loading...
پاتوق دانلود
پاتوقی بازدید : 77 پنجشنبه 02 مرداد 1393 نظرات (0)

یکی از دوستان گفته اند:

 

من باکره نبودم وقتی که ازدواج کردم و شوهرم هم می دونست اما خیلی وقته که با من بد رفتاری می کنه و اشک منو در میاره مشکل اینه که من خیلی صادقانه همه چیز رو به همسرم گفتم اما اون از حرفهای من یک چوب درست کرده و مدام بر سر من می کوبد؟
خواهش می کنم  کمکم کنید؟

یکی از دوستان گفته اند:

 

من باکره نبودم وقتی که ازدواج کردم و شوهرم هم می دونست اما خیلی وقته که با من بد رفتاری می کنه و اشک منو در میاره مشکل اینه که من خیلی صادقانه همه چیز رو به همسرم گفتم اما اون از حرفهای من یک چوب درست کرده و مدام بر سر من می کوبد؟
خواهش می کنم  کمکم کنید؟

 

در پاسخ به این دوست عزیز باید بگویم این مساله مشکلی است که همه دخترانی که به نوعی بکارت خود را از دست داده اند را از بیان حقیقت می ترساند. این ترس بطور طبیعی وجود دارد که اگر به یک مرد صادقانه گفته شود که دختر بکارت ندارد و قبلا با کسی ارتباط داشته است بعد ها در زندگی زناشویی هرگاه مرد از دست زن به ستوه اید یا با او به مشکل برخورد سرکوفت این موضوع را به او بزند و دایما این موضوع را بسان چوبی در آورده و بر سر زن بکوبد. اما چند نکته که باید به ان اشاره کنم اینکه زن در بیان موضوع صداقت به خرج داده است و نهایت حسن نیت خویش را نشان داده که صادقانه موضوع را به مرد گفته است و این حق انتخاب را به او داده که یا دست از این زن بردارد و یا با او ازدواج کند و موضوع را تمام شده فرض کند. در واقع مرد حق انتخاب داشته است که یا با این موضوع کنار بیاید و یا سراغ فرد دیگری برود. انتخاب مرد از سر دلسوزی نبوده که امروز بخواهد بسان چوبی موضوع را بر سر زن بکوبد. او سایر ویژگیهای زن را بررسی کرده و تشخیص داده است که زن زن مناسب زندگی اوست. اما زن با گذشت از ابروی خود تشخیص داده که زندگی را صادقانه آغاز کند و در این مسیر از خود گذشتگی نشان داده و حقیقت را به مرد گفته است و این حق انتخاب را به مرد داده است و اینک این زن است که می تواند بر سر مرد منت گذارد که اگر می خواست می توانست بدون آنکه مرد بفهمد با ترمیم بکارت و پنهان کاری به زندگی با او وارد شود و مرد نیز متوجه موضوع نشود. در واقع مرد نمی تواند منتی بر سر زن داشته باشد.

این دوست عزیز باید با همسر خویش صحبت کند و به او بگوید که خود قضاوت کند ایا قبل از ازدواج این حق انتخاب به او داده شده یا نه؟ و آیا بعد از ازدواج خطایی از او سرزده و بی صداقتی دیده است که چنین موضوعی را دایما مطرح می کند.

نکته دیگر اینکه این خانم نباید هیچ ناراحتی به خود راه دهد چون بر اساس اصول اخلاقی رفتار کرده است و هیچ اشتباهی در رفتار او نبوده است که بخواهد به خاطر حرف بی منطقی خود را ناراحت نماید.

مساله مهم در روابط زوجین سرمایه گذاری عاطفی است که هر چقدر افزایش یابد باعث خواهد شد زندگی شیرین تری داشته باشند و علاقه شان به هم بیشتر شود. وقتی یکی از طرفین به سرزنش دیگری بپردازد از این سرمایه گذاری عاطفی می کاهد و عملا زمینه کاهش عشق و علاقه شریک زندگی را فراهم می کند. تا جایی این سرزنش ها تحمل می شود و در حدی که استانه تحمل دیگری است به واکنش طرف دیگر منجر می شود و به سرعت سرمایه اندوخته عاطفی به صفر می رسد و حتی منفی شده و تا حدی تنفر ایجاد می شود. لذا زوجین باید بدانند تا جاییکه می توانند از سرزنش همدیگر یا منت گذاشتن بر سر هم بپرهیزند تا این سرمایه کاهش نیابد. هر چقدر این سرمایه افزایش یابد رابطه زوجین بهتر می شود و زندگی شاد تری دارند.

عواملی که باعث افزایش سرمایه عاطفی زوجین می شود عبارتند از احترام به هم، محبت به هم، پرهیز از بی احترامی، پرهیز از منت گذاری بر سر هم، توجه به خواسته های هم، استفاده از الفاظ زیبا و جملات عاشقانه نسبت به هم، توجه به انتظارات طرف مقابل و ...

و عکس عوامل فوق باعث کاهش سرمایه عاطفی می شود.

بعنوان اخرین نکته باید بگویم ترس از این مساله نباید منجر به نگفتن حقیقت شود بلکه باید ضمن گفتن حقیقت بصورت صادقانه در مورد اینکه بعدها در این زمینه مشکلی پیش نیاید نیز سخن گفته شود یعنی بعد از انکه مرد با این موضوع کنار آمد و ازدواج قطعی شد باید بصورت دوستانه از او خواسته شود تا دیگر این موضوع فراموش  شود و در هیچ زمانی به یاد آورده نشود.

سینا
شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۸:۳۰
 
عدالت وقتی برقرار می شد که اگه مردها هم قبل از ازدواج رابطه جنسی داشتند مثله خانمها یه نشونه ای بود که می شد طرفشون بفهمه! اونوقت بود که سنگ رو سنگ بند نمی شد و انقد جنبش فمینیستی راه نمی افتاد!! 
کلا قانونهای شرعی و سنتی همش که نه، ولی بیشترش واسه محدود کردن زنها درست شده و دست مردها همیشه باز هست!
دوست عزیزم سلام
خداوند در سوره نسا قبل از اینکه از زنها بخواهد حیا داشته باشند و به سمت روابط جنسی نامشروع نروند از مردها خواسته که با حیا باشند و از روابط جنسی نا مشروع بپرهیزند. مشکل ما اینست که به جای منشا اصلی دین یعنی قران سراغ افراد دیگری رفته ایم و رفتارهای غلط انها را عین دین می دانیم
 
...
یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۰:۴۵
 
اینم قابل توجه شما اقای دکتر که می فرمایین باید در این مورد صداقت داشته باشین... با این مردا مگه میشه صداقت داشت... شما هم از بیرون گود...
دوست عزیزم سلام
باز هم تاکید می کنم باید صداقت داشت. در صداقت داشتن در این رابطه باید ظرفیت طرف مقابل را سنجید و اگر ظرفیت نداشت که جواب رد داد و اگر ظرفیت داشت صداقت به خرج داد. مشکل این خانم اینست که در مورد داشتن ظرفیت صداقت بررسی نکرده و خیلی راحت همه چیز را بیان کرده است و امروز به مشکل برخورده است.
 
لاله
یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۱:۱۵
 
سلام
آقای دکتر مگه مردها به همه اون قول و قرارهایی که با آدم میذارن پایبند میمونن که بهشون بگی حالا که من صداقت داشتم شما هم دیگه منت سر من نذار و اونم بگه باشه و تو هم بگی اوکی خیالم راحت شد...
دوست عزیزم سلام
مردها هم مانند زنان خوب و بد دارند. صداقت در جاییست که طرف مقابل ظرفیت داشته باشد. اگر ظرفیت نداشته باشد جواب منفی است و صداقت لازم نیست. کسی هم که ظرفیت دارد می توان به قول و قرار او پایبند بود. حتی اگر زیر قول بزند او محکوم است و نه دختر
 
مهناز
یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۱:۳۱
 
آقای دکتر باید وقتی صداقت داشت که مفسده ای توش نباشه وقتی جنبه صداقت تو این مسئله از اون طرف وجود نداره یه همچین صداقتی که به خاطر داشتنش آخرش باید دست بکشی و بری و خلاص بشی چه فایده ای داره؟
دوست عزیزم سلام
من همیشه تاکید کرده ام اگر طرف مقابل شما ظرفیت داشت با صداقت برخورد کنید و اگر ظرفیت نداشت می توانید جواب منفی بدهید و او را رد کنید. قطعا ظرفیت طرف مقابل یک اصل مهم است.
 
مسلمان
یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۵:۲۴
 
با سلام و احترام، چندی قبل سئوال مردی را از آیت الله نوری همدانی خواندم. نقل به مضمون می کنم.عین عبارت نیست. مرد پرسیده بود که به تازگی فهمیده ام همسرم در گذشته روابط خاصی با کسی داشته. از قضا بین ما هم خراب شده. آیا می توانم این مسئله را پیش بکشم و او را مجاب کنم؟ آیت الله نوری همدانی هم گفته بود به هیچ وجه اجازه این کار را ندارید. این کار گناهی بزرگ است. اگر همسرتان هم اینک به شما و زندگی پایبند است باید با او مهربان باشید و عیوب او را که در گذشته بوده پوشیده دارید. مگر نه این است که می گوییم خدا ستارالعیوب است؟
 
مهناز
دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۱:۳۸
 
خب آقای دکتر شما جای اون دختر از کجا باید بفهمید که این آقا ظرفیت داره یا نه؟ وقتی این موضوع رو بهش گفتی و اونم قبول کرده یعنی پاشم هست. دیگه آدم باید چیکار کنه؟ ولی وقتی میری تو زندگی سر هر مسئله ای اینو به رخت میکشه میفهمی که ظرفیت نداشته اون موقع به این نتیجه میرسی که اصلا نباید از اولش درباره این موضوع حرفی میزدی و باید یه فکر دیگه ای می کردی...
دوست عزیزم سلام
این موضوع کمی پیچیدگی دارد و این جا نمی توانم بحث را باز کنم. اگر کسی ظرفیت داشته باشد هیچگاه در زندگی مساله را به رخ نمی کشد. در ضمن سنجش ظرفیت با همسان سازی ملاکهای ازدواج صورت می گیرد. کسی که ملاکهای درستی داشته باشد انسان باظرفیتی انتخاب خواهد کرد اگر دوستان با سوالات تکراری خود بگذارند فرصت بحث داشته باشم کمی بحث را باز می کنم ولی چه کنم که برخی زحمت یک جستجوی ساده را هم نمی دهند
 
فاطمه
دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۶:۴۰
 
آقای دکتر عزیز شما هم خیلی آرمانی صحبت می کنید همه مردها که مثل شما اپن مایند نیستن. این مردای ما هنوز تو این مرحله اند که سر چادر گذاشتن و مانتو پوشیدن به زنشون گیر بدند اونوقت شما تو این قحطی شعور چه مسائلی رو مطرح می کنید...
 
sos
دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۲۱:۱۸
 
سلام

یه سوال داشتم.
من از شما راه معاینه سالم بودن پرده رو خواستم . شما هم فرستادین و من هم نگاه کردم . اما نتونستم بفهمم.

از اون جایی که در مورد سالم بودن پرده ام شک دارم .
می خواستم بپرسم اگه من به دکتر مراجعه کنم و با معاینه متوجه شم که پرده ام آسیب دیده ، آیا مشکلی در مطب برای من پیش میاد؟
اشکال نداره برم مطب ؟
لطفا کمکم کنین ...
دوست عزیزم سلام
هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد
 
پسر
پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۲۲:۲۲
 
درجواب فاطمه خانم 
من حرفای اقای دکتر رو تواین موضوع کاملا قبول دارم
دین میگه چادر درسته دیگه ربطی به شعور نداره خانم با شعور
 
م-ح
جمعه ۲۰ خرداد ۱۳۹۰ ۲۳:۱۱
 
حقیقتش من اعتراف میکنم که بی ظرفیتی کردم. شوهرم وقتی به خواستگاری من آمد به من گفت که با دختری دوست بوده و با او سکس داشته است.من هم به خاطر علاقه وافری که به ایشان داشتم گفتم که برایم مهم نیست در گذشته چه اتفاقی افتاده و اینکه شما صادقانه راجب گذشته ات حرف زدی برایم ارزشمند است. اما اولین باری که با هم سکس داشتیم بخاطر تداعی هم آغوشی همسرم با شخص دیگر به گریه افتادم.تا مدتها تصور این حقیقت منو آزار داد و همسرم از دیدن حال من رنج کشید. حتی پشیمان بود که چرا صداقت به خرج داده!هرچند رفتار من از کنترل من خارج بود ولی الان که فکر میکنم میفهمم که چه ظالمانه آزار دادم کسی رو که به خاطر من آبروی خودشو زیر پا گذاشتو حقیقت رو گفت!
 
محمد
شنبه ۴ تیر ۱۳۹۰ ۱۲:۲۲
 
من یه پسرم و مسلمون . سکس بده ولی وقتی یه دختر یا پسر تو 14 یا 15 سالگی قدرت جنسی داره و شاید تو سن 20 خوردی سالگی ازدواج کنه مگه میشه خطا نکنه درست نیست ولی خوب پیش میاد. با نیاز بدن نمیشه مقابله کرد. شاید درستش این یاشه دوست ها (یا شریک جنسی ) برن محضر سیقه کنند. شما بگین درست چیه؟ نیازه باید برطرف شه اگه شرعی نباشه غیره شرعی میشه باید فرهنگ مردم عوض شه. 
مگه پسرا خواسته یا ناخواسته خطا نمی کنند. اگه در اینده زنم قبل ازدواج بگه این مشکلو داره دوست دارم همه چیو قبلش کامل بدونم تا بدا کسی واسه ناگفته از من یا زنم سو استفاده نکنه دوما فقط بهش میگم دوستت دارم از الان به بعد مهمه.
 
سه شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ ۱۱:۴۸
 
سلام براقای دکتر عزیز
حق باشماست باید صداقت بین دونفرباید برقرارباشد
موفق باشید
مطلب زیبایی بود
 
دختر اریایی
یکشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۰ ۱۲:۴۳
 
به قول دوستمون شما هم نشستین بیرون گود و نصیحت می کنین.
این مواردی که شما عنوان کردین رو یه طرف قضیه که خانم هست کاملا می دونه. مساله فهموندن اینا به طرف دیگه یعنی مرد هست که توی ایران متاسفانه مردا بین تفکر عهد دقیانوس پدرانشون و فرهنگ باز غربی گیر کردن. خودشون دست به همه کار می زنن و وقتی پای خانواده و ازدواج خودشون میاد وسط میشن عابد و زاهد.
زن بودن خیلی سخته توی این جامعه.
دوست عزیزم سلام
تلاش من برای اصلاح فرهنگ می باشد و روی سخن من با زن و مرد است. هر دو باید عقاید غلط خود را کنار بگذارند و با دید درست به مسایل نگاه کنند
 
رها
یکشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۰ ۲۰:۳۲
 
سلام آقای دکتر آیا خودارضایی بدون دخول شی یا انگشت به داخل وازن فقط در حد مالش باعث پارگی پرده میشه؟یا اگر مرد با آلتش فقط به روی وازن ضربه بزنه نه خیلی محکم ولی اصلا دخولی نباشه باعث پارگی پرده میشه؟خیلی نگرانم ممنون میشم زود جواب بدید مرسی
دوست عزیزم سلام
اگر فشار مستقیم روی پرده وارد شود احتمال اسیب هست
 
یلدا
دوشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۰ ۲۰:۵۴
 
سلام آقای دکتر

همه پسرا قبل از ازدواج دوست دارن حقیقت رو بدونن و ادای روشنفکرا رو در میارن و لی هیچ کدومشون اونقدر این ظرفیت رو ندارن که بدونن زنشون قبلا رابطه داشته و حالا به روش نیارن مردای الان همون تفکرات قدیم رو دارن ولی در ظاهر خودشون رو روشنفکر نشون میدن
 
حسنا حسنی
سه شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۰ ۱۰:۴
 
سلام. چند نکته عرض کنم. اولاً روشنفکری به معنای بی قید و بندی و بی خیالی و ادا اطوارهای لوس و بی معنی در آوردن نیست. نمی دانم چرا ما همیشه مسائل را قاطی می کنیم. ثانیاً از نظر شرعی و اخلاقی هیچ کس حق ندارد از همسرش بپرسد که تو قبلاً با کسی سابقه ارتباط داشته ای یا خیر. ثالثاً هیچ کس حق ندارد اگر خطایی خواسته یا ناخواسته از وی سر زده آن را برملا کند. از نظر دینی شما چه بروید و مثلاً راز دوستتان را فاش کنید چه راز خودتان. فرقی ندارد. آبرو آبروست و کسی حق ندارد آبروی خود را بریزد. رابعاً اگر کسی هم چنین اشتباهی کرد و اشتباه خود را فاش ساخت همسرش چه مرد چه زن تکلیف شرعی دارد که این موضوع را چماق نکند و دائماً فرق سرش نکوبد. تکلیف است و ربطی به دقیانوسی بودن و روشنفکر بودن به آن معنی که دوستان می گویند ندارد.
 
sutak
جمعه ۲۰ آبان ۱۳۹۰ ۱۹:۴۶
 
به اندازه یک ابر دلم میگیرد وقتی بر بیهودگی افکار جهان مینگرم
کارهایی می کنیم که حتی حیوانات به پای ما نمی رسن!!!
آیا هدف از ازدواج ارضای غریزه جنسیه؟من هر چی نگاه میکنم و فکر میکنمو میشنوم میبینم اینه!×! اصلن هرچی ازین مطالب میخونم از ازدواج و این مسایل زده میشم اگه اینه صد سال نباشه ازدواج کنم
بقول حافظ :ادمی در عالم خاکی نمی اید بدست/عالمی دگر بباید ساخت وز نو ادمی
 
شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ ۱۱:۱۹
 
salam
matalebetun khube
--------------------------
vagean bazia hastan 
in chizaro nemidunan
----------------------------
age edame bedin
khube
 
محمد
جمعه ۲۷ آبان ۱۳۹۰ ۱:۵۵
 
سلام استاد ارجمند

من و همسرم تازه عروسی کردیم شب اول را استراحت کردیم وشب دوم که خواستم بکارت ایشون را بردارم خیلی درد داشت ومنصرف شدم حتی انگشت شصتم را کامل داخل واژنش کردم ولی خونی احساس نشد.
درشب سوم از ژل لوبرکانت استفاده کردیم و عمل آمیزش را اسان کرد ولی هنوز آلتم کامل وارد نشده بود که همسرم جیغ کشید و دیدم خون جاری شد البته از چند قطره خیلی بیشتر بود و همسرم احساس سوزش و درد بسیار شدیدی داشت
شب پنجم که خواستیم آمیزش کنیم مجددا خون جاری شد ولی همسرم سوزش 
نداشت از اونجا که عادت ماهیانه همسرم نزدیکه آیا خونها میتونه نشانه پریود باشه؟ یا نشانه برداشتن بکارته؟
لطفا راهنمایی کنید و بگویید آیا پزشک میتونه تشخیص بده از برداشتن پرده بکارت چه مدت زمانی گذشته؟
ممنونم-
دوست عزیزم سلام
مربوط به برداشتن بکارت بوده است. پرده همسر شما از نوع ضخیم و گوشتی بوده است و علت درد و ناراحتی و چند نوبت خونریزی همین موضوع بوده است.
 
tفرید
دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ ۱۵:۴
 
سلام 
اقای دکتر واقا ازتون ممنونم به خاطر لطفی که به همه دارید
و برای کسانی که با شما موافق نیستن واقا متاسفم.
من مجردم و از مجردی لذت میبرم.سئوالی هم ندارم.
 
ئذ
پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ ۲:۲۰
 
این یکی از همسرش خون اومده باز مشکوکه.. ای خدا این مردای ایرانیو از روی زمین بر دار
 
حنانه
یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۲ ۱۲:۳۴
 
چرا جواب نمیدیییییییییییییییییییییییییییییییییییی
پاسخ: دوست عزیزم سلام
فقط به ایمیلها ژاسخ داده می شود
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
صفحات جداگانه
آمار سایت
  • کل مطالب : 9893
  • کل نظرات : 240
  • افراد آنلاین : 16
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 70
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 104
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 104
  • بازدید ماه : 2,808
  • بازدید سال : 13,223
  • بازدید کلی : 915,596
  • کدهای اختصاصی