loading...
پاتوق دانلود
پاتوقی بازدید : 37 دوشنبه 24 شهریور 1393 نظرات (0)

 تخمدان پلی کیستیک

 

سلام خانم دکتر، واقعا ممنون از اینکه احترام و کمک به هم نوعاتون تا این حد براتون مهمه.
خانم دکتر من 3تا سوال داشتم من در تمام بدنم موهای زائد زیادی دارم که هم ارثی هست هم اینکه الان بیماری pco هم گرفتم، در قسمت سینه هام و وسط سینه هام کلی موی زائد داره و من اینارو با استفاده از موم میکنم،میخاستم بدونم این برام مشکل ساز نمیشه،مثلا منو مستعد سرطان سینه یا.... نمیکنه؟
دوم هم اینکه خانم دکتر من شنیدم درمان موهای زائد با لیزر روی توانایی بچه دار شدن تأثیر داره آیا واقعا همینطوره؟
و با عرض شرمندگی سومیش هم اینه که از وقتی سپروترون کامپاند و متفورمین میخورم سینه هام درد گرفته و یکم هم سفت شده آیا این طبیعیه؟
توروخدا جواب سوالامو بدید خیلی نگرانم.دوستون دارم.بووووووووووووووس

-----------------------------------------------------------------------------------

پاسخ: سلام عزیزم جهت درمان موهای زائد مصرف روزی یک عدد قرص اسپیرونولاکتون 100 میلی گرمی به همراه قرص سیپرترون و متفورمین توصیه می شود. خیراستفاده از موم مشکل ساز نیست. لیزر موهای زائد جدیدترین و ماندگارترین روش رفع موهای زائد است که هیچ تاثیری روی باروری آینده شما ندارد. بله طبیعی است.

نیکتا
جمعه ۷ شهریور ۱۳۹۳ ۱۱:۴۸
 
سلام من تنبلی تخمدان دارم بنظر شما شب عروسیم اقدام به بارداری کنم؟؟؟ اگه یکسال صبر کنم با مشکل مواجه نمیشم واسه بارداری؟؟؟

[پاسخ
در مورد بیمارا ن تنبلی تخمدان اقدام سریعتر جهت بارداری توصیه می شود.

 
zahra
شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳ ۲۳:۴۲
 
خانم دکتر دوست دارم
 
میترا
یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۳ ۱۴:۱۱
 
خانم دکتر واسه شب اولِ عروسی نیازی به جلوگیری هست؟؟؟

پاسخ: سلام اگر مایل به بارداری نیستید بله. بهترین روش استفاده از قرص ضد بارداری با شروع از یک ماه قبل است.

 
مريم
یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۳ ۱۵:۵۸
 
ﺳﻠﺎﻡ ﺧﺎﻧﻢ ﺩﻛﺘﺮ ﻣﻦ ﺩﻭ ﺭﻭﺯ ﺑﻴﺶ ﺯﺧﻤﻤﻮ ﻓﺮﻳﺰ ﻛﺮﺩﻡ ﺍﺧﺮ ﻫﻔﺘﻪ ﻣﻴﺘﻮﻧﻢ ﺳﻔﺮ ﺑﺮﻡ?ﺗﺎ ﺟﻪ ﻣﺪﺕ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻓﺮﻳﺰ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﻧﺰﺩﻳﻜﻰ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻢ?ﺧﺎﻧﻢ ﺩﻛﺘﺮ ﺭﺣﻢ ﺭﺗﺮﻭ ﻭﺭﺳﻪ ﺟﻴﻪ?ﺩﻛﺘﺮﻡ ﻣﻮﻗﻊ ﻓﺮﻳﺰ ﻣﻴﻜﻔﺖ ﺳﺮﻭﻳﻜﺴﻢ خ ﻋﻘﺒﻪ?ﺍﻳﻦ ﺑﺪﻩ?ﻣﺸﻜﻠﻰ ﺑﻮﺟﻮﺩ ﻣﻴﺎﺭﻩ?ﺑﺒﺨﺸﻴﺪ ﺳﻮﺍﻟﺎﻡ ﺯﻳﺎﺩ ﺷﺪ ﻭﻟﻰ ﻳﻪ ﺳﻮﺍﻝ ﺩﻳﻜﻪ ﻫﻢ ﺩﺍﺭﻡ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﻛﻠﺒﻮﻟﺎﻯ ﺳﻔﻴﺪ ﺑﺎﻟﺎ ﻣﻴﺘﻮﻧﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺳﻘﻄ ﺑﺸﻪ?ﺍﺳﺒﺮﻡ ﻧﻘﺸﻰ ﺩﺭ ﺳﻘﻄ ﺩﺍﺭﻩ?

پاسخ: سلام
بله - 3 هفته - یعنی رحم رو به عقب که نرمال است - خیر - خیر - خیر

 
مریم
دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ ۱:۲۲
 
سلام خانم دکتر،نتیجه آزمایش پروژسترونم 
pogesterone
result:28/6
unit:ng/mL
Method:ELFA-Vidas
در ضمن باید هفتم یا هشتم پریود می شدم امروز که بیبی چک گذاشتم نتیجه اش مثبت بودودر طول هفته حالت تهوع هم داشتم به نظر شما نتیجه مثبت بی بی چک و حالت تهوع می تونه کاذب باشه ومربوط به خوردن قرص لترازول یا آمپول HCG باشه؟

پاسخ: عزیزم رنج نرمال آزمایش را هم باید ذکر کنید. جهت اطمینان خاطر تست خون بتای بارداری توصیه می شود.

 
شیدا
دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ ۶:۶
 
سلام خانم دکتر من هفته 27 بارداری هستم و مشکوک به کم کاری تیروئید جواب ازمایشمو براتون میزارم لطفا راهنماییم کنید
T4 10.4 5.5-12.5
T3 up 27% 25-38%
FTI 2.8 1.1-4.2 
TSH 1.8 0.17-4.05

پاسخ: عزیزم آزمایشات شما نرمال هستند.

 
مريم
دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ ۶:۲۲
 
ﺧﺎﻧﻢ ﺩﻛﺘﺮ ﻣﺮﺳﻰ ﺍﺯ ﺑﺎﺳﺨﺘﻮﻥ.ﺧﺎﻧﻢ ﺩﻛﺘﺮ ﻣﻌﺎﻳﻨﻪ ﺩﻭ ﻫﻔﺘﻪ ﺩﻳﻜﻪ ﺿﺮﺭﻯ ﺑﺮﺍﻡ ﻧﺪﺍﺭﻩ.ﺩﻛﺘﺮ ﺑﻬﻢ ﻛﻔﺖ ﺩﻭ ﻫﻔﺘﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻓﺮﻳﺰ ﻣﻌﺎﻳﻨﻢ ﻣﻴﻜﻨﻪ.ﺑﻬﻢ ﻛﻔﺖ ﺿﻌﻴﻒ ﺑﻮﺩﻥ ﺍﺳﺒﺮﻡ ﻣﻴﺘﻮﻧﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺳﻘﻂﻢ ﺷﺪﻩ ﻳﺎﺷﻪ.ﻣﻦ ﺗﻮ ﻫﻔﺘﻪ ﻫﻔﺖ ﺳﻘﻄ ﺩﺍﺷﺘﻢ.ﺭﺷﺪﺵ ﺧﻮﺏ ﻧﺒﻮﺩ ﺧﻮﺩﺵ ﺳﻘﻄ ﺷﺪ.ﺩﻛﺘﺮى ﻛﻪ ﺑﻴﺸﺶ ﻣﻴﺮﻡ ﻣﻴﻜﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﺯ ﺍﺳﺒﺮﻡ ﺑﺪه. ﻣﻨﻢ ﻓﻚ ﻣﻴﻜﻨﻢ ﺍﺳﺒﺮﻡ ﻭﻗﺘﻰ ﺗﻮﻧﺴﺘﻪ ﻳﻪ ﺗﺨﻤﻚ ﺭﻭ ﺑﺎﺭﻭﺭ ﻛﻨﻪ ﺑﺲ ﻣﺸﻜﻠﻰ ﻧﻴﺲ.ﻭﻟﻰ ﺩﻛﺘﺮ ﻣﻴﻜﻪ ﻣﻤﻜﻨﻪ ﺷﻜﻞ ﺍﺳﺒﺮﻡ ﻃﺒﻴﻌﻲ ﻧﺒﺎﺷﻪ.PCOﺩﺍﺭﻡ ﻛﻪ ﺩﻛﺘﺮ ﺳﻮﻧﻮ ﻛﻔﺖ ﺧﻴﻠﻰ ﺷﺪﻳﺪ ﻧﻴﺲ.ﺟﻮﻥ ﺑﺮﻳﻮﺩﻡ ﻣﻨﻆﻤﻪ ﻭﺯﻧﻤﻢ ﻣﻨﺎﺳﺒﻪ.و ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ PCOﺑﺪﻭﻥ ﻫﻴﺞ ﺩﺍﺭﻭﻳﻰ ﺗﻮﻧﺴﺘﻢ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭ ﺑﺸﻢ.ﺩﻛﺘﺮ ﻣﻴﻜﻪ ﻋﻠﺖ ﺳﻘﻂﻢ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺯﺧﻤﻰ ﺑﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﻓﺮﻳﺰ ﻛﺮﺩﻩ.و ﺷﻮﻫﺮﻡ ﺑﺎﻳﺪﺑﺮﺭﺳﻰ ﺷﻪ.ﺧﺎﻧﻢ ﺩﻛﺘﺮ ﺯﺧﻢ ﻣﻴﺘﻮﻧﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﺸﻜﻠﺎﺕ ﺭﺷﺪ ﺑﺸﻪ.ﺗﻮ ﻫﻔﺘﻪ 6ﺗﺎﺯﻩ ﺳﺍﻙ 4ﻣﻴﻠﻰ ﺑﻮﺩ.ﻣﻦ ﻫﻨﻮﺯ ﻧﻤﻴﺪﻭﻧﻢ ﻋﻠﺖ ﺳﻘﻂﻢ ﺟﻰ ﺑﻮﺩﻩ

[پاسخ:
خیر عزیزم ضرری ندارد. مشکل اسپرم نمی تواند سبب سقط شود. علت سقط با آزمایشات مفصل و پیچیده که فعلا نیازی نیست می تواند مشخص شود.

 
شیدا
دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ ۱۰:۶
 
ممنون خانم دکتر خیالم راحت شد پس دیگه نیازی نیست به دکتر غدد نشون بدم؟؟

پاسخ: خیر لازم نیست.

 
مريم
دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ ۱۰:۱۹
 
ﺧﺎﻧﻢ ﺩﻛﺘﺮ ﻣﻦ ﻳﻪ ﻣﺎﻩ و ﻧﻴﻢ ﺍﺯ ﺳﻘﻂﻢ ﻛﺬﺷﺘﻪ و ﻳﻪ ﻣﺎﻩ و ﻧﻴﻢ ﺩﻳﻜﻪ ﻗﺼﺪ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﻯ ﺩﺍﺭﻡ.ﻣﻦ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺪﻭﻧﻢ ﺟﺮﺍ ﺳﻘﻄ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﻳﺎ ﻧﻪ?ﻣﻴﺘﺮﺳﻢ ﺑﺎﺯﻡ ﺳﻘﻄ ﺑﺸﻪ.ﺗﺤﻤﻞ ﻳﻪ ﺳﻘﻄ ﺩﻳﻜﻪ ﺭﻭ ﻧﺪﺍﺭﻡ..ﺍﺯﻣﺎﻳﺸﻰ ﻧﻴﺲ ﻛﻪ ﺑﻔﻬﻤﻢ ﻋﻠﺘﺶ PCO ﺑﻮﺩﻩ ﻳﺎ ﻧﻪ?

پاسخ: عزیزم سونوگرافی و بررسی های هورمونی تحت نظر متخصص زنان توصیه می شود.

 
مريم
دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ ۱۱:۰
 
ﺑﺒﺨﺸﻴﺪ ﺧﺎﻧﻢ ﺩﻛﺘﺮ ﺯﺧﻢ ﺑﺰﺭﻛﻰ ﻛﻪ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﻣﻴﺘﻮﻧﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺳﻘﻄ ﺑﺸﻪ?ﺩﻛﺘﺮﻡ ﺧﻴﻠﻰ ﺭﻭﻯ ﺯﺧﻤﻢ ﺗﺎﻛﻴﺪ ﺩﺍﺭﻩ و ﻣﻴﻜﻪ ﺧﻴﻠﻰ ﺑﺰﺭﻙ ﺑﻮﺩ.ﻣﻦ ﺣﺪﻭﺩ ﻳﻪ ﺳﺎﻝ ﺑﻴﺶ ﻣﻴﺪﻭﻧﺴﺘﻢ ﺯﺧﻢ ﺩﺍﺭﻡ ﻫﺮ ﺩﺍﺭﻭﻳﻰ ﻫﻢ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻛﺮﺩﻡ ﻭﻟﻰ ﺧﻮﺏ ﻧﺸﺪ.ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺯﺧﻢ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭ ﺷﺪﻡ. ﺍﻟﺎﻧﻢ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺳﻘﻂﻢ ﺑﺎﻟﺎﺧﺮﻩ ﻓﺮﻳﺰ كردم

پاسخ: بله می توانسته است.

 
مریم
چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ ۳:۳۴
 
سلام خانم دکتر ،دیروز بعد از دوروز که پریودیم عقب افتاد ازمایش بتا دادم مقدارش 1500 بود ولی بعد از ادرار یه کمی سوزش دارم ،موتونه علتش خوردن فلفل تند باشه ؟یا اینکه علتش عفونت ؟

پاسخ: سلام عزیزم بارداریتان را تبریک می گویم. هر دو احتمال مطرح است باید آزمایش کامل ادرار و کشت ادراری انجام دهید.

 
بهارنارنج
سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ ۱۰:۵۸
 
سلام خانم دکتر خسته نباشید،خانمی ۲۱ساله و متاهل هستم،دچار بیماری تخمدان پلی کیستیک هستم،مشکل موی زاید ندارم و اضافه وزن هم ندارم،اما موهای سرم به شدت کم پشت است،از قرص های اسپرونولاکتون،سیپروترون،سیپروترون کامباید و متفورمین استفاده میکردم،اخیرا به دکترزنان جدید مراجعه کردم و ایشان به من پیشنهاد دادند که در این ماه تنها از قرص یاز و متفورمین استفاده کنم،میخواستم ببینم با وجود این تغییر،مشکلی برای موهایم ایجادنمیشود؟باتوجه به اینکه باوجودقرص های قبلی ریزش مویم تاحدودی برطرف شده بودواخیرا با قطع آنهادوباره ریزش مو گرفتم،من دیشب اولین قرص یاز را مصرف کردم،اگر بخواهم به قرصهای قبلیم برگردم باید چکار کنم؟

پاسخ: سلام عزیزم من قرص های قبلی را تائید می کنم. قرص یاز را قطع کرده و به جای آن از سیپرترون استفاده نمائید.

 
اسما
یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ ۱۰:۵۱
 
سلام خانم دکتر من الان 14 سال دارم و پریود هم شده ام ......ولی وقتی 12 سال داشتم با یه دوچرخه ی کوچکتر از خودم بازی میکردم و نمیدانستم خراب است ک یک دفعه میله از مهره خارج شد و به واژنم برخورد و بذون هیچ خونریزی و هیچ سرخی و هیچ بریدگی در آن ناحیه...فقط بعد از آن احساس میکنم ک یکی از لبه هایم نسبت به اون یکی کمی تیره شده و اندازش خیلی کم تغیرکرده و در هنگام برخورد شلوار هم داشتم و به صورت خیلی سریع برخورد کرد و...‌نگرانم لطفا بگویید

پاسخ: سلام عزیزم جهت معاینه به کلینیک اینجانب همراه مادرتان مراجعه نمائید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
صفحات جداگانه
آمار سایت
  • کل مطالب : 9893
  • کل نظرات : 240
  • افراد آنلاین : 14
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 58
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 90
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 90
  • بازدید ماه : 2,794
  • بازدید سال : 13,209
  • بازدید کلی : 915,582
  • کدهای اختصاصی