loading...
پاتوق دانلود
پاتوقی بازدید : 46 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

یکی از دوستان سوال کرده اند:

 اقاي دكتر من يه دختر 20 ساله هستم كه يه خاستگاري دارم كه از لحاظ موقعيتش خوبه ولي از من 12 سال بزرگه
ميخوام بدونم كه به نظر شما اين اختلاف سني بده يا نه؟
تو رابطه جنسي مشكلي نداره؟

یکی از دوستان سوال کرده اند:

 اقاي دكتر من يه دختر 20 ساله هستم كه يه خاستگاري دارم كه از لحاظ موقعيتش خوبه ولي از من 12 سال بزرگه
ميخوام بدونم كه به نظر شما اين اختلاف سني بده يا نه؟
تو رابطه جنسي مشكلي نداره؟

 

در پاسخ به این دوست عزیز باید بگویم سن یکی از ملاکهای ازدواج می باشد و نه همه آنها. در مورد سن و اختلاف سنی به چند نکته باید توجه کرد. در ازدواج آنچه که اهمیت دارد خود سن نیست بلکه بلوغ فکری می باشد. برخی افراد از نظر سنی سن بالایی دارند ولی از نظر عقلی و فکری سن مناسبی برای ازدواج ندارند و برعکس برخی افراد از نظر سنی سن پایینی دارند ولی از نظر فکری امادگی ازدواج را دارند. بلوغ فکری به معنای آمادگی لازم برای پذیرش مسئولیت ازدواج می باشد. در گذشته افراد در سنین پایین ازدواج می کردند ولی با توجه به شرایطی که در آن زمان وجود داشت از نظر فکری به بلوغ لازم برای ازدواج رسیده بودند و می توانستند مسئولیت یک زندگی مشترک را بر عهده بگیرند ولی امروزه شاید افراد با سنین بالاتر به بلوغ فکری نرسیده اند و توان اداره یک زندگی مشترک را ندارند.

نکته دیگری که از نظر سنی وجود دارد تفاوتهای فکری و نسلی است. دو نفر باید از اختلاف سنی برخوردار باشند که تفاوتهای فکری و نسلی با هم نداشته باشند. در گذشته اختلاف نسلها با فاصله بیشتری وجود داشت و اختلاف سنی در ازدواجها زیاد تاثیر نمی گذاشت و افراد اختلاف فکری زیادی علیرغم اختلاف سنی زیاد نداشتند ولی در شرایط امروز این فاصله کم شده است و ما می بینیم که بین 3 تا 4 سال اختلاف سنی اختلافات فکری زیادی ایجاد می نماید و همخوانی فکری کمی بین افراد با اختلاف سنی بالا وجود دارد. لذا افراد باید ببینند با اختلاف سنی که دارند نگاه ایشان به مسایل مختلف چقدر با هم متفاوت است و چه اختلافات فکری با هم دارند. اگر دو نفر با اختلاف سنی از نظر فکری به یک گونه بیندیشند مشکلی نخواهند داشت ولی اگر اختلاف فکری داشته باشند وضعیت متفاوت خواهد بود و به مشکل برخواهند خورد.

نکته دیگری که وجود دارد احساسی است که دو نفر از اختلاف سنی دارند. گاهی اوقات دو نفر با اختلاف سنی بالا می توانند نگاه زن و شوهری به هم داشته باشند و گاهی دو نفر با این اختلاف سنی چنین نگاهی ندارند و نگاهشان پدر و دختری می شود. زن به خاطر این احساس نمی تواند رابطه عاطفی درستی با طرف مقابل داشته باشد و احساس می کند مرد به جای پدر او می باشد و بسیاری از مسایل را نمی تواند به او بگوید و یا انتظار رفتارهای پدرانه از مرد دارد و مثل یک همسر به او نمی نگرد.

با توجه به نکات پیش گفته نمی توان گفت اختلاف سنی مانعی است برای ازدواج و نه می توان گفت هیچ مشکلی در مسیر زندگی ایجاد نمی کند. دو نفر باید هممه ملاکها را کنار هم قرار دهند و ببینند این اختلاف سن چقدر تاثیر بر روابط فیمابین دارد و اگر مشکلی ایجاد نمی کرد می توانند ازدواج کنند.

آرش
جمعه ۱۲ فروردین ۱۳۹۰ ۴:۲۲
 
این خانم مساله جنسی رو مطرح کرده بودن اما آقای دکتر شما به جنبه های دیگه ازدواج پرداختید. ممکنه در 20 یا 30 سال آینده با هم در این زمینه دچار مشکل بشن؟
دوست عزیزم سلام
بله ممکن است
 
سپیده
سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۰ ۱۳:۳۵
 
سلام دکتر من دختری 18 ساله هستم به تازگی دانشجو شدم حدود 6 ماه با پسری دوست بودم که به نظرم خیلی با شخصیته الان تازه متجه شدم که زن و یه بچه 2 ساله داره تو سن 25 سالگیوواقعا دارم دیوونه میشم دکتر!احساس بدی دارم و می خوام تمومش کنم ولی از طرفی به شدت وابسته شدم...فکر میکنم افسرده شدم...حتی به نظرم رسید که برم تو محل کارش ازش شکایت کنم ولی هنوزم دلم نمیاد.از طرفی اون هنوزم میخواد همو ببینیم یه خطه جدید گرفته و از محل کارش 1 سهعت زودتر میاد بیرون که منو ببینه!اگه ادامه بدم به جز عذاب وجدان خودم همه چیز خوبه..ولی میخوام تا دیر نشده یه کاری بکنم.و یه چیز خیلییی مهمتر اینه که من به دلیل شرایطم هر روز ایشونو میبینم اگه رابطمو قطع کنم و باز هر روز ببینمش نمیدونم چی میشه؟به نظرتون ادامه بدم تا همه چیز خوب پیش بره منم هر روز ببینمش و همه چیز آروم باشه؟فقط وقتی خودمو جای خانومش میزارم از خودم بدم میاد....چی کار کنم دکتر؟میشه آدم کسی رو که هر روز میبینه رابطشو باهاش قطع کنه؟از طرفی فک کنم چون ازدواج کرده رفتارش با خانوما خیلی بهتر و واقعا عالیه!!!دکتر اگه جای من بودین چی کار میکردین؟
دوست عزیزم سلام
رابطه با مرد همسر دار کار درستی نیست بهتر است رابطه را قطع کنید چون هم آسیب به زندگی آن مرد می زند و هم خود شما را دچار مشکل می کند. می توانید روابط کاری با او داشته باشید ولی روابط احساسی و عاطفی صحیح نیست. در ضمن مدی که با وجود داشتن زن و بچه با زنان دیگر رابطه در این حد ایجاد می کند با شخصیت نیست.
 
unknown
چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۰ ۱۹:۳۸
 
salam dr
shoma barha farmudin ke estemna hich areze jesmani nadarad
ama az koja malum estemna asarate khoda ra be tadrij vared nakonad
v afrad dar ayande ba moshkel movajeh beshavand
mamnun misham mesle hamishe pasokh bedin
thx
دوست عزیزم سلام
اینکه خود ارضایی عارضه جسمانی ندارد حاصل سالهای سال تحقیقات پزشکی در جوامع مختلف می باشد. در طول سالیان متمادی مشخص شده هیچ عارضه جسمانی ندارد
 
ساینا
یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۲۲:۲۱
 
سلام آقای دکتر 
راستش من با پسری دوست هستم که ۱ سال از من کوچکتر است؛تقریبا ۳ سال است که با هم رابطه ی عاطفی خوبی داریم و علاقه ی دو طرفه ی شدیدی بین ماست ؛ مساله ی اختلاف سنی در اوایل شروع رابطه برای من که دختر بودم و ۱سال بزرگتر مهم بود ولی رفته رفته که محبت ما افزایش یافت دیگر این مساله برایمان مهم نبود 
تصمیم داریم که باهم به زودی ازدواج کنیم
همه تاکید روی مساله ی اختلاف سنی ما دارن ولی با شناختی که من از محبوبم دارم اونو خیلی عاقل تر از سنش و حتی خودم میبینم‏!‏ 
خواهش میکنم ما رو راهنمایی کنید؟ آیا ازدواج ما به گفته ی دیگران بعد از چند سال به بن بست میخوره؟ از نظر شما اینجور اختلاف سنی به رابطه ی جنسی ما لطمه میزنه؟
دوست عزیزم سلام
در ازدواج شما با این اختلاف سنی اگر سایر مسایل حل شده باشد مشکلی نیست ولی اگر در سایر مسایل هم مشکل دارید می تواند تاثیر گذار باشد.
 
شهره
سه شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۰ ۳:۱۷
 
سلام
من دارم با 1 آقایی که 20 سال از خودم بزرگتره نامزد میکنم. ما همدیگرو دوست داریم و همدیگرو میفهمیم. و عاشق همیم. اختلاف سنی ملاک نیست
 
پری
یکشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۰ ۱۲:۲۴
 
اقای دکتر دوستان پرسیدن ممکنه برا سالهای اینده زندگی کسایی ک حدودا 10 سال اختلاف سنی دارن به مشکل بر بخورن جوابتون بله بود میشه بگین چه مشکلاتی مثلا؟
دوست عزیزم سلام
سن تنها عامل ایجاد مشکل نیست بلکه اگر عوامل دیگر باشد سن هم مزید بر علت می شود و مشکلات را تشدید می کند. مرد ممکن است زود پیر شود و زن هنوز جوان باشد و این مشکل ساز شود.
 
ونوس
سه شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۰ ۴:۲
 
سلام آقای دکتر...راستش من 17 سالمه و از اونجایی که توی خوانواده ما دخترا زود ازدواج میکنن این سوال برام ییش اومد.همینطور من به خاطر ظاهرم زیاد خواستگار دارم..تازگیا یسری با وضعیت مالی خوب به خواستگاری ام آومده من هنوز اون رو ندیدم یدرم با او بدون اینکه بداند خواستگارم است صحبت کرده و کاملا راضی است...تنها مشکل من سن اوست که 30سال دارد..شک دارم...به نظر شما سن خیلی مهمه؟؟بگم بیاد ببینمش یا ندیده رد کنم؟؟
دوست عزیزم سلام 
می توانید با او صحبت کنید اگر از همه نظر با هم همسان بودید سن قابل چشم پوشی می باشد ولی در غیر اینصورت سن نیز ملاک می باشد.
 
نگین
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۰ ۲:۲۳
 
سلام
من26 سال دارم و مدت زیادیه که با پسری که 6 ماه ازم کوچیکتره در ارتباطم و عاشقانه دوستش دارم. ما همکلاس های دوران دانشجویی بودیم و خودمو با اون کاملا هم سن میدونم. میخواستم بدونم در زندگی با هممون در آینده این میزان اختلاف سن میتونه مشکل ساز بشه؟ چه مشکلاتی میتونه پیش بیاد؟
دوست عزیزم سلام
اگر در سایر موارد با هم مشکلی نداشته باشید این میزان اختلاف سن مشکلی ایجاد نمی کند
 
شمیم
چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۰ ۱۶:۴۰
 
میخواستم به همه دوستان بگم که اختلاف سنی زیاد-مشکلات زیادی ایجادمیکنه مثلا اختلاف سطح فکری که بین بزرگتره وکوچیکتره هست باعث بروز اختلافات زیادبه ظاهرسطحی میشه :اون نیازهاش چیزدیگه ست این نیازهاش چیز دیگه,اون میخوادبخاطرسن بالاش زودبچه دارشه این تازه اوج جوونیشه ومیخواددرس بخونه,بگرده و...اون حوصله مهمونی وسروصداوهیجان رونداره واین تازه حوصله این چیزهاروپیداکرده,5-10سال دیگه اون پیرشده وچروکهاش پیداشده,بدنش پیرشده چه ازنظرجنسی چه ظاهری,این تازه سرکیف اومده,تازه روفرم اومده وشاداب شده و...........................یه عالمه ازاین جورمسایل به ظاهرسطحی که همشون یه خربارچالشی اندوزندگی خراب کن!
چه مردخیلی بزرگ باشه چه زن,هردوتاش مشکل افرین میشن به خودی خود.درسته همه جامشکل هست ولی اینها خودشون مشکل افرینن .ازدواج خودش که بدنیست,جزییاتش بدوخوبش روتشدیدیاکاهش میده.
انشاالله که همه مون زوددرگیراحساسات نشیم واول انتخاب عاقلانه داشته باشیم بعدزندگی عاشقانه.
خوش باشید
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
صفحات جداگانه
آمار سایت
  • کل مطالب : 9893
  • کل نظرات : 240
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 51
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 78
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 78
  • بازدید ماه : 2,782
  • بازدید سال : 13,197
  • بازدید کلی : 915,570
  • کدهای اختصاصی