loading...
پاتوق دانلود
پاتوقی بازدید : 253 جمعه 10 مرداد 1393 نظرات (1)

یکی از دوستان در نظری راجع به فیلمهای پورنو گفته اند:

یکی از دوستان در نظری راجع به فیلمهای پورنو گفته اند:

سلام اقای دکتر از اطلاعات دقیق و به جایی که هم در این زمینه و هم در موارد دیگه ارائه می کنید از شما سپاسگذارم و جدا بهتون خسته نباشید میگم و اراده شما رو در پیمودن این مسیر سخت تحسین میکنم اما یه نکته ای در مورد مطالبی که در این مورد عنوان کردید شما همیشه مردم رو تشویق می کنید که از این فیلم ها در روابط خودشون الگو برداری نکنند اما هیچوقت نگفتید که اصلا به سمت این فیلم ها نرند و این چیزهای شرم آورو تعقیب نکنند یعنی هیچوقت نفس تماشای این فیلم ها رو محکوم نکردید.
شما از یک دسته از فیلم ها نام بردید که آموزشی هست و دیدن اونها با حضور کارشناس کمک کننده است اما آقای دکتر پس دیدن زن و مرد برهنه و صحنه های آمیزش جنسی اونها چی؟ اصلا اشکال نداره؟ من توی بعضی از کتابها و مطالبی که خوندم اینطور اومده بود که حتی درست نیست که زن و شوهر از صحنه روابط جنسی خودشون تصویر بگیرند و تماشا کنند به خاطر همون غیر اخلاقی بودن نفس قضیه.
به نظر من اینکه زن و مرد به نیاز هم واقف باشن به خواسته هم احترام بذارن و تو زمینه این مسائل هم آموشی مثل همین آموزشهایی که شما توی وبلاگتون میدید ببینند کافیه تا در نهایت بتونن یه رابطه جنسی رضایت بخش داشته باشن و این اصلا لازم نیست که دیگه نحوه عمل جنسی رو هم با فیلم و تصویر و اینجور حرکات بهشون آموزش بدیم .

 

ضمن تشکر از دوست عزیزی که نظر داده اند باید بگویم من دیدن فیلم پورنو را در مطلب قبلی نیز تایید نکردم و حتی تاکید کردم که دیدن این فیلمها عوارضی به همراه دارد. اما من یک تقسیم بندی در این زمینه داشتم که دیدن برخی فیلمهای آموزشی یا عاشقانه را به علت تاثیرات مثبت آن با شرایطی توصیه نمودم و این دوست عزیز روی این موضوع انتقاد دارند. این انتقاد از یک جنبه وارد است و آن جنبه مذهبی قضیه می باشد. دیدن صحنه سکس یا برهنه زن و مرد در شرع گناه محسوب و دارای اشکال می باشد و از این باب دیدن این فیلمها دارای اشکال می باشد و من باید در همان مطلب این موضوع را یادآوری می نمودم تا دوستان از نظر شرع در این باب نیز مطلع باشند و من از این دوست عزیز تشکر می کنم. اما اگر جنبه علمی و آموزشی به قضیه بدهیم و جنبه شهوانی را از ان حذف کنیم و قصد آموزش باشد و چاره ای به جز دیدن این فیلمها برای آموزش نباشد نظر شرع متفاوت می باشد و به قصد اموزش و در حد ضرورت منعی وجود ندارد و حد این ضرورت بر عهده خود فرد است. البته از دوستان روحانی و کارشناسان مذهبی می خواهم تا در این زمینه مرا از نظرات خویش بهره مند سازند و باب بحث را باز نمایند.

اما نکته ای که وجود دارد اینست که در باب آموزش گاهی اوقات ضرورت دارد تا با استفاده از تصویر یا فیلم موضوع بطور کامل آموزش داده شود و فرد آموزش را بطور کامل فرا گیرد. در واقع گاهی اوقات کلام نمی تواند اصل مطلب را برساند و لازم است تا تصویر یا فیلمی این آموزش را کامل کند. در باب آموزش مسایل جنسی به نظر من برخی از مفاهیم را نمی توان با حرف یا کلام منتقل نمود و باید فرد تصویر را ببیند. بعنوان مثال در باب پرده بکارت هر چقدر سخن گوییم نمی توانیم موضوع را تفهیم کنیم ولی یک تصویر به راحتی می تواند تمام مفهوم را برساند. یا درباب پوزیشنهای سکس یا برخی روشهای پیش نوازش شاید نتوان با سخن یا نوشته مفهوم را منتقل نمود ولی یک فیلم ساده می تواند مفهوم را به راحتی منتقل نماید و فرد آموزش را به شکل درست و به راحتی فرا گیرد. همچنین افراد در زمینه فراگیری آموزش از حسهای مختلفی استفاده می کنند. یک فرد ممکن است از نظر شنیداری درک بهتری از مطلب داشته باشد و یکی ممکن است از نظر دیداری بهتر متوجه منظور شود و درک بالاتری از نظر آموزش داشته باشد. برای فردی که درک تصویری دارد اگر یک دنیا توضیح داده شود منظور رسانده نمی شود ولی یک تصویر تمام مطلب را منتقل می کند. لذا استفاده از ابزارهای متنوع آموزش می تواند راهگشا باشد. از دید روانشناسی نیز تاثیر آموزش در قالب فیلم یا تصویر به مراتب بیشتر از تاثیر گفتار یا نوشتار می باشد. در واقع تجسم بینایی یک موضوع باعث درک بهتر موضوع می شود.

خارج از مسایل ذکر شده فوق باید بگویم بخشی از مخاطبین این وبلاگ از دید مذهبی به موضوع نمی نگرند و باید به نظرات آنها نیز توجه نمود و بخشی از اموزشها را که برای این گروه قابل ذکر است مطرح نمود تا متوجه گردند و از آن استفاده کنند.

در پایان تاکید می کنم من به هیچ وجه دیدن فیلمهای پورنو را تایید نمی کنم بلکه دیدن فیلمهای عاشقانه و یا فیلمهای آموزشی مخصوص را در حضور کارشناس و با ذکر توضیحات مربوطه و بدون نگاه شهوت آلود و به قصد آموزش توصیه می کنم.

یکی دیگر از دوستان نیز سوال کرده اند:

من دختری 18 ساله ام. مشکلم این هست که اتفاقی صحنه ی سکس می بینم و شیطون گولم می زنه نگاه می کنم و بعدا حالت تهوع به من دست می ده. اقای دکتر من نماز می خونم از کوچیکی می خواستم بپرسم من بعد از دیدن این صحنه نماز بخونم گناه داره؟و علت حالت تهوع چیه؟

 

در پاسخ به این دوست عزیز باید بگویم علت این تهوع، اضطراب و استرس ناشی از احساس گناهی می باشد که این دوست عزیز بعد از دیدن این صحنه ها پیدا می کنند. نماز خواندن بعد از دیدن این صحنه ها گناهی ندارد بلکه کمک می کند تا آرامش نیز در فرد ایجاد شود. من به هیچ وجه دیدن این صحنه ها  را به این شکل توصیه نمی کنم. در صورت اتفاقی بودن نیز می توان با تغییر جهت نگاه و پرهیز از ادامه نگاه مانع از ایجاد احساس گناه ناشی از دیدن این تصاویر شد. وقتی احساس گناه ایجاد نشود حالت تهوع نیز رخ نخواهد داد.

بله درست می فرمائید. قاعده ی عقلی همیشگی است و این قاعده ی عقلی الضرورات تبیح المحذورات , اینجا هم صدق می کند .
اما متاسفانه یا خوشبختانه فتواهایی که در باب تماشای فیلمهای آموزشی وجود دارد سختگیرانه اند و بعبارتی عملا زیاده روی در آنرا ضروری نمی دانند.
راستش را بخواهیم اگر انصاف بدهیم استفاده از فیلم آنهم با آن کیفیت آنهم در شرایطی که صورت بازیگر هم دیده می شود نمی تواند واقعا برای یادگیری محض باشد . حتی اگر ضرورت هم اقتضا کند مانند قاعده ی الاهم فالاهم , و اکل میته , باید به حداقل مقدار و اسلاید ها و نقاشیها مراجعه کرد که کم و بیش رواج دارد .
.......
حتی خود من که روانشناسی بالینی می خوانم برای تکمیل تحصیلات و مطالعاتم و برای اینکه حرفهای دوستان را عمیقا درک کنم و بقول معروف از بیرون گود نگویم لنگش کن علاقمند بودم گاهی در محیطهای بیمارستانی و درمانی در کنار اطبا حاضر باشم و آماری از میزان مراجعات و نحوه ی معاینات بدست آورم ولی هم در ضروری بودن این امر دچار شبهه هستم و هم حق می دهم اگر مراجعین معذب و معترض شوند.
اما از همه ی اینها گذشته به هرحال فرض ضرورت همواره باز است و اصلا کار مجتهد نیست که بگوید چی برای کی ضروری محسوب می شود و چی برای کی ضروری محسوب نمی شود .
تشخیص ضرورت در شرایط معمولا با خود مکلف است . 
واگر جدا راهی جز آموزش با فیلم نباشد و مفسده ای هم نباشد و بهانه ای برای شهوترانی در کار نباشد , چنین فرضی محترم است . گرچه باز هم تکرار می کنم که خودم هم شخصا در ضروری بودنش اما و اگر دارم.
 
محمد
شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۰ ۱۷:۲۵
 
در مورد قسمت دوم سوال , ممکن است مکانیسم عمل اتفاقی که تهوع ایجاد می کند را توضیح دهید. مثلا ربطی به ترشح آدرنالین و ... دارد؟؟
خصوصا که گاهی کسی احساس گناه حداقل در ضمیرهشیار خود ندارد و بلکه اصلا به فرزند نوزادش یا همسر شرعی اش می نگرد اما دچار تهوع می شود.
گاهی هم احساس گناه دارد اما چون درامورجنسی و پائین تنه ای نیست , دچار تهوع نمی شود و ناراحتی های دیگر سراغش می آید.
گاهی هم در محیط بسته یا میهمانی دچار حس تهوع و اسهال و مدفوع می شود .
آیا تا بحال مراجعینی داشته اید که گفته باشند از شدت ترس میهمانی و ضیافت یا حضور در محیط بسته دچار حس تهوع و اسهال می شوند و نیاز به دستشویی پیدا می کنند ؟
قطعا زیاد داشته اید.
می شود بفرمائید 
جوابتان چه بوده و ضمنا آیا جنس همه ی این تهوع ها ریشه در یک نوع مشکل و احد داشته و درمانشان هم یکی است؟
 
مهتا
شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۰ ۱۹:۰
 
سلام
خیلی ممنون از وقتی که گذاشتید اما اگه ناراحت نمیشید یک سری مسایل واقعا برای من غیر قابل قبوله منهم از دیدگاه مذهبی این نظرو مطرح نکردم آقای دکتر. حتی اگه دین و مذهبی وجود نداشت روح و سرشت انسانی آدم نمیتونه بعضی چیزهارو قبول کته. حالا از هر جنبه که میخواد بهش نگاه بشه غیر اخلاقی بودنش رو نمیشه انکار مرد. راستش من اصلا این حرف رو قبول ندارم که در جواب بعضی حرفها گفته میشه "چرا از این جنبه نگاه میکنی، از فلان جنبه نگاه کن.." آقای دکتر اگه اینطور بخوایم به همه چی نگاه کنیم که راحت میشه واسه هر کاری که شاید به نظر اطرافیان اشتباه باشه تفسیر متفاوتی ارائه بدیم و از اونها انتظار داشته باشیم به اون جنبه مورد نظر ما توجه کنند. 
به نظر شما این درسته که یه مرد و زنو به مکانی ببریم و از اونها بخوایم رابطه داشته باشند و یک کارشناس و یک زوج دیگه هم اونجا باشن تا با کمک این کارشناس آموزش ببینند؟ کیه که در جواب بگه بله. اگه این کار زشتیه خوب چه فرقی میکنه که فیلم باشه یا اجرای زنده؟ اگه شما مخالف این مورد باشید میشه بهتون گفت که خب از جنیه آموزشی نگاه کنید؟
آقای دکتر من لجباز نیستم اما اگه از دست من ناراحت نمیشید به نظر من همه غقاید شما در این زمینه کاملا کاملا درست نیستن
به نظر من اصول اخلاقی و ارزشهای انسانی رو نباید قربانی آموزش مسایل جنسی کرد و باید برای این مسئله راه دیگه ای پیدا کرد. آقای دکتر شما خیلی منعطف و با جنبه هستید و این به مخاطباتون اجازه میده که در بیان نظراتشون ترسی نداشته باشن. من خیلی از خصوصیتتون خوشم میاد. امیدوارم که از دست من ناراحت نشید.
 
سحر
یکشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۰ ۱۷:۵۷
 
سلام اقای دکتر ممنون از مطالب شما خسته نباشید اجرتان با خدا.اقای دکتر گاهی تصویر برای اموزش بیشتر جواب میده تا نوشتار بازم ممنون اقای دکتر یک سوال داشتم من در پریود از دل درد میمیرم طوری که حتی راه رفتن واسم درد اوره ایا خوردن مسکن تو 5روز خون ریزی روزی یک عدد هر ماه مشکلی داره یا نه؟ ممنون
دوست عزیزم سلام
خیر مشکلی ندارد. ما به کسانی که مشکل شما را دارند توصیه می کنیم از روز قبل از پریود تا روز اخر روزانه یک تا دو عدد ناپروکسن یا مفنامیک اسید یا بروفن مصرف کنند تا علایم و درد کمتری داشته باشند .
 
unknown
دوشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۰ ۱۲:۴۹
 
دکترجان 21سالمه و نزدیک بینم و عینک میزنم.(هرکدوم یک نمره ضعیف هستند)
تاکی احتمال داره چشمام ضعیف شه ؟
چه عواملی میتونه ضعیفترش کنه ؟
استمنا تاثیرمیگذاره یا خیر ؟
ممنون میشم پاسخ بدین
دوست عزیزم سلام
استمنا باعث ضعف چشم نمی شود
 
unknown
چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۰ ۱۳:۱۶
 
ممنون از اینکه پاسخ دادین
اما لطفا کامل پاسخ بدین
چه عواملی باعث ضعیف شدن چشم میشه ؟
و تا چندسالگی اتفاق می افته معمولا؟
دوست عزیزم سلام
علل ضعیف شدن چشم تغییراتی است که در ساختمان چشم اتفاق می افتد و باعث می شود تغییراتی در شکست نور ایجاد شود تا تصویر دقیقا روی شبکیه ایجاد نشود. سن مشخصی برای این تغییرات وجود ندارد و بستگی به شرایط هر فرد دارد. علت این تغییرات نیز طیف گسترده ای از بیماریها می باشد که خود یک کتاب است.
 
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پنجشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۰ ۱۴:۲۸
 
سلام اقای دکتر 
دختری هستم 29 ساله سوال من درباره اندازه کلیتوریس طبیعی هستش که اگر گاهی بزرگ و متورم باشه عادی هست . نزدیک پریودم که میشه کلیتوریسم خیلی کوچیک میشه ولی بیشتر مواقع متورم هست و از بین لبها همیشه بیرون میمونه درصورتی که من توی بیشتر عکسها و فیلمها دیدم که زنهای و دخترهای دیگه کلیتوریس ناپیدا دارن . جایی خوندم کلیتوریس بزرگ به دلیل مشکل هورمونی هست . کلیتوریس من اندازه یک بند انگشت میشه و از اینکه به این اندازه س در عذابم ولی یادم نیست از بچگی همینجور بوده یا این چند ساله که در این موارد دقت کردم. حالتهای غیر عادی هم ندارم و پریودم هم منظم هست .رابطه جنسی هم ندارم فقط خیلی دیر به دیر و با احتیاط خودارضایی دارم .
سوال دیگه من درباره اینه که مدتی هست که خود به خود از من مایعی خارج میشه بدون اینکه تحریک بشم و یا حتی کاری انجام بدم .
دوست عزیزم سلام
اندازه کلیتوریس در افراد مختلف متفاوت می باشد و اندازه کلیتوریس شما هم طبیعی محسوب می شود و جای نگرانی ندارد
این مایع می تواند نشان دهنده عفونت باشد. اگر رنگ خاصی دارد یا بوی خاصی احتمال عفونت هست به من یا یکی از همکاران پزشک برای درمان مراجعه کنید
 
پویا
یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۰ ۰:۱۰
 
سلام آقای دکتر خسته نباشید من میخوام با جنس مخالف رابطه برقرار کنم اما آلت من کوچیک هستش به نظر شما چی کار کنم ؟؟؟
دوست عزیزم سلام
اگر الت شما در حالت نعوظ حد اقل 10 سانتیمتر باشد شما مشکلی نخواهید داشت.
 
فريبا
یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۰ ۲:۲۲
 
اقاي دكتر سلام
من هروقت فيلم هاي صحنه دار مي بينم احساس ادرار به من دست مي دهد و تنفسم گاها شديد مي شود و حتي به نفس نفس مي افتم و مدام خودم را منقبض مي كنم تا ادرار نكنم. از فيلم هاي صحنه دار هم اگر بگذريم حتي اگر يك دختر وپسر دست هم را گرفته باشند اين حالات به من دست مي دهد اما نه اينقدر شديد. چرا ؟ايا مشكلي دارم يا ميل جنسي ام خيلي بالاست؟چيكار بايد بكنم؟ضمنا من 19 ساله هستم و تاكنون با هيچ پسري دوست نبودم و رابطه نداشتم.اين حالات ممكنه به اين دليل باشه كه حس تمايل به جنس مخالف در من ارضا نشده؟ من مدت زيادي خودارضايي هم ميكردم.
دوست عزیزم سلام
این حالاتی که گفته اید نشانه تحریک جنسی شما می باشد
 
فريبا
دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۰ ۳:۲۹
 
سلام دكتر.من هنگام ديدن فيلم هاي صحنه دار تنفسم شديد ميشه و گاهي به نفس نفس مي افتم و چيزي كه به خاطر آن ناراحتم اينه كه احساس ادرار بهم دست ميده و مجبورم مدام خودم رو منقبض كنم كه از خروج ادرار جلوگيري كنم.من حتي با ديدن دختر و پسري كه دست هم رو گرفتند هم دچار اين حالت ميشم اما ديگه نه به اين شديدي.علت و راه درمان چيست؟
دوست عزیزم سلام
این مورد ناشی از تحریک جنسی می باشد و طبیعی می باشد.
 
لطفا زودتر جواب بدین نگرانم
یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۰ ۱:۵
 
سلام
اقای دکتر من آلت نناسلی نامزدم رو مالیدم تا اینکه منیش خارج شد و روی دست من هم ریخت و من با دستمال کاغذی دستم پاک کردم و بعد از یک ساعت وقتی خواستم ترشحات واژنم پاک کنم با همون دستم به شورت و لبه های پوشش واژنم نزدیک واژن لمس کردم
احتمال حاملگی هست؟
اگر هست چیکار کنم؟
کمکم کنید خیلی نگرانم
ممنون

دوست عزیزم سلام
نگران نباشید. احتمال بارداری وجود ندارد
 
سيما
پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۲۳:۶
 
سلام اقاي دكتر.من 2بار ديگر سوالم رو پرسيده بودم كه جواب ندادين.من 19 ساله هستم و تا حالا با هيچ پسري هم دوست نبودم.مشكل من اينه كه وقتي فيلمهاي صحنه دار ميبينم احساس ادرار بهم دست ميده و مجبورم خودم رو منقبض كنم و ضمنا نفس هايم شديد ميشه و گاهي به نفس نفس مي افتم.من حتي با ديدن دختر و پسري كه دست هم رو گرفتند دچار اين حالت ميشم ولي ديگه نه به اين شدت.مشكل من چيه و چه كار كنم؟
دوست عزیزم سلام
این حالت ناشی از حساسیت شما نسبت به تحریک جنسی می باشد. شما با تحریک جنسی دچار این مساله میشوید و این غیر طبیعی نیست. یک دوره گذرا خواهد بود و بعد از مدتی از بین خواهد رفت.
 
سيما
جمعه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۲۰:۵۷
 
ولي اقاي دكتر اينكه حس ادرار بهم دست ميده و مجبورم خودم رو منقبض نگه دارم خيلي ناراحتم مي كنه و من نگران اين هستم كه در زندگي زناشويي دچار مشكل بشم.چه كار كنم؟
دوست عزیزم سلام
نگران نباشید مشکلی پیدا نخواهید کرد. برخی از همکاران پزشک توصیه می کنند در این شرایط لزومی به منقبض نگه داشتن نیست و باید اجازه دهید ادرار خارج شود تا به ارامش برسید.
 
فریبا مقصودی
یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۰:۱۰
 
با سلام. دیدن این گونه فیلم ها تأثیرات رفتاری و اخلاقی سوء دارد. اخلاق جنسی را تغییر می دهد. مراجعان زیادی داشته ام که از شوهرشان گله داشته اند و وقتی رفتار جنسی شان را بررسی کرده ام فهمیده ام اثرات فیلم است. ضمن آن که مراجعانی داشته ام و عنوان کرده اند شوهرشان، آنان را با هنر پیشه های فیلم های سکس که غالباً از میان زنان خوش هیکل و زیبا اندام و زیبا روست مقایسه کرده اند و در این مقایسه احساس شده دیگر جذابیت اولیه را برای همسر خود ندارند. به سهم خود و به عنوان یک مشاور اصلاً توصیه به دیدن این فیلم ها نمی کنم. خانم ها بیشتر متوجه باشند چرا که بیشتر متضرر می شوند.
دوست عزیزم سلام
همانگونه که تاکید کرده ام دیدن فیلمهای پورنو اثرات بدی دارد و به هیچ وجه توصیه نمی شود.
 
طلبه 1
سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۸:۵۶
 
توجه! توجه!
سلام علیکم. دوست داشتم به طور مشروح نظراتم را در باره ی مطالب شما و نظرات کاربران محترم بنویسم. اما در این فضا و این زمان امکانش فراهم نیست. لذا به طور اختصار بعضی از مطالب کلی را -بدون در نظر گرفتن اولویت- بیان می کنم. 1- برخی از مطالب و نظرات چنین به خواننده القا می کند که هر آن چه مشکل هست در یک رفتار جمع است و آن هم رفتار جنسی است! انصافاً چنین نیست. نه بزرگ نمایی کنیم و نه انکار موضوع. مثلاً فردی در همین وبلاگ نوشته بود 80% طلاق های تهران و 60% طلاق های شهرستان ها به خاطر مسائل جنسی است! عزیزان! این قدر الکی حرف نزنیم. آمار باید بر اساس تحقیقات باشد نه تخمینات. منبع شما برای این سخنان چیست؟ 2- لحن بیان در این وبلاگ قدری به دور از فرهنگ ماست. ببینید! در فرهنگ ما همه چیز روشن و شفاف است. مثلاً برای بیان رفتار می گوید: واجب،حرام،مستحب،مکروه،مباح. واجب را باید انجام داد، حرام را نباید انجام داد،انجام مستحب بهتر و همراه پاداش است، انجام ندادن مکروه بهتر و در صورت انجام با عواقبی همراه است. انجام دادن و یا ندادن مباح به سویه است. باز می بینیم واجبات تقسیم بندی می شود، مثلاً شستن مرده واجب است، اما واجب کفایی؛ یعنی همین که یک نفر اقدام به شستن میتی کرد این وجوب از بقیه ساقط می شود و همان یک نفر کفایت می کند و الخ. اما بیان این جا مبهم است!
 
طلبه 2
سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۹:۷
 
مثلاً نوشته اید "دیدن فیلم پورنو توصیه نمی شود" یا نوشته اید "خوردن منی توصیه نمی شود" این چگونه لحن بیانی است؟ توصیه نمی شود یعنی این که ما تأکیدی نداریم اما خواستید بخورید هم بخورید! قران می فرماید "از آن چه در زمین است حلال و پاکیزه را بخورید" شما بفرمایید که ما هم بفهمیم. منی انسان حلال است یا پاکیزه؟ جناب عالی باید نظر خود را بر اساس علم، منطق و شرع صریحاً بنویسید. به جای جمله ی فوق بهتر نیست بنا به دلائل قطعی دینی و بهداشتی بنویسید " توصیه ی اکید می کنیم از خوردن منی بپرهیزید" تا خوانندگان تکلیف خود را بهتر بدانند؟ یا بهتر نیست پس از آن که به صورت علمی و منطقی زیان فیلم های پورنو را برمی شمرید بنویسید " توصیه می کنیم بنا به دلائل گفته شده به هیچ وجه فیلم های پورنو را تماشا نکنید"
 
طلبه 3
سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۹:۵۴
 
توجه توجه
3- ضمن آن که می پذیرم و بلکه لازم و ضروری می دانم که در خصوص مسائل جنسی باید دانسته های ما بر اساس ملاک های علمی افزایش یابد و باید در این خصوص نیز نیک بیاموزیم، اما در این وبلاگ مسئله طوری عنوان می شود که گویی قصد فرا گیری یکی از پیچیده ترین مسائل دنیای امروز را داریم! و عنوان می شود که فیلم های آموزشی را ببینید چون ممکن است با توضیحات نفهمید! دوست نادیده و ناشناخته ام! مردم در خصوص رابطه جنسی برخی مسائل و پرسش ها برایشان مطرح است که با توضیح و پاسخ گویی رفع ابهام می شود. مانند باورهای غلط و یا رفتارهای غلط و ...الباقی می ماند این که چگونه باید عمل جنسی را انجام داد تا طرفین به رضایت جنسی برسند. خوب این موضوع نیازمند برخی پیش زمینه هاست از قبیل رعایت بهداشت، خودآرایی، انتخاب زمان مناسب و دیگر موضوعات. این ها همه با توضیح قابل درک است. آن گاه چگونگی شروع و دیگر مسائل که انصافاً اهانت به خوانندگان است که گفته شود با توضیح دادن متوجه نخواهند شد لذا بهتر است فیلم آموزشی ببینند. حق آن است که قدری به شعور مردم اعتماد کنید . توصیه به دیدن فیلم آموزشی اثرات و تبعات خوبی ندارد. امیدوارم برای من توضیح ندهید که فیلم آموزشی با فیلم پورنو متفاوت است.
 
طلبه 4
سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۰:۶
 
توجه توجه
4- برخی از مطالب طوری عنوان شده که گویی هیچ شکی در آن نیست. مثلاً گفته شده در کتب شیعه کراراً آمده که مستحب است مرد با دهان آلت زن را تحریک کند. البته یکی از کاربران استفتایی از آیت الله مکارم شیرازی را آورده بود و ایشان این مسئله را رد کرده بود. دوست عزیز! چنین چیزی نداریم. من به عنوان یک طلبه با قاطعیت می گویم چنین چیزی نداریم. همانطور که در اول نوشته هایم آورده ام فرق است میان واجب و مستحب و مکروه و ... به کلمات دقت کنیم. خوب، در آن زمان بوده اند افرادی که دوست داشته اند آلت زن را ببوسند. برایشان سئوال شده که از نظر شرعی حرام نیست؟ از امام پرسیده اند. به نظر شما امام باید می گفت حرام است؟ طبیعی است که نه. اما امام تنها گفته اشکال ندارد واین امر اصلاً به معنی توصیه نیست و شک نکنید اگر لازم به توصیه بود امام توصیه می کرد. اما چون امکان اشکال در اصل موضوع نبوده تنها فرموده ایراد ندارد. برادر عزیز! این را به عنوان استحباب نگیریم و این عمل را با پوشش دین قابل دفاع نکنیم. نمی خواهم رد کنم ولی دفاع هم نمی کنم. مبحثی شخصی است. توصیه به انجام یا عدم انجام آن هم در زندگی زناشویی اثری ندارد.
 
طلبه 5
سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۰:۱۷
 
5- اعلام برخی جزییات و مسائل غیر متعارف در وبلاگ به صلاح نیست. شما می توانید کتاب بنویسید. کتاب خواننده ی خود را دارد. اما اینترنت، هر بچه ای در جستجوهای خود آن را پیدا می کند. همان طور که عدم آگاهی برای نوجوانان ما خوب نیست، آگاهی زودهنگام هم خوب نیست. از آن گذشته، نونهالان و نوجوانان ما برخی مطالب را باید بدانند که با آن دانسته ها خود را محافظت کنند نه آن که مطالبی را فراگیرند که آنان را به سوی رفتارهای نامناسب سوق دهد. این همه تلاش برای آن که نشان دهیم چگونه می توان از هم لذت جنسی برد خیلی به صلاح نیست. البته شاید پیش خود بگویید طلبه است و متحجر! اما دوست عزیز! کراراً با روان شناسان و متخصصان علوم رفتاری در این باره حرف زده ام (چون سرو کار من با نوجوانان است). این را با قاطعیت می گویم. برای اثبات حرف هایم از شما خواهش می کنم نظرات چند تن از متخصصان روان شناسی و علوم رفتاری را جویا شوید.
دوست عزیزم سلام
از نظر انتقادی شما سپاسگزارم و اما چند نکته در باب نظرات شما. کمی مطالب را با دقت بخوانید و مطالب وبلاگ را بررسی کنید می بینید که من در باب خوردن منی توضیحات کامل داده ام و تاکید کرده ام که از نظر شرعی حرام و از نظر پزشکی نیز توصیه نمی شود. ابهامی در بیان مطالب نیست. خداوند در قران در باب شراب چه می فرماید. در ان منافع و مضراتی هست. ولی مضراتش بیشتر است.
یا در مورد بحث احادیث نیز این جمله در یکی از نظرات بیان شده و شنیده اینجانب از یک دوست روحانی بود. البته در کتاب طب الرضا در باب اداب زناشویی در این زمینه مسایلی هست. اما بعد از اینکه دوستی نتیجه استفتا را اعلام کردند انرا نیز تایید کردم تا اصلاح شده باشد. من بدون بررسی دقیق و علمی مطلبی نمی نویسم و اگر برخی سوالات مدتی طولانی بی پاسخ می ماند به علت بررسی و تحقیق من در باب سوال است تا پاسخی صحیح بدهم و تلاش این است که مطالب غیر علمی یا حدثی نباشد.
ادامه در زیر نظر 6
 
طلبه 6
سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۰:۲۳
 
توجه توجه
6- حرف هایم خیلی زیاد است و برخی از آن نیازمند توضیح و تحلیل و همان طور که گفتم فضا و مجال امکان نمی دهد. لذا به همین مقدار بسنده می کنم. ولی در آخر لازم می دانم در خصوص آن بخش از مطالب مفیدتان و نیز رهنمودهایی که به کاربران می دهید صمیمانه سپاس گزاری کنم. فقط توصیه می کنم کارتان را "چکش کاری" کنید. در این خصوص هم توصیه می کنم مستقیماً با افراد صاحب نظر و متخصص گفتگو و مکاتبه کنید. خیلی از این احسنت گفتن های کاربران مربوط به نوجوانانی است که هنوز به میزان کافی دانش و تجربه ندارند. این تحسین ها شما را از معایب غافل نکند. موفق باشید.
ادامه از 5
در باب امار نیز اماری که من در وبلاگ اعلام می کنم تایید شده است ولی اماری که دوستان در نظرات خویش می دهند مسئولیتی بر عهده اینجانب نمی گذارد. در ان مورد من امارهای زیادی دیده ام که موید مطلب دوست عزیز هست البته با کمی بالا و پایین. در کل مشکلات زناشویی عمده ترین دلیل اختلافات زن و شوهرها می باشد و اگر این مسایل حل شود بنیان خانواده ها محکم تر می شود اینرا هم در امار و هم به تجربه دریافته ام و اکثر کارشناسان نیز تایید می کنند. من مطالب بسیاری از کارشناسان علوم رفتاری و روانشناس داخلی و خارجی را مطالعه کرده ام و نظرات انها را نیز در مطالب لحاظ می کنم. البته از نظرات دوستان عزیز روانشناس یا کارشناس علوم رفتاری نیز استقبال می کنم.
من از تعریف چهار نفر خوشحال نمی شوم و از انتقاد دو نفر ناراحت بلکه دوست دارم نقدها منصفانه و با ارائه راهکار باشد نه فقط بد و بیراه گفتن یا نصیحت کردن.
در پایان بار دیگر از نظرات شما تشکر می کنم و امیدوارم مطالب وبلاگ را با دقت بیشتری مطالعه کنید و مرا نیز از نظرات خویش بی نصیب نگذارید. کمکهای شما نیز می تواند به پربار تر شدن وبلاگ کمک کند.
برچسب ها پورنوگرافی ,
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط robotblog در تاریخ 1393/05/10 و 2:54 دقیقه ارسال شده است

(ارسال کامنت گروهی)
ارسال ده ها کامنت در دقیقه به صورت اتوماتیک
با سرعت وبلاگتان را به بقیه معرفی کنید!

http://robotblog.ir


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
صفحات جداگانه
آمار سایت
  • کل مطالب : 9893
  • کل نظرات : 240
  • افراد آنلاین : 15
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 44
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 67
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 67
  • بازدید ماه : 2,771
  • بازدید سال : 13,186
  • بازدید کلی : 915,559
  • کدهای اختصاصی