loading...
پاتوق دانلود
پاتوقی بازدید : 43 دوشنبه 24 شهریور 1393 نظرات (1)

سلام دکتر و خسته نباشید ... من بیست و پنج ساله ام و با نامزدم ارتباط جنسی داریم . بتازگی روی لابیاهای دستگاه تناسلیم جوش های سفتی پیدا شده که فشارشون میدم چیزی بیرون نمیاد. سرچ کردم میترسم زگیل تناسلی باشه. راهی هست که دقیقا" بشه تشخیص داد نوعشون چیه؟؟؟

اگه زگیل باشند خطر چه سرطانایی وجود داره و کاری میشه کرد. نامزدم چیزی نداره فکر می کنید لازمه دکتر بره؟

------------------------------------------------------------------------------

سلام عزیزم 

جوش های دستگاه تناسلی که بدون مایع هستند و علائم ندارند یا مختصر سوزش و خارش همراهند احتمال زیاد زگیل تناسلی Genital Wart  می باشند. علل احتمالی دیگر تبخال تناسلی Herpes و فولیکولیت ریشه مو و جوش چرکی در مراحل اولیه هستند. تشخیص با معاینه توسط متخصص زنان و معاینه دستگاه تناسلی ( اگر خانم متاهل باشد معاینه داخل واژن انجام می شود) میسر است . در موارد مشکوک بیوپسی ضایعات پوستی و تست اچ پی وی HPV  کمک کننده است. 

درمان توسط فریزیا کرایوتراپی ( بهترین روش درمانی ) در کلینیک اینجانب  انجام می شود. 

shima
جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۳ ۱۰:۴۴
 
با ارزوی سعادت برای شما.خانم دکتر شما بگید من چکار کنم. من مجردم و امکان استفاده از پماد واژینال را ندارم. اصلا اعتماد ب نفس ندارم با بیماری ک دارم.ابتدا واژینال باکتریال داشتم ک اینقدر مترونیدازول خوردم حدود 50 عدد.3عدد فلوکونازول.کشت ترشحات را انجام دادم ک متوجه شدم تریکوموناس دارم.دیگه با خوردن قرص مترونیدازول هیچ تغییری مشاهده نمیکنم.شما کمک کنید

پاسخ: عزیزم از قرص آزیترومایسین 250 میلی گرمی هر 12 ساعت 2 عدد تا 5 روز استفاده نمائید.

 
سوگل
شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۳ ۲۳:۳۳
 
سلام دكتر جونم دوماه از عكس رنگيم گذشت و امروز صبح براي بار دوم پريود شدم پس چرا باردار نميشم...

پاسخ: 
سوگل عزیزم نگران نباش. تا 6 ماه پس از عکس فرصت دارید.
 
آسمان
یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۳ ۳:۱۸
 
سلام 
من این ماه رفتم دکتر به من قرص تاموکسیفن داد و آمپول سینال اف 5 عدد بعد هم سونوکردم و بهم یک آمپولی داد که گفت سر ساعت بزنم تا تخمک آزاد بشه بعد از اون دوباره سونو کردم و دوباره روز سه شنبه 24 تیر آمپول hcgزدم البته شیاف پروِژسترون هم استفاده می کنم امروز 29 تیر رفتم آزمایش دادم اینقدر که هولم بتا 15 بود گفتن مشکوک بوده ولی نمی دونم این به خاطره آمپوله یا نه می شه کمکم کنید ممنونم

پاسخ: عزیزم این میزان بتا می تواند هم مربوط به آمپول و هم بارداری باشد باید 48 ساعت بعد بتا را با تیتراژ تکرار نمائید.

 
سوگل
دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۳ ۱:۵۴
 
سلام دكتر جونم...دكتر جان عكس رنگي من سالم بود چرا وقتي دكترم عكسمو ديد به من يه دارويي نداد كه من زودتر باردار شم???? الان روز دوم پريودي هستم چه قرصي براي زودتر باردار شدن بعد از عكس رنگي رو پيشنهاد ميكنيد???

پاسخ: عزیزم پس از انجام عکس رنگی رحم احتمال باروری تا 6 ماه بالاتر می رود لذا باید صبر کنید.

 
صحرا
دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۳ ۴:۱۹
 
خانوم دکتر برای درمان تنبلی تخمدان باید چکار کنم؟؟؟

ایا الان ممکنه سرطان رحم بگیرم؟؟؟

من تا به دکتر گفتم کیست دارم گفت تنبلی تخمدان داری

پاسخ: عزیزم روش های درمانی تنبلی تخمدان شامل مصرف قرص ضد بارداری ( ترجیحا" سیپروترون کامپاند) و یا مدروکسی پروژسترون و غیره بر اساس علائم بیمار هستندو در هر فردی فرق دارند. اگر هر سه ماه یک بار حداقل پریود شوید خطر سرطان رحم از بین می رود.

 
صحرا
دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۳ ۵:۶
 
خانوم دکتر ایا این قرص دوفاستون برای تنبلی تخمدانم هست یا فقط برای کیست؟؟؟

ایا ممکنه تنبلی تخمدان درمان نشه؟؟؟

پاسخ: هر دو را درمان می کند. 

 
پریا
دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۳ ۱۲:۴۹
 
سلام خسته نباشتید

من اخرین پریودم16خرداد بوده و بعد از اون پریود نشدم یعنی تیر پریود نشدم

رفتم دکتر یک کیست کوچیک داشتم کلا هرماه پریود میشم ولی سالی یکبار در تابستون کیست میگیرم اونم یکی فقط زمانی که کیست دارم پریود نمیشم

ایا این تنبلی تخمدانه؟؟؟

پاسخ: عزیزم کیست تخمدان با تنبلی تخمدان متفاوت است. جهت داشتن تنبلی تخمدان باید کیست های ریز متعدد تخمدانی و بی نظمی مداوم پریود باشد.

 
صحرا
دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۳ ۱۲:۵۷
 
مرسی از جوابتون و وقتی که میزارید:)))

فقط ایا ممکنه با این داروها تنبلی تخمدان از بین نره؟؟؟از کجا باید فهمید از بین رفته یا نه؟؟؟

پاسخ: بله امکان دارد - سونوگرافی و آزمایشات هورمونی مجدد پس از اتمام دوره درمانی توصیه می شود.
 
سوگل
سه شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۳ ۸:۵۹
 
سلام دكتر من وسوسه شدم ٢ماه بعد از عكس رنگيم يعني اين ماه كلومفين استفاده كنم 

پاسخ: پس تحت نظر متخصص زنان استفاده کنید.

 
تبسم
پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ ۴:۳
 
سلام خانوم دکتر من دیروز رفتم دکتر چون انداختم عقب پریود

دکتر گفت تنبلی تخمدان داری و برام دارو نوشت ولی دیشب بدون مصرف دارو پریود شدم 
الان باید داروهامو مصرف کنم؟؟؟

پاسخ: چه داروهایی تجویر کرده اند؟

 
سارا
پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ ۸:۱۸
 
هزینه فریزیا کرایوتراپی رو می شه بگید لطفاً؟

پاسخ: هر جلسه 80 هزار تومان

 
تبسم
پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ ۱۴:۰
 
سلام خانوم دکتر من دیروز رفتم دکتر چون انداختم عقب پریود

دکتر گفت تنبلی تخمدان داری و برام دارو نوشت ولی دیشب بدون مصرف دارو پریود شدم 
الان باید داروهامو مصرف کنم؟؟؟

کنتراسمین و اسپیرونولاکتون و دوفاستون رو تجویز کرده

پاسخ: فقط دوتای اول را مصرف کنید.

 
الهه
شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ ۲:۴
 
سلام من 40سالمه مجردم دچار گر گرفتگی و خارش در دست و پا میشم ممکن احتمال یایسگی زود رس باشه ؟میخام بدونم ایا میشه جلوی یایسگی زودرس را گرفت ؟و پیشگیری کرد؟چگونه؟من هنوز امید به ازدواج و بچه دار شدن دارم میشه راهنماییم کنید سابقه یایسگی زودرس هم نداریم پریودم تقریبا منظم فقط خونریزی ماهانم چند سالی هست که زیاد نیست ممنون میشم پاسخ بدید

پاسخ: آ

بله عزیزم احتمال یائسگی زودرس وجود دارد . انجام آزمایش AMH _ LH - FSH - PROLACTINE - TSH . و ارسال جواب به اینجانب توصیه میشود. بله تا حدی درمان دارد
 
آسمان
شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ ۳:۲۰
 
سلام خانم دکتر دفعه پیش که مزاحمتون شدم گفتین دوباره آزمایش بدم که ببینم باردار هستم یانه که امروز پرید شدم و من تخمدان پلی کیستیک دارم البته پریودهام مرتبه و مشکلی تا قبل از اقدام به بارداری نداشتم البته برام باردارشدن دیگه مهم نیست از این ماه قرص اچ دی مصرف کنم کیستهام از بین می ره لطف می کنید راهنمایی ام کنید . بعد با عرض پوزش من دوم شهریور می خوام به سفر برم چه کار کنم که کمی دیرتر پریود بشم با تشکر فراوان

پاسخ: سلام عزیزم 
بله از روز 5 پریود مصرف قرص اچ دی شروع شده و دو بسته استفاده نمائید. اگر به منظور تاخیر پریود قرص را بیش از حد مصرف کنید تاثیر درمانی آن جهت کیست تخمدان از بین می رود لذا توصیه نمی شود.

 
زیبا
سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۳ ۱۷:۲۶
 
سلام خانوم دکتر 
یک سوال داشتم من چند ماه پیش روز پس از اتمام پریودم متوجه شدم یک جوش کوچک بر روی لب بیرونی ... زدم که عین جوش صورت بود و چرک سفید داشت و تخلیه شد اما بعد از اون جای جوشه مونده و گاه دوباره چرکی میشه و خودش بدون فشار دادن بعد چند روز خالی میشه و وقتی که خالیه سفته و از بافت کناریش با لمس کاملا مجزاس البته در ظاهرش برجسته نیست. تنها تفاوتش با جوش صورت اینه که همون یک جاس و درد هم نداره در هیچ حالت. نمی دونم چیه. در ضمن من سه سال و نیمه ک ازدواج کردم و هم من و هم همسرم کاملا بهداشت رو رعایت می کنیم.
اگر لطف کنید و راهنماییم کنین ممنون میشم.

پاسخ: سلام عزیزم با توجه به مشخصات جوش احتمال زگیل تناسلی بعید است و بیشتر جوش چرکی عادی محسوب میشود. از کپسول سفالکسین 500 میلی گرمی هر 6 ساعت یک عدد تا یک هفته و نشستن در لگن حاوی آب گرم و بتادین روزی 3 بار هر بار 15 دقیقه تا یک هفته استفاده کنید.

 
مهتاب
چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ ۱۳:۵۳
 
سلام خانوم دکتر من دختری 25 ساله ام حدود 3 سالی است که در لبه های مینور مهبلم زائده های کوچکی در اومده اولش فک میکردم چیزی نیست و خودش خوب میشه ولی حالا که رفتم پیش دکتر میگه زگیل تناسلیه و از راه جنسی منتقل میشه ولی من تا بحال هیچ رابطه ای نداشتم خیلی اعصابم بهم ریخته نمیدونم از کجا گرفتم فقط شکم به ترشحاتی که از واژنم خارج میشه میرسه که از همان اوایل که 11 سال داشتم خیلی بوی بدی می داد حالا من چیکار کنم نگرانم که تو ازدواجم مشکل پیش بیاره

پاسخ: سلام عزیزم 
انجام تست HPV TYPING بر روی ترشحات خروجی از واژن توصیه می شود. جواب را برایم ارسال نمائید.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط sogol در تاریخ 1393/09/20 و 20:14 دقیقه ارسال شده است

salam aya hamelegi ba parde bekarat emkan dare?


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
صفحات جداگانه
آمار سایت
  • کل مطالب : 9893
  • کل نظرات : 240
  • افراد آنلاین : 13
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 79
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 118
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 118
  • بازدید ماه : 2,822
  • بازدید سال : 13,237
  • بازدید کلی : 915,610
  • کدهای اختصاصی