loading...
پاتوق دانلود
پاتوقی بازدید : 46 جمعه 10 مرداد 1393 نظرات (0)

یکی از دوستان در باب تهوع از مسایل جنسی سوال کرده اند:

یکی از دوستان در باب تهوع از مسایل جنسی سوال کرده اند:

در مورد قسمت دوم سوال , ممکن است مکانیسم عمل اتفاقی که تهوع ایجاد می کند را توضیح دهید. مثلا ربطی به ترشح آدرنالین و ... دارد؟؟
خصوصا که گاهی کسی احساس گناه حداقل در ضمیرهشیار خود ندارد و بلکه اصلا به فرزند نوزادش یا همسر شرعی اش می نگرد اما دچار تهوع می شود.
گاهی هم احساس گناه دارد اما چون درامورجنسی و پائین تنه ای نیست , دچار تهوع نمی شود و ناراحتی های دیگر سراغش می آید.
گاهی هم در محیط بسته یا میهمانی دچار حس تهوع و اسهال و مدفوع می شود .
آیا تا بحال مراجعینی داشته اید که گفته باشند از شدت ترس میهمانی و ضیافت یا حضور در محیط بسته دچار حس تهوع و اسهال می شوند و نیاز به دستشویی پیدا می کنند ؟
قطعا زیاد داشته اید.
می شود بفرمائید 
جوابتان چه بوده و ضمنا آیا جنس همه ی این تهوع ها ریشه در یک نوع مشکل و احد داشته و درمانشان هم یکی است؟

در مورد بحث ایجاد حالت تهوع باید بگویم هنگامی که فردی دچار اضطراب یا ترس می شود سیستم عصبی سمپاتیک در بدن وی بیش از حد فعال می شود و تنش عضلات اسکلتی پیدا می کند. این تشدید فعالیت سیستم سمپاتیک یا آدرنرژیک طیف گسترده ای از علایم جسمی را بوجود می آورد. در سیستم گوارشی خشکی دهان، اشکال در بلع، ناراحتی اپیگاستر(ناحیه بالای شکم یا سر دل)، حالت تهوع، نفخ مفرط، دفع مکرر یا شل مدفوع بوجود می آید. در سیستم تنفسی احساس گرفتگی سینه، اشکال در دم و تنفس بیش از حد ایجاد می شود. در سیستم قلبی عروقی تپش قلب، ناراحتی در قفسه سینه و احساس وقفه در ضربان قلب ایجاد می شود. در سیستم ادراری تناسلی دفع مکرر ادرار یا احساس فوریت در ادرار کردن، ناتوانی در نعوظ در اقایان ، ناراحتی مربوط به قاعدگی یا عادت ماهانه در خانمها و حتی عدم خونریزی ماهانه ایجاد می شود. در سیستم عصبی عضلانی نیز ترمور یا لرزش دست، احساس گزگز، وزوز گوش، سرگسجه، سر درد و درد های عضلانی ایجاد می شود. از نظر روانشناختی نیز تحریک پذیری، حساسیت به سر و صدا، نا ارامی، ضعف تمرکز و افکار  نگران کننده ایجاد می شود.

در اختلالات اضطرابی یا اختلالات فوبی یا ترس عامل یا عواملی باعث ایجاد اضطراب یا ترس می شود و با تشدید سیستم سمپاتیک طیفی از علایم فوق ایجاد می شود. این عامل می تواند ترس از موضوع خاص، اجتماع، مترو یا فضاهای دربسته، ارتفاع یا موجودی مثل موش و ... باشد. حتی گاهی اوقات مسایل جنسی به دلیل ایجاد اضطراب باعث بروز علایمی مثل تهوع و ... می شود. در همه این موارد مکانیسم عمل یکسان است ولی بسته به شرایط فرد شدت و ضعف دارد. دو نفر که از ارتفاع می ترسند ممکن است علایم مشابهی ایجاد نکنند بلکه هر یک بخشی از علایم فوق الذکر را داشته باشند.

گاهی اوقات ایجاد این علایم خود باعث ایجاد یک زنجیره معیوب شده و باعث تشدید علایم می شوند. یعنی فرد از موضوعی می ترسد و این ترس مثلا در او حالت تکرر ادرار یا حالت تهوع ایجاد می کند و فرد از اینکه در حضور جمع نتواند ادرار خود را نگه دارد یا نتواند تهوع را کنترل کند و بالا بیاورد دچار ترس بیشتری شده و وضعیت تشدید شده ای پیدا می کند.

در درمان اختلالات اضطرابی و ترس بخشی از درمان صرف مسایل روان شناختی فرد می شود و بخشی به علایم تشدید شده سیستم سمپاتیک اختصاص می یابد. در واقع بسته به علایمی که ایجاد شده بخشی از درمان که به کاهش فعالیت سیستم سمپاتیک اختصاص دارد تا حدود زیادی مشابهت داشته و فقط شدت و ضعف دارد ولی بخشی که مربوط به جنبه روانی فرد می شود با هم متفاوت بوده و بسته به مورد اختلافات اساسی با هم دارد.

li
چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۹:۵۳
 
salam////aghaye doctor eshge man khili sard mazaje chikar konam??????
دوست عزیزم سلام
آیا از ابتدا چنین بوده یا بعدا به تدریج چنین شده است؟توضیحات کاملتری ارسال کنید یا بصورت حضوری مراجعه کنید
 
محمود خان
جمعه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۳:۳
 
دکترجان سلام
سوالم ربطی به مسایل جنسی نداره
اما لطف کنین پاسخ بدین ممنون میشم
21سالمه یک سالی هست که شکم دراوردم
میشه با تغذیه کمتر برنج و اینجورچیزا ازبین بردش؟
یا باید حتماورزش کنم؟
اگه ازبین نره تو سنهای بالاترمشکل ایجاد نمیکنه؟
دوست عزیزم سلام
برای کوچک کردن شکم باید همراه تغذیه مناسب ورزش عضلات شکم نیز انجام شود تا از افتادگی شکم جلوگیری کند و شکم را جمع کند
 
sara$ali
جمعه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۸:۴
 
سلام آقای دکتر عشقم از اول همینجوری سرد مزاج بود ولی حالا شدیدتر شده و روز به روز بیشتر میشه نمیدونم چیکار باید کنم کلافه شدم و خیلی هم خجالتیه حتی از منم خجالت میکشه من باید چیکار کنم که خجالت نکشه و گرم مزاج بشه؟؟؟درضمن ما تلزه باهم دوس نشدیم و حدود 5ساله ک بهاهمیم تو این مدت دیگه باید ز من خجالت نکشه دیگه
دوست عزیزم سلام
بصورت حضوری مراجعه کنید تا شما را راهنمایی کنم. احتمالا از نظر عاطفی نتوانسته اید او را بصورت مناسب حمایت کنید.
 
sara$ali
شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۲:۴۱
 
سلام آقای دکتر من شهرستانی هستم و امکان مراجعه حضوری ندارم ممنون میشم ک راهنماییم کنید
 
ارمیتا
چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۵:۵
 
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر

آیا مردها هم مانند خانم ها بدون دخول امکان داره ارضا شوند یا خیر ؟؟؟

با تشکر
دوست عزیزم سلام
بله مردها با خروج منی از التشان ارضا می شوند و نیاز به دخول برای ارضای ایشان نیست
 
sara$ali
چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۶:۱۳
 
آقای دکتر من منتظر جوابم هرروز به سایت سر میزنم تا ببینم جوابمو دادین یا نه لطفا زودتر جواب بدید مرسی
دوست عزیزم سلام
جواب سوال شما در زیر نظر قبلی شما داده شده است
و به ایمیل شما هم ارسال شده است
 
علی
پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۲۲:۳۸
 
سلام آقای دکتر من علی هستم و 16 سالمه من هر وقت خود ارضا می کنم ابم کم می یاد البته همیشه نه بعضی اوقات کم می یاد راستی من هفته 2 تا 3 بار خود ارضا می کنم و یه سوال دیگه من طول دستگاه آلت وقتی راست است 14 سانتیمتر می باشد نسبت به سنم چطور است؟
دوست عزیزم سلام
اندازه الت تناسلی شما طبیعی می باشد
 
sara$ali
جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۹:۵۳
 
salam agaye dr har ruzz sar mizanama nemikhayid javab bedid?????
جواب داده شده است
 
فرزانه
جمعه ۱۳ آبان ۱۳۹۰ ۰:۴۱
 
سلام آقای دکتر
من دچار این علایم هستم اما نمی دونم علتش اضطرابه یا خود ِ اينها باعث اضطرابم ميشن؟مثلا موقعي كه در كلاس نشستم دچار نفخ و سر و صداي شكم ميشم و همينطور احساس دفع مدفوع دارم.و گاهي هم بدون استرس كه هستم همين علايم رو دارم مثلا با خوردن مقدار كمي آب سمت چپ شكمم صداي مثل بطري آب ميده.و جالبه كه فقط سمت چپ شكمم هست و بقيه قسمت ها خدارو شكر مشكلي نداره.تحقيقي كه از اينترنت انجام دادم اين علايم رو سندروم روده تحريك پذير مي دونه كه درماني هم نداره!آيا مشكل من اينه يا ترس و اضطرابه كه باعثش ميشه و امكان درمان كامل به مرور زمان و بدون دارو هست يا اين مشكل به مرور بدتر ميشه؟
ببخشيد كه طولاني شد و ربطي هم به عنوان وبلاگ شما نداشت و من مجرد هستم و به همين دليل اين مشكل ناشي از مسائل جنسي نيست.بسيار ممنون يشم اگه جواب بديد چون برام مشكل زاست.
دوست عزیزم سلام
شما می توانید از قرص کلیدینیوم سی بعد از نهار و شام یک عدد استفاده کنید به شما کمک خواهد کرد. علایم ناشی از استرس است و خود علایم نیز استرس زاست.
 
یاس
شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ ۰:۱۶
 
سلام دکتر
من هر وقت که میخوام رابطه داشته باشم از اولین لحظه معده درد شدیدی میگیرم که امکان ادامه یا حتی شروع رابطه رو ندارم 
البته من از زمان تولدم به طور ارثی ورم معده داشتم و هر وقت عصبی میشم یا اضطراب دارم معده درد شدید همراه با حالت تهوع پیدا میکنم
وموقع برقراری رابطه تقریبا استرس ندارم اما همیشه با اولین تحریک معده درد میگیرم و حتی تا یکی دو روز بعد هم ادامه داره
دوست عزیزم سلام
مشکل شما قابل حل می باشد باید دید استرس شما در رابطه ناشی از چیست و ان علت برطرف شود تا مشکل حل شود. اگر تمایل داشتید می توانید حضوری مراجعه کنید تا کمکتان کنم.
 
یاس
شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ ۰:۱۹
 
به نظر شما آیا مشکل من قابل حل هست؟
دوست عزیزم سلام
بله قابل حل می باشد
 
فرزانه
سه شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۰ ۱۹:۲۹
 
ممنونم که راهنمایی کردید.ولی اگه دارو مصرف نکنم(بدلیل عوارضش و اینکه الان داروهاي ديگه اي براي مشكل ديگرم استفاده مي كنم) آيا این بیماری یا مشکل به مرور بهتر میشه یا بدتر؟چون نوشته شده اين بيماري بيشتر در جوان ها ديده ميشه و من 22 سال دارم ممكنه بعد از اين بدون دارو مشكلم برطرف بشه؟
و سوال دوم اینکه برای ازدواج مشکلی شبیه خانم یاس پیدا نمی کنم؟یعنی ممکنه علایم بعد از ازدواج بدتر بشن؟
دوست عزیزم سلام
برای درمان باید دارو مصرف شود. نگران نباشید.
برچسب ها حالت تهوع در سک.. ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
صفحات جداگانه
آمار سایت
  • کل مطالب : 9893
  • کل نظرات : 240
  • افراد آنلاین : 16
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 108
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 166
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 166
  • بازدید ماه : 2,870
  • بازدید سال : 13,285
  • بازدید کلی : 915,658
  • کدهای اختصاصی