیگران تحقیر می کند؟

تا چه حد خود رای است؟

تا چه حد حاضر است خصوصیات خود را به نفع زندگی مشترکمان تغییر دهد؟

آیا از مهربانی لازم برخوردار است ؟ آیا میتوانم همچون مادرم به مهر و عاطفه او دلگرم باشم؟

از لحاظ جنسی چقدر گرم است ؟ آیا می توانم با داشتن او چشمم را بر هر نا پاکی ببندم؟

آیا می توانم به عنوان مادری لایق تربیت فرزندانم را باو بسپارم؟

چقدر با خانواده من گرم است ؟ آیا به خانواده من احترام می گذارد؟

آیا صادق و راستکردار است؟

نجابت و وقار و متانت او در حدی هست که کسی جرأت تعرض به او را نداشته باشد؟   

آیا پیوسته آسایش و آرامش در زندگی مشترک را بر هر امر مهم دیگری ترجیح می دهد؟ ...

 

 

دوست گرامی ایام نامزدی که قبل از پا نهادن در زندگی مشترک واقعی است ، بهترین فرصت برای به محک کشیدن ویژگیهای همسر آینده است . هم شما و هم آقا داماد حق دارید نقطه نظراتتان را در خصوص نمونه مسائلی که مطرح کردم به روشنی و بدون هیچ مراعاتی مطرح کنید.

از هم بپرسید با هم راه حل دهید. سعی کنید نقاط مشترک هم را یافته و با پر رنگ کردن آنها ، جلوه از تفاوتهایتان بیاندازید. نمی گویم تفاوتها را رها کنید . نه بهیچ عنوان .بلکه تفاوتها را یافته ، در موردشان صحبت کرده و آنها را حل کنید یا اگر می توانید فراموششان کنید.

زندگی مشترک اگر خوشی ای دارد سهم هر دو و اگر ناراحتی ای هم دارد باز سهم هر دوتان است.تحمل سختی ها وقتی آسان است که دوشادوش یکدیگر برای حل آنها بکوشید. اگر همسرتان در گذران زندگی گاه با مشکل مالی مواجه شد ،هر چند شما وظیفه ای ندارید که به او پول دهید یا برایش وام بگیرید ولی متوجه باشید که درگیری شخصی او با اینگونه مسائل لاینحل باعث پایین آمدن ظرفیت او و بهانه گیری و یا حتی گاه از کوره در رفتن در سایر مسائل زندگی شده و افسار آنرا (آرامش زندگی) از کفتان خارج میکند.البته تأکید می کنم شرط گذشت یا کمکهای شما پیدا کردن پاسخهای مطمئن به نمونه سوالاتی است است که قبلاً خدمتتان عرض کردم .یادتان باشد او نیز حق دارد در خصوص شما پاسخهای مناسبی برای سوالاتش بیابد. به یکدیگر فرصت تغییر دهید . نیازی نیست حتماً شاهد خودِ تغییرات باشید حتی اگر متوجه شدید که او واقعاً نهایت تلاشش را برای تغییرات منطقی و معقول انجام می دهد ممنون دار او باشید و از این طریق او را برای تغییرات بیشتر تقویت نمایید . خود نیز تلاش کنید در حد توانتان بسمت یکی شدن با او ، آنهم در حد اعلایش تغییر کنید. آرزمند بهترینها برای شما زوج عزیز   

 

پرسش: با سلام.دختر ۲۲ ساله ای هستم که سال گذشته با پسری ۲۳ ساله پیوند زناشویی بستم.نزدیک ۱ سال نامزد بودیم و در حالی که همه چیز خیلی عالی بود بین ما مادر جوانم رو در اثر مرگ ناگهانی از دست دادم.درشرایطی که همسرم از لحاظ روحی وابستگی شدیدی به مادرم پیدا کرده بود.دو ماه بعد از فوت به خاطر حرفایی که پشت سرمان بود بخاطر داشتن صیغه محرمیت طولانی مدت عقدکردیم.متاسفانه مشکلات من شروع شده بعد از عقد و دچار یاس و ناامیدی شدم در ازدواجم.همسرم رفتارش تغییرکرده و خانوادش بخصوص مادرش من رو اذیت میکنه.و مدام به همسرم سرکوفت میزنه بخاطر انتخاب من.تازه متوجه شرایط خانوادگی اونها شدم که همه زیر امر مادرشون هستن و گویا در یکسال نامزدی به خوبی برای ما نقش بازی کردن.و خود رو به خوبی نشان دادند.همسرم دانشجو هست و سربازی نرفته و فعلا فقط کار میکنه در یک شرکت.برای رفتن سرزندگی باید حداقل یکسال دیگر صبرکنیم اما بشدت خسته شده ام.همسرم بددهن شده..سرکوفت میزنه به من بخاطر اصالتم و فامیلم و همش تحت تاثیر حرفهای مادرش هست.وقتی هم دلیل این بدخلقی ها و بی حوصلگی هاشو میپرسم میگه مرگ مادرت داغونم کرده.من وابسته ترین فرد بعداز پدرم به مادرعزیزم بودم و همسرم هم اینو میدونه اما اصلا تاحالا نتونسته تسکین دهنده غم ودردم باشه.اون به شدت منو دوست داره و اینو از ابتدای نامزدی هم بخوبی نشون داده.اما الان من دارم سرد میشم ازبس خانوادش هرچندروز یکبار با دعواهای شدید خانوادگی بین مادر و همسرم همه ی اتفاقاتو ازچشم من میبینند و تا یکماه من از همه لحاظ تحریم میشم و همسرمم همش در یک فضای پرتنش باید شب رو روز کنه.واقعا دارم انگیزمو ازدست میدم برای ادامه ی راه.همسرم همه ی امیدمه اما با رفتارای زشت و غلطش گاهی منو پشیمون میکنه از انتخابم.کمکم کنید.ایا امیدی به این ازدواج هست یا...؟  

 

پاسخ: درود بر شما. دوست گرامی من فقط مطالبی را که خودتون مطرح کرده اید یک بار دیگر برای خودتان بازگو میکنم تا خود به نتیجه مطلوب برسید: اولا همسر و خود شما وابستگی زیاد به مادرتان داشته اید که متاسفانه فعلا ایشان در قید حیات نیستند و این خود نوعی خلاء عاطفی بویژه برای شخص شماست. ثانیا علی قول خودتان همسرتان به شما بسیار علاقمندند و این امتیاز کمی برای شما نیست. ثالثا ایشان بنا به دلایلی مجبور شده اند زودتر از موعد مقرر شما را به عقد درآورند (قبل از برخورداری از آمادگی های لازم). رابعا ایشان در حال حاضر دانشجو هستند و احتمالا به دلیل  عدم گذراندن دوران سربازی هنوز شغل مناسب با درآمد مکفی ندارند. خامسا بدلیل نداشتن درآمد کافی در حال حاضر جهت رفع مسائل مالی خود و چه بسا شما نیازمند حمایت مالی خانواده خودشان هستند و لذا نمیتوانند مستقلا برای خود و شما تصمیم گیری کنند و همه اینها می تواند بر روح و روان و رفتار ایشان و حتی شما تأثیرات سوء بگذارد. حال از شما سؤال میکنم با توجه به این شرایط به نظر شما رفتارهای ایشان کمی قابل پذیرش نیست؟ البته بنده به دنبال تأیید رفتارهای ایشان یا خانواده محترمشان نیستم چرا که با فراگیری مهارتهای ارتباطی مناسب می توان بین همه اینها آشتی برقرار کرد.

دوست عزیز شما هنوز در ابتدای جاده زندگی هستید و مطمئن باشید از این جور مسائل کم و بیش به اشکال مختلف در آغاز اکثر زوجها وجود دارد. قطعا هر چه بردباری و شناخت افراد از یکدیگر بیشتر شود با پختگی و درایت بیشتری خواهند توانست بر مسائل زندگی چیره شوند. ما اغلب شاهد مشکلاتی به مراتب حادتر از مشکلات شما حتی در بین ازدواجهای فامیلی هستیم چه برسد به شما که از دو فرهنگ متفاوتید. مطمئن باشید با گذشت زمان و کسب استقلال در زندگی مشترکتان کم کم در راه مبارزه با مشکلاتتان استوارتر و موفق تر عمل خواهید کرد. البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که در شرایط فعلی بهتر است بزرگترهای هر دو طرف به جای سنگ اندازی در زندگی شما زوج جوان، سعی کنند با درایت و دوراندیشی، هر چه بیشتر بر حمایت عاطفی شما دو عزیز تلاش کرده و با استفاده از تجارب چندین و چند ساله شان شما را در عبور از این سختیها یاری رسانند.     

 

پرسش: سلام. خسته نباشید. میخواستم یه راهنمایی بگیرم که اگه یه مردی مثلاً از لحاظ همخوابی با همسرش دو  سه ماهی ارتباط نداشته باشه این چه جوریه وضعیتش؟ ممنون  

پاسخ: درود بر شما. پاسخگویی به سؤال شما نیازمند کسب اطلاعات بیشتر است . جهت بررسی دقیق تر و  کسب پاسخ مناسب از طریق بخش مشاوره آنلاین اقدام فرموده و یا حضوری به مشاور مراجعه نمایید.

  

پرسش: درود ،آیا داشتن ۲ بار نزدیکی با فاصله ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت با مرد ۴۹ ساله او را دچار مشکل میکنه؟ چون نامزد من وقتی بیشتر از ۱ بار در طول شب با هم معاشقه و  نزدیکی داشته باشیم خیلی ابراز ناراحتی میکنه که فردا چهره ای خسته خواهد داشت. ما تقریبا ۱۵ سال اختلاف سن داریم دفعات معاشقه ما ۱ بار در هفته هست. یک سوال دیگه هم داشتم البته میدونم کمی غیر معمول میاد اما این چه معنی میده که میگن مردهایی که دیگه حدوده ۵۰ سال رو دارند اگر چند بار نزدیکی رو درفاصله های کم اانجام دهند سرشون کوچک میشه؟ من تا حالا چنین چیزی نشنیده بودم و حالا که شنیدم برام خیلی سوال شده که چه معنی میتونه داشته باشه .سپاسگذار  

 

پاسخ: درود بر شما. دوست گرامی توان برقراری رابطه جنسی همراه با انزال، به میزان قابل توجهی بستگی به توان جسمی  و آمادگی روانی فرد دارد. لذا هر چقدر توان جسمانی و آمادگی روانی فرد بیشتر باشد قابلیت تعداد انزالهای او نیز بشتر است. به شما دوست گرامی توصیه می کنم به جای کمیت رابطه به کیفیت و لذت بخش بودن آن برای هر دو طرف بیاندیشید. راجع به قسمت دوم سؤال شما هم بنده چیزی در این خصوص نشنیده ام و قطع به یقین علمی نیست.  

 

پرسش: سلام. من و همسرم دو هفته ای هست که نامزد شدیم مشکلی که هست اینه که تو رابطه جنسی همسرم ارضا نمیشه البته نه از راه دخول بلکه با بازی کردن با هم دیگه و تماس نقاط حساس . این مشکل خیلی همسرم رو نگران کرده در ضمن نظر هر دو ما اینه که تا قبل از ازدواج هم دخول صورت نگیره. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.  

 

پاسخ: درود بر شما. ممکن است ترس از ازاله پرده بکارت، ترس از بارداری و عواقب همراه آن، شرایط مکانی یا زمانی  رابطه جنسی و ... باعث ایجاد استرس در خانم شما شده باشد. وضعیت استرس آمیز نه تنها باعث عدم کسب لذت و یا عدم ارضای جنسی در خانمها می شود بلکه در خود آقایان نیز سبب عدم نعوظ، نعوظ ناپایدار و یا زود انزالی می شود. بهترین شیوه برای ایجاد آرامش روانی در همسر شما عدم تعجیل در ورود به روابط جنسی است. 

 

پرسش: با سلام. دختری ۲۴ ساله هستم که ۵ ماهه عقد کردم.من و همسرم علاقه زیادی به رابطه جنسی داریم و با اینکه من میخواستم اصل رابطه رو برای بعد ازدواج بگذارم متاسفانه نشد و من بکارتم رو چند وقت پیش از دست دادم.با توجه به مطالبی که تو وبلاگ خوندم نگران آینده هستم که نکنه بعد ازدواج همه چیز برای همسرم عادی بشه.این موضوع به شدت آزارم میده.لطفا راهنماییم کنید که ازین به بعد چطور باید درمورد روابطم رفتار کنم.آیا دیگه تا ازدواج رابطه برقرار نکنم؟و اینکه امکان عادی شدن و تکراری شدن من برای همسرم زیاده؟اگر هست لطفا راهنمایی کنید تا پیشگیری کنم.ممنون 

 

پاسخ: درود بر شما. دوست گرامی مطلبی که در وبلاگ در پاسخ به سؤال شماره یک نوشته شده مربوط به خانمی است که هنوز رابطه جنسی برقرار نکرده اند و لذا وضعیت شما هیچ مناسبتی با ایشان نداشته و در نتیجه پاسخی که به ایشان ارائه شده شامل حال شما نمی گردد. و اما پاسخ شما؛ اگر قرار باشد یکی دو بار رابطه جنسی باعث عادی شدن علاقه و محبت همسران به یکدیگر شود پس تکلیف همسرانی که سالیان سال با یکدیگر رابطه جنسی لذت بخش داشته اما هنوز عاشق و واله یکدیگرند چیست؟  اولا از آنجایی که شما عقد شرعی بوده اید از نظر شرع دچار هیچ گناهی نشده اید و این احساس گناه در شما فقط بخاطر عرف جامعه است که آنهم اگر بعد از بیشتر مواظب باشید انشاءالله مسئله خاصی شما را تهدید نخواهد کرد. ثانیا چنانچه تمایل دارید که اشتیاق و هوستان همچنان داغ  پا برجا بماند توصیه میکنم از این به بعد حتی الامکان از روابط جنسی به این شکل اجتناب ورزید. بگذارید حلاوت همان یکی دوبار اول در خاطر آقا داماد بماند و ادامه این شکل از روابط جنسی را انشاءالله به بعد از عروسی محول نمایید. هر چند در این ایام میتوانید از سایر روشها برای کام دل گرفتن از یکدیگر بهر برده و خاطره ای لذت بخش برای خود و همسراتان به یادگار بگذارید.     

 

پرسش: سلام این سوال خیلی منو اذیت میکنه اگه جواب بدید خیلی ممنون میشم.من ۱ تیر پریود شدم و روز سوم یه قرص سیپروتن کامپوند مصرف کردم که چون تهوع شدید داشتم دیگه نخوردم. روز ۱۱ تیر با نامزدم نزدیکی سطحی داشتیم که فقط چون میترسیدم میخواستم از روش اوژِانسی پیشگیری استفاده کنم ۱ قرص LD خوردم ولی چون نامزدم بهم اطمینان داد که منی رو روی واژن نریخته دیگه قرص نخوردم و ۳ روز بعد یعنی روز ۱۵ تیر پریود شدم و از روز ۳ پریودی تا الان دارم LD مصرف میکنم.آیا پریودی بی موقع به خاطر قرص بوده؟ ما ۲۲ تیر هم با هم نزدیکی سطحی داشتیم. قبل از نزدیکی دوم هم احساس بزرگتر شدن سینه هام رو داشتم که حدس میزدم بخاطر قرص باشه. که هنوزم این حسو دارم و البته احساس کمی نفس تنگی و نفخ هم دارم.خیلی می ترسم حامله باشم امروز ۱ مرداده و موقع پریودیم باید ۱۵ مرداد باشه که البته دارم LD مصرف می کنم.به نظرتون چقدر احتمال حاملگی وجود داره؟  

 

پاسخ: درود بر شما. دوست گرامی قبل از هر چیز بایستی عرض کنم که سؤال شما از تخصص بنده خارج است. اما از آنجا قصد ندارم سؤالتان را بی پاسخ بگذارم لازم است نکاتی را خدمت شما عرض میکنم.  

۱- علایمی که نوشتیه اید (احساس بزرگتر شدن سینه ها، تنگی نفس و نفخ) به احتمال قریب به یقین ناشی از عوارض قرص LD است و ارتباطی با حاملگی ندارد.  

۲- هر چند استرس، نگرانی و فشارهای هیجانی در وقوع پریود خارج از موعد مؤثر است، اما جهت معاینه و بررسی  دقیق تر  بایستی به پزشک متخصص زنان مراجعه فرمایید.  

۳- برای اطمینان از حامله بودن یا نبودن بایستی ابتدا مصرف قرص را قطع کرده و بین یک هفته تا ده روز منتظر بمانید. چنانچه پریود نشدید ازطریق آزمایش خون  و تست BHCG میتوان به دقت مشخص نمود که حاملگی ایجاد شده یا خیر    

 ۴- اگر قصد دارید دایم از این شیوه (قرص ضد بارداری) استفاده کنید بهتر است از روز اول پریود به مدت ۲۱ روز قرص را مصرف و سپس قطع نمایید تا ظرف چند روز (۳ تا ۷ روز بعد از قطع قرص) مجدد پریود شوید و دوباره از روز اول پریود به مدت ۲۱ روز قرص را مصرف نمایید و به همین روال ادامه دهید.   

۵- گاهی اوقات اسپرم مرد در مایع لزج و شفافی که قبل از منی از مرد خارج می شود نیز وجود دارد. لذا چنانچه تمایلی به مصرف دایمی قرص ندارید (که البته تصور درستی است) و همسرتان نیز در هنگام رابطه جنسی با شما اقدام به دخول می نمایند بهتر است از کاندوم استفاده نمایند.    

  

پرسش: با سلام و احترام فراوان. من ۹ ماهه که با پسری 24 ساله نامزد شدم و به تازگی عقد کردیم .در دوران نامزدی رابطه جنسی داشتیم اما نه به صورت کامل و دخول انجام نشده بود. در ابتدا نامزدم با من هم عقیده بود که رابطه جنسی کامل رو به بعد عروسی موکول کنیم،ولی بعد از عقد نظرش عوض شد و خیلی اصرار میکرد تا اینکه من هم قبول کردم .خودم هم میخواستم ولی بیشتر تمایل داشتم براساس عرف جامعه رفتار کنم یعنی تا عروسی صبر کنیم ولی بخاطر اصرارای نامزدم که میگفت براش سخته و هنوز ۱ سال تا عروسیمون مونده قبول کردم. حالا که این اتفاق افتاده من احساس میکنم اشتباه کردم که قبول کردم، ایشون شمال زندگی میکنه و من تهران،و ۱ یا ۲ ماه طول میکشه که هر بار همدیگه رو ببینیم و فک میکنم از این لحاظ هم برای هردومون یکم سخت بشه و بیشتر وابسته بشیم. 
ذهنم خیلی آشفته شده چون فکر میکنم کار درستی نکردیم،خیلی ممنون میشم اگه راهنماییم بکنید. من اشتباه کردم؟ بعضیها میگن ارزش دختر میاد پایین اگه تو دوران نامزدی قبول کنه! البته من درمورد خودم و نامزدم اینطوری فکر نمیکنم ولی میخواستم شما هم در اینباره راهنماییم کنید. آیا اشتباه کردم؟ و چه عواقبی میتونه داشته باشه؟آیا این درسته که برای هم عادی میشویم؟؟ 
( البته من شناخت کامل از ایشون دارم و میدونم که اگه خدا بخواد ازدواجمون تداوم داره و از لحاظ بارداری ناخواسته هم خیلی مراقب هستیم، و فقط از این لحاظ که عرف جامعه این موضوع رو زیاد نمیپسنده یه نوع عذاب وجدان گرفتم و فکرمبکنم اشتباه کردم،خواهش میکنم راهنماییم کنید) 

 

پاسخ: درود بر شما. از آنجا که شما رابطه را بعد از عقد شرعی و بنا بر اصرار همسرتان برقرار کرده اید نه تنها از ارزش شما چیزی کم نشده بلکه باعث مقبولیت و جذابیت هر چه بیشتر شما نزد نامزدتان هم شده است. آنچه بقیه در خصوص فروکش کردن هوس و یا عادی شدن روابط می گویند مربوط به زمانی است که شما اقدام به برقراری رابطه نکرده بودید. در حال حاضر سعی کنید حتی الامکان با اعمال محدودیت در ادامه این سبک از رابطه (دخول)، شوق و اشتیاق باقی مانده را که اتفاقا به دلیل تجربه کسب لذت از برقرای رابطه جنسی بیشتر از قبل شده، حفظ و بلکه بر شدت آن بیافزایید. همانطور که در پاسخ پرسش  شماره ۱۱ در همین صفحه عنوان کرده ام، در این ایام می توانید از سایر روشها برای کام دل گرفتن از یکدیگر بهره برده و خاطره ای لذت بخش برای خود و همسراتان به یادگار بگذارید.   

 

 

پرسش: با سلام. من و خانومم در دوران عقد به سر می بریم. در هنگام بازی با همدیگه مایع منی خارج شده و آلت خانوم آغشته به منی شده ولی دخولی صورت نگرفته آیا حاملگی ممکنه حاصل بشه؟ اصلا بدون دخول ممکنه حاملگی صورت بگیره؟ اگر نه ، برای حاملگی حد اقل به چه میزان باید دخول انجام شده باشه (موقع خروج منی)؟ لطفا سریع پاسخ بدید. 

 

پاسخ: درود بر شما. در هنگامی که زن به اوج لذت جنسی می رسد و نیز در زمان تخمک گذاری، در واژن و دستگاه تناسلی او حالتی از انقباض و مکندگی ایجاد می شود. در این وضعیت در صورتی که مایع منی مرد روی دستگاه تناسلی خارجی زن (اطراف واژن، مقعد، مجرای ادرار،..) بریزد، ممکن است مقداری از آن به طرف واژن حرکت کرده و داخل شود. گاه اسپرم مرد در رحم زن تا 5 روز زنده می ماند تا با تخمک زن ترکیب شود. بنابراین در صورت خروج منی و ریختن آن در اطراف یا بر روی اعضای تناسلی زن، حتی بدون دخول نیز امکان بارداری وجود دارد. 

 

پرسش: با سلام سوالی دارم خدمت شما. اینکه زنان در حدود چهارده روز پس از شروع قاعدگی تخمک آزاد می کنند و در قاعدگی دوره بعد دفع می شود در فاصله روز ۱۴ تا ۲۸ تخمک در چه وضعیتی است. در ضمن اگر رابطه د اشته باشد تا چند روز پس از چهاردهم ماه امکان بارداری بدون وسایل پیشگیری دارد؟ ولطفا این سوال هم پاسخ بدبد که آیا قرص های ضد بارداری موجب قطع عادت ماهانه می شود یا تنظیم آن. با تشکر 

 

پاسخ: درود بر شما.در این فاصله در صورت وجود اسپرم، لقاح صورت میگیرد و چنانچه لقاح اتفاق نیفتد تخمک آزاد شده دفع میگردد. تخمک گذاری حدود ۱۴ روز (۲ روز کم یا بیش) قبل از شروع قاعدگی بعدی رخ می دهد. از طرفی قابلیت باروری تخمک پس از تخمک گذاری حداکثر ۲۴ ساعت و طول عمر اسپرم در داخل دستگاه تناسلی زن حدود ۴ روز است. اما قدرت باروری آن حدود ۴۸ ساعت است. در ضمن قرصهای ضد بارداری هم اثر تنظیمی و هم اثر بازداری (قطع) در قاعدگی دارد.

 

 

پرسش: سلام آقای دکتر. من ۳ ماهه که از قرص ld استفاده می کنم و ماه گذشته رابطه سطحی با نامزدم داشتم و ۴ روز بعد از تمام شدن قرص ها پریود شدم. این ماه نزدیکی نداشتیم و من قرص را مصرف می کنم. می خواستم بدونم آیا با این توضیحات امکان حاملگی وجود داره؟ باتشکر

پاسخ: خیر.

 

پرسش: با سلام و خسته نباشید. ایا ممکن است در صورتیکه زن و مرد شورت پوشیده اند و دختر باکره است خانم باردار بشود؟؟؟ ایا ممکن است تماس و فشار از روی شورت هم باعث پاره شدن پرده بکارت دختر بشود؟؟؟ لطفا هر چه زودتر جواب دهید .خیلی نگرانیم

پاسخ: درود بر شما. دوست گرامی ورود هر شیء (ولو با وجود لباس زیر) به اندازه لازم در داخل واژن باعث آسیب به پرده بکارت میشود. البته پارگی بکارت به معنای بارداری نبوده و علاوه بر پارگی بایستی اسپرم نیز وارد شود. جهت رفع نگرانی و معاینه می توانید به متخصص زنان و زایمان مراجعه فرمایید. 

 

پرسش: با سلام. در سن ۳۵ سالگی ازدواج کردم و شب عروسی متوجه شدم همسرم به دلیل ناتوانی جنسی قادر به نزدیکی نیست (نعوظ انجام نمی شود) الان ۷ سال از ازدواج ما می گذرد و من همچنان باکره هستم . چند بار هم همسرم به اصرار من به بزشک ارولوژی مراجعه کرد ولی نتیجه ای نگرفت. لطفا ما را راهنمایی کنید.  

 

 

 
 
پاسخ: درود بر شما. چنانچه از درمانهای توصیه شده توسط پزشک ارولوژ نتیجه ای حاصل نشده یا مجدد مراجعه کنید و یا جهت بررسی احتمال وجود مشکلات عصبی یا روانی به روانپزشک مراجعه فرمایید.   
 
پرسش: با سلام. من خانمی 22ساله هستم.هنگام نزدیکی البته بدون دخول به ارگاسم میرسم و همه ی علایم جنب شدن به جز بیرون آمدن منی را دارم.در این صورت باید غسل انجام بدهم؟ و اینکه از نظر جسمی مشکلی دارم؟
 
پاسخ: درود بر شما اولا در خانمها مایعی به نام منی وجود ندارد ثانیا صرف ارگاسم و ایجاد علایم آن (حتی بدون دخول) نیازمند انجام غسل است. جهت اطلاعات بیشتر به توضیح المسائل مرجع تفلید خود مراجعه فرمایید. 
 
پرسش: با سلام و خسته نباشید. روز گذشته با نامزدم رابطه با کاندوم داشتم که التش را از پشت بین پاهای من گذاشته بود ولی پس از انزال متوجه شدیم که کاندوم پاره شده و تمام مایع منی بین پاهای من ریخته و چند دقیقه بعد من واژنم را با اب شستم.من باکره هستم و این اتفاق در روز قبل از شروع پریودی افتاد.ایا احتمال بارداری وجود دارد؟  
 
 
 
 
پاسخ: درود بر شما. نگران نباشید. هر چند ریختن مایع منی بر روی واژن در وضعیتی که بکارت از بین نرفته باشد نیز می تواند باعث بارداری شود، اما چون شما پریود شده اید این احتمال وجود ندارد. 
 
 

 

پرسش: سلام دختری 24 ساله هستم و 4 سال است که ازدواج کردم در این مدت رابطه دخول نداشتم و فقط رابطه معمولی داشتم با همسرم دلیلش را می پرسم میگه به خاطر کار و گرفتاری است و اینکه از نظر مالی اونطوری که میخواد نیست چون ازدواج کرده زیر مسئولیت بزرگی افتاده میترسه که یهو بچه دار بشیم و هنوز آمادگی تامین خرج بچه رو نداره ولی من باورم نمیشه چون موضوعی به این بزرگی دلیل قانع کننده ای نداره من و شوهرم هم دیگه رو خیلی دوست داریم منم چون خیلی دوستش دارم چیزی زیاد نمیگم و کاری نکردم ولی خیلی عذاب دارم میکشم خواهشمندم راهنمایی کنید
 
پاسخ:درود برشما. دوست گرامی جهت بررسی و دریافت راهنمایی به لینک زیر مراجعه و از طریق مشاوره تلفنی اقدام فرمایید.h
 
پرسش: با سلام،بنده(متولد16/12/1368) تقریبا یک ماهی است که با دختر عمه ام(متولد29/11/1377)نامزدیم.ایشون نسبت به مسائل زناشوئی مثل مثلا بوسیدن و مالیدن همدیگه و حتی حرف زدن در رابطه با این موضوعات حتی پشت تلفنی متنفره و میگه از این حرفا بدم میاد و دیگه نزن تا جائیکه حاضره چند روز بهش زنگ هم نزنم آخه من خودم تهران و ایشون شیرازه و هر ماهی شاید یک بار همدیکه رو ببینیم و من واقعا شدیدا احساس نیاز میکنم و هرچی بهش میگم میگه مشکل خودته و براش اصلا مهم نیست. 
1-بنظر شما این موضوع و خصوصا بی اهمیتی خانمم نسبت به این موضوع میتواند مسئله نگران کننده ای در زندگی آینده ما باشد یا اینکه طبیعی است؟ 
2-آیا این بی میلی خانمم نسبت به این کارها(بوسیدن و...) میتواند بخاطر سن خانمم(یک هفته از 15سالگی اش رفته) و یا احیانا اختلاف سنی مان(تقریبا9سال)باشد؟ 
3-لطفا راهنمایی نمائید که چگونه باهاش رفتار کنم آخه هرچی واسش توضیح میدم براش مهم نیست.احساس می کنم درکم نمی کند/
 
پاسخ: درود بر شما. با توجه به صحبتهای شما در حال حاضر برای رفتار ایشان دو احتمال مطرح است: نخست این که ممکن است ایشان هنوز به شما به عنوان پسر دایی خود نگاه میکنند و لذا به دلیل ملاحظات فامیلی و یا رعایت حجب و حیا نمیتوانند در برقراری روابط صمیمانه با شما راحت باشند و دلیل دوم همانطور که خودتان نیز فرموده اید ممکن است به دلیل پایین بودن سن و در نتیجه عدم آشنایی با مسائل جنسی و یا حد و حدود ارتباط مناسب در دوران نامزدی باشد. لذا بهتر است تدریجا و به فراخور شناخت و آگاهی ایشان، نسبت به تعمیق رابطه خود اقدام فرمایید.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
صفحات جداگانه
آمار سایت
  • کل مطالب : 9893
  • کل نظرات : 240
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 2,730
  • بازدید سال : 13,145
  • بازدید کلی : 915,518
  • کدهای اختصاصی