loading...
پاتوق دانلود
پاتوقی بازدید : 29 شنبه 14 تیر 1393 نظرات (0)

مقاله ای در رابطه با خود ارضایی در دختران و معایب و همچنین راه های ترک آن.
بسیاری از دختر خانمها در سنین بلوغ شروع به خودارضایی میکنند که بعدها چون به این عمل زشت عادت میکنند ترک آن برایشان بسیار دشوار خواهد بود. طبق یک آمار بین المللی 89% خانمها تجربه خودارضایی را دارند.  برخی خانمها هم برای کاهش درد دوران قاعدگی خود اقدام به خودارضایی میکنند که تنها راه حل موقتی است و صدمات روحی روانی زیادی به آنها وارد میکند. پس هر دو موضوع خود ارضایی به علت احساس شدید جنسی و خودارضایی به علت کاهش دردهای پریودی را جداگانه توضویح میدهیم و راه حلهای موجود را بررسی میکنیم:

مقاله ای در رابطه با خود ارضایی در دختران و معایب و همچنین راه های ترک آن.
بسیاری از دختر خانمها در سنین بلوغ شروع به خودارضایی میکنند که بعدها چون به این عمل زشت عادت میکنند ترک آن برایشان بسیار دشوار خواهد بود. طبق یک آمار بین المللی 89% خانمها تجربه خودارضایی را دارند.  برخی خانمها هم برای کاهش درد دوران قاعدگی خود اقدام به خودارضایی میکنند که تنها راه حل موقتی است و صدمات روحی روانی زیادی به آنها وارد میکند. پس هر دو موضوع خود ارضایی به علت احساس شدید جنسی و خودارضایی به علت کاهش دردهای پریودی را جداگانه توضویح میدهیم و راه حلهای موجود را بررسی میکنیم:

 

در سن بلوغ خودارضایی تقریبا یک امر عادی و غیر قابل اجتناب است که تقریبا همه آن را تجربه کرده اند اما این عمل ضرر های زیادی برای بدن دارد ( جدا از این مسئله که در دین بسیار عملی منفی است و گناه بسیار زیادی دارد)
البته هیچکدام از این ضررها به صورت علمی اثبات نشده اند اما طبق تجربه افراد ضررهای زیر را میتوان به عنوان نمونه عنوان کرد:
خستگی و کوفتگی بدن و تمایل به خوابیدن زیاد
ایجاد حواس پرتی و کند کردن عملیات مغز به مرور زمان
گاهی اوقات ریزش مو و ضعیف شدن قوه ی بینایی
ایجاد تنش و استرس در فرد
ایجاد مشکل در رابطه جنسی (اگر خودارضایی به عادت طولانی مدت تبدیل شود)
و ....

برخی خانمها هم برای کم کردن درد دوران قاعدگی خود خودارضایی میکنند که با درنظر گرفتن مشکلات روحی روانی و همچنین مشکلاتی که در بالا ذکر شد توصیه میشود به هیچوجه برای کاهش دردهای پریود خودارضایی نکنند و اما این که چکار کنند را در زیر در قالب یک سوال و جواب پاسخ میدهیم:
سوال:
سلام. من قبلا خود ارضایی داشتم و توانستم برای مدت 5-6ماه کاملا پاک شوم ولی متاسفانه 2باره به آن روی آوردم و بیشتر زمان قبل از قاعدگی من است چون معمولا بسیار درد دارم و با این کار 1 یا 2روز قبل از قاعدگی دردم به شدت کم می شود. من همه راهها را برای خلاصی از این درد امتحان کرده ام و مسکن های قوی هم کارساز نبوده. اما با این وجود از اینکه 2باره وارد این راه شده ام بسیار ناراحتم ولی خلاصی از آن دردها هم من را بسیار به این کار تشویق می کند .
نظر شما چیه؟ راهکار بدید ممنون میشم
جواب:
 سلام
اگر بدن شما به داروهای ضد التهابی جواب نداد شما میتوانید از داروهای هورمونی برای کاهش درد دوران قاعدگی استفاده کنید.
داروهای هورمونی از تخمک گذاری که موجب این دردها میشود جلوگیری میکند.
بهترین قرصهای هورمونی قرصهای ضدبارداری هستند که هم مصرف آسان دارد و هم بیشتر در دسترس است.
این قرصها درد قاعدگی را بطور معجزه آسایی کم میکنند.
البته راهکارهای غیر دارویی نیز وجود دارد که میتواند موثر باشد مثلا استراحت و کاهش استرس, قرار دادن کیسه آب گرم در پایین شکم و یا رفتن به حمام آب گرم, ورزش و استراحت کافی.
در واقع اگه باز هم مشکل داشتید بهتر است به دکترتان مراجعه کنید زیرا ممکن است مشکلات دیگری باشد که بهتر است حتما دکتر در جریان درمانتان قرار بگیرد اما مطمئنا خودارضایی درمان درست برای این دردها نیست! بیشتر خانمها این دردها رو تجربه میکنند اما برای برخی کمی بیشتر از دیگران است که باز هم میتوان به راحتی آنها را کنترل کرد.


بهترین راه حل برای ترک خودارضایی را در وبلاگ زیر خوانده ام که بصورت مستقیم به آن لینک میدهم تا در همانجا مطالعه نمایید:

آموزش گام به گام ترک خود ارضایی توسط یک ترک کننده!



و اما پاسخ به چند سوال متداول در باره خودارضایی و استمنا: ( هم در آقایان و هم در خانمها)


۱) در استمناء از بدن منی خارج می شود، در سکس با جنس مخالف هم  منی خارج می شود، پس چرا می گویند جلق زدن ضرر دارد؟!

این یکی از سؤالات بسیار رایج است و بعضی با همین استدلال خود را قانع می کنند که استمناء یا همان خود ارضایی هیچ ضرری ندارد و درست مثل سکس با جنس مخالف است. در پاسخ به این سؤال باید گفت در سکس با جنس مخالف به دلیل وجود تماس بدنی، مغز و قوای عصبی محیطی مجازی به وجود نمی آورند (یعنی فرد بر خلاف زمان جلق زدن خود را در محیط دیگری احساس نمی کند چون هر چه را که نیاز دارد پیش رویش هست). با توجه به این پزشکان حساب کردنند انرژی ای که فرد در یک بار استمناء مصرف می کند 30 برابر انرژی ای است که در یک بار سکس مصرف می کند، برای درک بهتر می توان این مثال را مطرح کرد که اگر یک نفر 3 بار در هفته جلق بزند، درست مانند این است که 90 بار سکس داشته! یا به بیان دیگر اگر کسی یک بار استمناء کند معادل این است که نیم ساعت به طور مداوم از بینی اش خون بیاید. بنابراین جلق زدن با سکس طبیعی بسیار فاصله دارد.

 

 ۲) آیا آمدن منی در خواب و دیدن خواب جنسی طبیعی است؟ آیا ضرری هم دارد؟

دیدن خواب جنسی و خارج شدن منی، نه تنها هیچ ضرری ندارد بلکه بسیار خوب هم هست زیرا هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی موجب تخلیه شما می شود  حتی اگر کسی دو سه بار در طول هفته جنب شود (انزال در خواب) بازهم این اتفاق می تواند کاملاً طبیعی و بدون ضرر باشد، البته باید به این نکته توجه داشت کسانی که بیش از حد در طول روز به سکس فکر می کنند، دفعات دیدن خواب جنسی و جنب شدن آنها از حد عرف خارج شده و این تا حدودی مضر است.

۳) آیا خود ارضایی برای دختران هم ضرر دارد؟

 

خود ارضایی برای دختران (استشها) نیز بسیار مضر است و اکثر عوارض روحی روانی گفته شده در مورد پسران، در دختران نیز صادق است. از مهمترین عوارض جسمانی ناشی از خودارضایی در دختران می توان به آسیب رسیدن به پرده ی بکارت، ضعیف شدن قوای جنسی، احساس درد در هنگام قاعدگی و بی نظمی آن، اختلال در رشد سیستم عصبی مغز، خستگی، از دست دادن انرژی و سرزندگی و طراوت دخترانه، کاهش قدرت حافظه، عدم تمایل به جنس مخالف، ناباروری (البته در شرایط حاد) همچنین رو به افول قرار گرفتن زیبایی و برق چشمان و کاهش توانایی جذب جنس مخالف اشاره کرد.(البته باید به این نکته توجه داشت که خود ارضایی در صورتی می تواند باعث پاره شدن پرده ی بکارت شود که همراه با اعمال فشار و تحریک شدید آلت تناسلی باشد وگرنه خود ارضایی بدون اعمال فشار و تحریک شدید -علی رغم وجود عوارض بسیار زیاد دیگر و احتمال آسیب رسیدن به پرده ی بکارت- باعث پاره شدن پرده ی بکارت نمی شود.)

 

۴) آیا دارویی  برای ترک جلق زدن وجود دارد؟

تا به حال به طور خاص دارویی برای ترک استمناء درست نشده ولی موادی هستند که انسان را از نظر جنسی ضعیف می کنند. این مواد عموماً عوارض جبران ناپذیری مانند ناباروری بعد از ازدواج (عقیم شدن)، تخریب سلول های مغزی و ... دارند.

 

۵) اگر با انجام راه های گفته شده در ترک استمناء موفق به ترک آن نشدیم، چه کنیم؟

در این صورت سریعاً به یک روانپزشک مراجعه کنید تا با متد های جدید پزشکی و روش های درمانی خاص به شما کمک کند.

 

۶) اگر نتوانیم خود را کنترل کنیم و مجبور شویم جلق بزنیم، بهتر است چگونه این عمل را انجام دهیم؟

اگر به دلایلی مجبور شدید جلق بزنید، نشسته و با استفاده از مواد چرب کننده این عمل را انجام دهید و بعد از استمناء حتماً ادرار کنید و اجازه دهید منی به صورت کامل خارج شود. البته گمان نکنید با این کارها استمناء دیگر ضرر ندارد؛ این عمل هم تمام مشکلات جسمی و روحی روانی گفته شده را دارد فقط در لحظه ی استمناء به بدن فشار کمتری می آید.

 

۷) آیا انجام کارهای عبادی، در راه ترک استمناء فایده ای هم دارد؟

اگرچه ما در این وبلاگ بیماری استمناء را از دید پزشکی بررسی می کنیم و خیلی با مسائل اعتقادی کاری نداریم، ولی تجربه نشان داده کارهایی نظیر خواندن نماز، مطالعه ی کتب مقدس از جمله قرآن، قرار دادن خود در محیط های معنوی و روحانی، یاد کردن خدای بزرگ و کمک خواستن از او بسیار بسیار مفید و اثر بخش می باشد!

 

 

من خود نمی دانم چه سرّی در این خواندن نماز نهفته است، ولی بارها و بارها دیده ام، بسیاری از بیماران استمناء، از نماز خواندن به عنوان ابزاری بسیار مفید و نقطه ی عطفی در راه ترک استمناء یاد کرده اند. به قول آن آیه ی معروف قرآن : "همانا نماز شما را از زشتی ها و بدی ها باز می دارد"، باشد که چنین شود...

 

۸) چرا بعضی ها سه، چهار سال است که استمناء می کنند ولی این عوارض و مشکلاتی را که می گویید در آن ها وجود ندارد، آیا نمی توان به این نتیجه رسید که استمناء ضرر ندارد؟

بله، احتمال دارد افرادی خوش بنیه بوده و حتی بعد از پنج،شش سال جلق زدن هم هیچ یک از عوارض استمناء را در خود نبینند، ولی مطمئن باشید در صورت افراط در این کار، بالاخره زمانی فرا خواهد رسید که پیوسته سرشان درد می گیرد، دستانشان می لرزد، چشمانشان تار می بیند، گوششان وزوز می کند، بیضه هاییشان کوچک می شود، بی حوصله و گوشه گیر می شوند و بعد از ازدواج هم نمی توانند آن طور که باید و شاید همسرشان را از نظر جنسی ارضاء کنند!

شما خیلی بهتر از من می دانید که سیگار کشیدن بسیار مضراست و درباره ی عوارض آن بارها و بارها در رسانه ها به طرق مختلف مطالبی منتشر شده، ولی کسانی که سیگار می کشد به راحتی تا ده، پانزده سال به طور مشخص هیچ یک از آن عوارض را در خود نمی بیند، آیا می توان به این نتیجه رسید که سیگار کشیدن ضرر ندارد؟!

۹) آیا عوارض جسمانی و روانی استمناء بعد از ترک آن از بین می روند؟

اگرچه نمی توان به این سوال پاسخ مطلق داد و باید نوع عوارض و شرایط و مرحله ای که بیمار مبتلا به استمناء در آن قرار دارد را مد نظر داشت ولی قاعده ی کلی آن است که عوارضی مانند لرزش دست، وزوز گوش، کمردرد، دیدن نقاط سیاه در حوزه ی دید، سردرد های مزمن،خواب آشفته، بی حوصلگی، استرس و افسردگی به مرور زمان از بین می روند و بدن به حالت طبیعی خود باز می گردد و فرد از نظر روانی احساس شادابی می کند ولی نمی توان انتظار داشت مثلاً شماره ی چشم کسی که به علت استمنای زیاد چند نمره بالا رفته به حالت طبیعی برگردد یا اندازه ی بیضه ی کسی که در اثر افراط در استمناء خیلی خیلی از اندازه ی طبیعی کوچک تر شده (مثلاً نصف یک بند انگشت) به اندازه ی اولیه و مناسب  بازگردد.

اکثر افرادی که با کارهایی نظیر دور کردن منابع تحریک کننده ی جنسی و تقویت اراده توانستند استمناء را کنار بگذارند، شاهد آن بوده اند عوارض جسمانی و روانی  ناشی از استمناء به مرور زمان ازبین رفته و بدن مجدداً سرزندگی و طراوت قبلی خود را به دست آورده است.

۱۰) تا به حال چند بار تصمیم به ترک استمناء گرفتم ولی هر بار موفق نشدم و الآن شدیداً احساس نا امیدی می کنم و به خاطر اراده ی ضعیفم از خودم متنفر شده ام، می گویید چه کنم؟

دوستان خوب من، ترک استمناء کار سهل و ساده ا ی نیست، اتفاقاً برعکس، کار بسیار سختی نیز می باشد! شما دارید با قوی ترین و سرکش ترین نیروی غریزی یعنی نیروی شهوت آن هم در شرایطی که این همه عوامل تحریک کننده ی جنسی وجود دارد مبارزه می کنید بنابراین احتمال دارد شما چند بار تصمیم به ترک استمناء بگیرید ولی موفق نشوید اما نباید احساس ناامیدی کنید و با خود بگویید "من اراده ای ضعیف دارم وهیچ وقت نمی توانم جلق زدن کنار بگذارم!"، این خیلی غیر طبیعی نیست که شما چند باری در راه ترک استمناء شکست بخورید ولی نباید امیدتان را از دست بدهید و مایوس شوید و خودتان روی خودتان تاثیر منفی بگذارید به خودتان تلقین کنید فردی بی اراده هستید!

باید هر بار قاطعانه تصمیم بگیرید که دیگر استمناء نکنید و این را مد نظر داشته باشید که خیلی ها قبل از شما بودند که چند باری در راه ترک استمناء شکست خوردند ولی بالاخره توانستد با دوری کردن از منابع تحریک کننده و تقویت اراده، استمناء را کنار بگذارند.

و این را هم بدانید با اراده ای که شما به واسطه ی ترک استمناء و مبارزه با نفس به دست میاورید، شمشیری به دست دارید که برنده تر از هر شمشیر دیگری است و با این اراده می توانید کوه آهن را آب کنید! :

 

 

منبع:jen30irooni.blogdoon.com

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
صفحات جداگانه
آمار سایت
  • کل مطالب : 9893
  • کل نظرات : 240
  • افراد آنلاین : 15
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 65
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 98
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 98
  • بازدید ماه : 2,802
  • بازدید سال : 13,217
  • بازدید کلی : 915,590
  • کدهای اختصاصی