loading...
پاتوق دانلود
پاتوقی بازدید : 81 دوشنبه 24 شهریور 1393 نظرات (1)

با عرض سلام و خسته نباشید و من 20 سالمه ، و مجردم . از یک سال قبل متوجه شدم که کیست درموئید تخمدان دارم ( به اندازه ی چهار سانتی متر ) ، پریودهام نامرتب بود ؛ پزشکم برام قرص مدروفم تجویز کردن که بعد از 6 ماه مصرف پریودم منظم نشد ، الان از چهار ماه قبل قرص اتیسترون مصرف میکنم که خوشبختانه تاثیر داشته و پریودم منظم شده . میخواستم بدونم تو این شرایط تا چه حد جراحی برای من ضرورت داره ؟ و در صورت جراحی شما لاپاراسکوپی رو پیشنهاد میکنین یا جراحی باز ؟!
در ضمن ازمایشات هورمونی و ازمایش تومور مارکر هم دادم و همگی نرمال بودن .
با تشکر .

پاسخ: سلام
تنها راه درمان کیست درموئید تخمدان ( کیست مویی ) برداشت جراحی آن ترجیحا" با عمل لاپاراسکوپی می باشد ، حتی اگر سایز کیست نظیر کیست شما تغییر نکرده باشد باز هم برداشتن آن بدلیل احتمال پیچش ( تورشن کیست) و یا عفونت یا پارگی آن ضرورت دارد تا از عوارض کیست نظیر ناباروری اجتناب گردد.
آیا برای سکس از پشت نیازی به جلوگیری هست؟؟

پاسخ: خیر عزیزم

 
رعنا
یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ۱۳:۴۲
 
خانم دکتر ایران هستید بیام مطب؟

پاسخ: تا 10 روز دیگر از مسافرت مراجعت می کنم. هفته آینده با منشی جهت وقت تماس بگیرید.

 
ف.م
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ۵:۵۲
 
سلام خانم دکتر ببخشید من هی مزاحم میشم..من خواهرم هم چند سالیه کیست داره و تحت درمانه...حدودا یه هفته پیش رفته دکتر سونو...این هم جواب ازمایش ممنون میشم راهنمایی کنید..
رحم با ابعاد طبیعی25*26*76mmمشاهده گردید.
اکوی میومتر هموژن بود.
شخامت دو لایه اندومتر4/8mmو نمای اکوژن داشت.
کاویته رحمی خالی بود.
تخمدان ها حجم و سایز طبیعب داشتند.
ro:30*17
lo:39*12
فولیکول های ریز نتعدد(حداقل 12 عدد در هر تخمدان) با قطری حدود 4mmو کمتر درپریفرال تخمدانها مشاهده گردید.
عارضه فضا گیر و مایع ازاد در حفره لگن دیده نشده..
ممنون میشم بگین تشخیصتون چیه باید از قرصی مصرف کنه؟بیاد چی کار کنه؟

پاسخ: سلام عزیزم
سونوگرافی ایشان بیانگر احتمال بیماری پی سی او ( تخمدان پلی کیستیک ) می باشد. جهت بررسی بیشتر نیاز به معاینه و آزمایشات هورمونی دارند.

 
پریسا
سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ ۱۷:۴۰
 
سلام خانم دکتر
واسه برداشتن کیست درمویید با لاپاراسکوپی حتما سوند وصل میکنن؟از چقد قبل از عمل باید بستری شد؟عملش چقد طول میکشه و معمولا چقد بعد از عمل بستری میکنن ؟

پاسخ: بله عزیزم سوند ادراری باید وصل شود. همان صبح عمل بستری و یک شب در بیمارستان اقامت دارید. طول عمل حدود یک ساعت تا یک و نیم ساعت می باشد.

 
نرگس
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ ۶:۸
 
سلام خانم دکتر.من نوزده سالمه و مجردم.پنج ساله که تقریبا مرتب پریود میشم.غالبا ماهی یه بار و گاهی دو ماه یه بار.اما بیشترش با درد و خونریزی زیاد در 3 روز اول بوده.در دو ماه اخیر خونریزی پریودم خیلی کم و در حدهر روز یک لکه بود.سونوگرافی انجام دادم و گفتن یک کیست 27*39 میلیمتری در تخمدان راستم هست.دکتر رفتم و دو آمپول برای پریود شدنم نوشتن و دو بسته قرص ال دی برای مصرف در دو ماه با شروع در پنجمین روز هر پریودم .اما من سه روزه آمپول زدم و هنوز پریود نشدم.لطفا راهنماییم کنید نگرانم.

پاسخ: سلام عزیزم تجویز پزشکتان صحیح بوده است و تا یک هفته دیگر پریودتان باز می شود.

 
ن
پنجشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ ۶:۴۸
 
سلام خانم دکتر . جراحی رحم و تخمدان با لاپاروسکوپی به جای بیهوشی، با بی حسی یا نخاعی هم انجام پذیر هست؟مشکلی پیش نمیاد؟
با تشکر

پاسخ: خیر عزیزم حتما نیاز به بیهوشی دارد.
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط نظری در تاریخ 1393/06/25 و 0:06 دقیقه ارسال شده است

خیلی وبلاگ عالی و خوبی داری لذت بردم واقعا
من هم البته یه وب دارم که متاسفانه کسی به من سر نمی زنه و تنهام www.b2love.rzb.ir
دوست داری بیا نیامدی هم اشکال نداره بازم ممنون
موفق باشی


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
صفحات جداگانه
آمار سایت
  • کل مطالب : 9893
  • کل نظرات : 240
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 2,718
  • بازدید سال : 13,133
  • بازدید کلی : 915,506
  • کدهای اختصاصی