loading...
پاتوق دانلود
پاتوقی بازدید : 95 پنجشنبه 20 فروردین 1394 نظرات (0)
  •  

  • لگد زدن جنین,جنین,حرکت جنین

    شاید یکی از مهم‌ترین و جالب‌ترین مراحل بارداری، احساس حرکت‌های جنین در بدن مادر باشد، اما از آنجا که این حرکات نشانه سلامت و حیات جنین هم هستند، گاهی باعث نگرانی می‌شوند. دانستن 12 نکته زیر شاید کمی از نگرانی‌هایتان کم کند.

    حرکت جنین در شکم مادر
    1- شروع حرکات: اگرچه حرکات جنین از هفته 7 تا 8 بارداری شروع شده و در سونوگرافی هم دیده می‌شود، اما هر مادر بارداری قبل از هفته 16 تا 22 بارداری حرکات جنینش را حس نمی‌کند، زیرا قبل از این سن، جنین فقط چند سانتی‌متر است.
     
    2- اثر تعداد بارداری بر تشخیص حرکات: مادری که قبلا تجربه بارداری را داشته است، به مراتب حرکات جنین را بهتر می‌شناسد و انتشار گازها یا انقباض‌های دستگاه گوارش را با آن اشتباه نمی‌گیرد.

    معمولا مادرانی که اولین تجربه بارداری را پشت‌سر می‌گذارند، تا حوالی هفته‌های 20 تا 25 بارداری متوجه این حرکات نمی‌شوند.
     
    3- اثر اضافه‌وزن بارداری مادر بر حرکات: مادر برای داشتن بارداری سالم، باید قبل و بعد از شروع بارداری، وزن خود را در محدوده توصیه شده به‌وسیله متخصص نگه دارد و از پرخوری بپرهیزد.

    ممکن است مادرانی که به دنبال بارداری وزنشان خیلی بالا رفته، نتوانند این حرکات را درست حس‌کنند. به علاوه هنگامی که قطر چربی‌های شکم 10 تا 15 سانتی‌متر است، پزشک هم نمی‌تواند حرکات را خوب تشخیص دهد و حتی سونوگرافی هم مشکل می‌شود.
     
    4- ویژگی‌های حرکات: این حرکات مانند پرش‌هایی ملایم و نرم هستند. ابتدا تشخیص آنها مشکل است، اما با پیشرفت بارداری، مشخص‌تر می‌شوند و می‌توان حرکت دست‌و پا و چرخش را تشخیص داد. حرکات دست‌و پا کوتاه‌‌تر و حرکات چرخشی جنین شدیدترند. در هفته‌های آخر بارداری می‌توان این حرکات را از خارج بدن مادر دید.

     5- لگدها قبل از خواب بیشترند؟ حرکات، زمان مشخصی ندارند، اما چون مادر شب‌ها مایل به استراحت است، شدت آنها را بیشتر حس می‌کند، اما در ساعت‌های بیداری و فعالیت اجتماعی توجه مادر به حرکات کمتر است. ممکن است بعد از خوردن غذای شیرین، حرکات جنین بیشتر شود.

    6- حداکثر تعداد حرکات: بین هفته 28 تا 32 بارداری است، زیرا حجم مایع آمنیوتیک زیاد است و جنین می‌تواند به خوبی حرکت کند. بعد از هفته 32، حرکات کم می‌شوند، زیرا حجم مایع آمنیوتیک کم می‌شود و جنین در هفته‌های آخر، حرکات چرخشی کمتری دارد و بیشتر دست‌ و ‌پای خود را حرکت می‌دهد.

    7- تناوب حرکات: در ابتدا، حرکات کوتاه و با فواصل طولانی هستند، مثلا در یک روز حرکات متعددی را حس می‌کنید سپس چند روز هیچ حرکتی را حس نمی‌کنید، زیرا جنین هنوز کوچک است، اما از میانه بارداری تشخیص حرکات جنین منظم می‌شود. گاهی هم مادر سکسکه جنین را متوجه می‌شود که حرکات آن مداوم، پشت‌سر هم و لرزشی است.
     
    8- لزوم توجه به حرکات: به محض اینکه احساس کردید حرکات جنین‌تان منظم شده‌اند (یعنی حدود هفته 28 بارداری)، به آنها دقیق شوید و اگر به‌نظر رسید این حرکات کم شده‌اند، حتما متخصص زنان را در جریان بگذارید تا ضربان قلب جنین را بررسی کند.
     
    9- اگر جنین حرکت نمی‌کند: مدت خواب جنین حداکثر 75 دقیقه است و اگر بیش از 2 ساعت حرکت نکرد، مادر باید مساله را بررسی کند. اگر احساس کرد، جنینش 2 تا 3 ساعت است حرکت نمی‌کند، بهتر است کمی غذای انرژی‌زا مصرف کند و در حالت آرامش به پهلو یا پشت بخوابد، دستش را بر شکم بگذارد و با توجه کامل به جنین، حرکات او را بشمارد.
     
    10- چطور حرکات را بشماریم؟ بهتر است کمی غذا بخورید و به پهلو بخوابید یا در حالتی راحت، دراز بکشید یا بخوابید. سپس طی 60 دقیقه تمام حرکات کوچک و بزرگ جنین را ثبت کنید. در مورد تناوب این حرکات اتفاق نظری وجود ندارد، اما 10 حرکت طی دو ساعت، مطلوب‌‌ترین تناوب توصیه شده است.

    علت کاهش حرکات جنین می‌تواند به‌خطر افتادن سلامت جنین یا کاهش مایع آمنیوتیکی باشد. استانداردی برای تعداد حرکات جنین وجود دارد، اما یک عدد دقیق نداریم. برخی معتقدند حداقل چهار حرکت در ساعت که اگر کمتر باشد، باید بررسی شود.
     
    11- از چه زمانی توجه به این حرکات اهمیت بیشتری می‌یابد؟ از ماه هفتم که جنین برای زندگی در خارج رحم آمادگی پیدا می‌کند، توجه مادر به حرکات او باید بیشتر باشد. متاسفانه برخی مادران بعد از دو روز بی‌تحرکی جنین به ما مراجعه می‌کنند. در این شرایط احتمال مرگ جنین در رحم وجود دارد.
     
    12- حرکات جنین و عوامل داخلی و محیطی: این باور که بچه تکان خورد، پس گرسنه است، باور صحیحی نیست، زیرا غذا باید جذب شود و موادمغذی آن وارد خون مادر شوند، سپس به جنین برسند. عوامل محیطی مانند استرس، صدای شدید، حتی صدای دستگاه پخش‌کننده ضربان قلب جنین در کلینیک باعث افزایش حرکات جنین می‌شوند. از طرفی افزایش حرکات جنین ضربان قلبش را افزایش می‌دهد.

     علل کاهش حرکت جنین
    در هر تغییر حرکت جنین، خطرهایی گوشزد می‌شود که خلاصه آن این‌طور است:

     - کاهش حرکت جنین از هفته 28 تا 30 بارداری به بعد خطرناک است.

     - کاهش تحرک به‌دلیل کاهش مایع آمنیوتیک: در این حالت ممکن است پزشک مایعات بیشتری را برای بیمارش تجویز کند.
     
    - کاهش تحرک ناشی از اختلال رشد، وزن کم جنین؛ اختلال خونرسانی به جنین
     
    - شرایط استرس و کمبود اکسیژن برای جنین: مثلا چرخیدن بند ناف دور گردن جنین یا گره‌خوردن آن. در این حالت افزایش حرکت شدید و ناگهانی و سپس کاهش حرکت داریم.

     یادمان باشد که حرکت هر جنینی باید نسبت به خودش سنجیده شود، برخی جنین‌ها کلا پرتحرک هستند و برخی کم‌تحرک، اما اگر طی یک روز حرکت جنین ناگهان زیاد یا کم شود، ممکن است نشانه خطر مرگ جنین باشد.

    منبع: هفته نامه سلامت

  •  

  • 12 نکته درباره لگد زدن جنین - بیتوته

    www.beytoote.com/wedlock/.../tips1-kicking-fetus.ht...
    Translate this page
     
    چگونگی حرکت جنین حرکت جنین در شکم مادر شروع حرکات جنین,تشخیص حرکات جنین, اضافه‌وزن بارداری,کاهش حرکات جنین,علت کاهش حرکات جنین,لگد زدن جنین ...
  • چرا جنین لگد می‌زند؟ - تبیان

    www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=274713
    Translate this page
     
    Mar 12, 2014 - حس دست و پا زدن جنین می تواند شگفت انگیزترین تجربه یک مادر ... که جنین با کشیدن بدن خودلگد می زند، مادر تنها یک پرش در شکم حس می کند.
  • اولین لگد جنین در شکم مادر-پرشین پرشیا

    www.persianpersia.com/health/hdetails.php?...
    Translate this page
     
    Sep 19, 2014 - اولین لگد جنین در شکم مادر,و حداکثر تعداد حرکات یا به اصطلاح لگد‌زدن‌های جنین بین هفته ۲۸ تا ۳۲ بارداری است و اگر جنین لگد ناگهانی زد.
  • تکان خوردن جنین در رحم (لگد زدن) - Vista News Hub

    vista.ir/article/.../تکان-خوردن-جنین-در-رحم-(لگد-زدن)
    Translate this page
     
    زنان حامله حس خود از تكان خوردن جنین را به این صورت توصیف كرده اند: حس تركیدن پاپ كورن، شنا كردن ماهی در شكم، و یا پر زدن پروانه. احتمال دارد كه در اولین تكان ها مادر ...
  • لگد زدن جنین چیست و چقدر باید باشد؟، جنین، جنین پسر ...

    koodakan.akairan.com › بارداری هفته به هفته
    Translate this page
     
    لگد زدن جنین,لگد زدن جنین پسر,لگد زدن جنین در شکم مادر, ... طور مرتب در حال حرکت و لگد زدن است اما برخی از آنها ضعیف و یواش است و مادر نمی تواند آنها را احساس کند.
  • واقعيت هايي درباره لگد زدن جنين - بارداری - خانواده - سلامت نیوز

    www.salamatnews.com › خانواده › بارداری
    Translate this page
     
    Mar 9, 2014 - از جمله اين حرکات است که البته تمامي آن توسط مادر احساس نمي شود. در هفته هاي اولي که جنين با کشيدن بدن خود لگد مي زند، مادر تنها يک پرش در شکم ...
  • لگد زدن جنین چیست و چقدر باید باشد؟ - Bartarinha.IR ...

    www.bartarinha.ir › بارداری و کودک یاری › عمومی
    Translate this page
     
    Jun 16, 2013 - جنین،لگد زدن جنین،تکان های جنین،حرکات جنین، ... اما تا پیش از هفته 16 و 22 نمی توانید حرکات کودک را در شکم خود احساس کنید. ... البته جنین به طور مرتب در حال حرکت و لگد زدن است اما برخی از آنها ضعیف و یواش است و مادر نمی تواند ...
  • واقعیت‎هایی درباره لگد زدن جنین! - کامی نیک صالحی

    www.niksalehi.com/hamechiz/archives/211529.php
    Translate this page
     
    Mar 12, 2014 - از جمله این حرکات است که البته تمامی آن توسط مادر احساس نمی شود. در هفته های اولی که جنین با کشیدن بدن خود لگد می زند، مادر تنها یک پرش در شکم ...
  • 12 نکته درباره لگد زدن جنین - مجله اینترنتی | 99up.ir

    99up.ir/12-نکته-درباره-لگد-زدن-جنین-329
    Translate this page
     
    12 نکته درباره لگد زدن جنین ,شاید یکی از مهم‌ترین و جالب‌ترین مراحل بارداری، احساس حرکت‌های جنین در بدنمادر باشد، اما از آنجا که این حرکات ... حرکت جنین در شکم مادر
  • هیجان‌انگیزترین بخش‌های بارداری لگد زدن جنین - پرشین وی

    www.persianv.com/zanan/263079.php
    Translate this page
     
    Oct 9, 2014 - لگد زدن جنین , سلامت جنین , حرکات جنین , بارداری,هیجان‌انگیزترین بخش‌های بارداری لگد زدنجنین. ... عکس های واقعی از جنین در شکم مادر ...
  • حرکات جنین شما در موقعیتها و شرایط مختلف؟ - صفحه 1 - نی نی سایت

    www.ninisite.com › ... › مشكلات و بيماريهاي جنين
    Translate this page
    Dec 12, 2012 - 20 posts - ‎9 authors
    بچه من پسره من تا هفته 20 حرکتشو حس نمیکردم گرچه تو فیلم ... کردن هستم کمتر بچه لگد میزنه اما وقتی استراحت میکنم شروع به لگد زدن میکنه من حس ..... جنین کاملا واضح شده و مادر احساس می کند که کودک او به شکم ضربه وارد می کند.
  • میگنا - علت لگدزدن جنین چیست؟

    www.migna.ir/vdcevz8w.jh8xzi9bbj.html
    Translate this page
     
    Mar 16, 2014 - حس دست و پا زدن جنین می تواند شگفت انگیزترین تجربه یک مادر ... که جنین با کشیدن بدن خودلگد می زند، مادر تنها یک پرش در شکم حس می کند.
  • حرکات جنین درون رحم مادر | کودک آنلاین

    www.koodakonline.com/.../80dd2217f9524ef4b163d...
    Translate this page
     
    اما زمانیكه ضربه زدن جنین به،شکم مادر درطول روز بصورت منظم انجام میشود جای نگرانی ... کاهش لگد زدن های جنین بدلیل کاهش مایع آمنیوتیک: دراین حالت ممکن است پزشک ...
  • حرکت جنین - دکتر نرگس ظهرابی متخصص زنان و زایمان

    drnargeszohrabi.persianblog.ir/post/33/
    Translate this page
     
    در اوایل هفته شانزدهم، حرکت گاهی به صورت حرکات موجی در داخل شکم و تکانهای بسیار ... جنین کاملا واضح شده و مادر احساس می کند که کودک او به شکم ضربه وارد می کند. ... شکم اول این تکان های کوچک را که اصطلاحاً "لگد زدن" خوانده می شوند حس می کنند.
  • علت لگدزدن جنین چیست؟ | جنین به محرک خارجی و غذا خوردن مادر

    www.ghatreh.com/news/.../علت-لگدزدن-جنین-چیست
    Translate this page
     
    Mar 14, 2014 - لگد زدن جنین در واقع حرکت جنین در داخل رحم است. ... در هفته های اولی که جنین با کشیدن بدن خود لگد می زند، مادر تنها یک پرش در شکم حس می کند.
  • نگاهی علمی به پدیده لگد زدن جنین | www.WeAre.ir مجله علمی ...

    www.weare.ir › برتر
    Translate this page
     
    Mar 13, 2014 - در این پست نگاهی داریم سراسر علمی به پدیده لگد زدن. ... احساس حرکات و ضربه زدن های کودک درون شکم مادر یکی از شگفت انگیزترین تجربه های ...
  • جنبش جنین در دوران بارداری - طرح قرآنی لالای فرشته

    lalay.ir/about-us/283-1392-02-03-05-53-29.html
    Translate this page
     
    مادر ممکن است احساس پیچ و تاب جنین را در خود کند . ممکن است جنین لگد بزند یا حرکت کند و یا بجنبد .این جنبش ولگد زدن جنین در شکم مادر یک امر طبیعی است درست ...
  • لگد زدن جنین در رحم مادر - علم روز

    science1.persianblog.ir/tag/لگد_زدن_جنین_در_رحم_مادر
    Translate this page
     
    مادرانی که قبلاً حامله بوده اند زودتر از مادران شکم اول این تکان های کوچک را که اصطلاحاً "لگد زدن" خوانده می شوند حس می کنند. وضعیت فیزیکی هم در احساس کردن این تکان ...
  • دعوای جنین دوقلو توی شکم مادر /واقعی - آپارات

    www.aparat.com/.../دعوای_جنین_دوقلو_توی_شکم_ماد...
    Translate this page
     
    Jan 2, 2013 - باشگاه عکس دو جنین توی شکم مادرشون با هم دعوا می کنن / واقعی دعوای جنین دوقلو توی شکم مادر /واقعی جنین بچه , دعوا , رحم مادر , , باشگاه عکس.
  • لگد زدن جنین در شکم مادر - سایت

    facekings.ir/tag/لگد-زدن-جنین-در-شکم-مادر-33283
    Translate this page
     
    لگد زدن جنین در شکم مادر · اولین لگد جنین در شکم مادر. اولین لگد جنین در شکم مادر. آخرین مطالب; پربیینده ترین مطالب. اولین لگد جنین در شکم مادر · اولین لگد جنین در ...
  • اولین لگد جنین در شکم مادر - مجله اینترنتی پادشاهان چهره

    facekings.ir/اولین-لگد-جنین-در-شکم-مادر-3690
    Translate this page
     
    یک نوزاد کوچولو می‌تواند زندگیتان را پر از شادی کند، اما پذیرش مسئولیت هم کار راحتی نیست. اگر می‌خواهید صاحب فرزند شوید، هر هفته با ما همراه باشید. از اولین گام تا ...
  • جنبش جنین در شکم مادر - جام جم

    sport.jamejamonline.ir/.../1340399058922496879
    Translate this page
     
    Feb 12, 2014 - برچسب‌ها: جنینشکممادرحرکتلگد زدن بچهآبستنباردارحامله. (3)(4). لینک کوتاه خبر: ارسال نظرات. مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر ...
  • مشاهده لبخند زدن و لگد کوبیدن جنین در رحم مادر! +عکس

    funrooz.com › تفریحی و سرگرمی › جالب و خواندنی
    Translate this page
     
    Apr 5, 2013 - به گزارش فان روز.کام: یک لکه تار بر روی یک نمایشگر در بیمارستان، اولین تصویری است که بیشتر والدین از فرزند خود دارند اما نرم‌افزار جدید ...
  • لگد شکم - درباره ی ما

    duzlu.ir/لگد-شکم.html
    Translate this page
     
    لگد زدن جنین به زیر شکم مشاهده برچسبها لگد زدن جنین به زیر شکم 12 نکته ... لگد زدن جنین لگد زدن بچه لگد زدن زیاد جنین لگد زدن بچه در شکم مادر علت لگد زدن جنین.
  • كاهش حركات جنين ـ نگاهى دوباره Decreased Fetal Movements

    dransaripour.blogfa.com/post/10
    Translate this page
     
    جفت قدامى ممكن است موجب كاهش درك حركات جنين توسط مادر شود اما نه پس از هفته ... با پيشرفت حاملگى، حركات لگد زدن جنين كاهش مى‌يابد و حركات لوليدن افزايش مى‌يابد.
  • کلیپ تکنولوژی جدید شبیه ساز بارداری و حرکات جنین در ...

    bia2mobile.com/کلیپ-تکنولوژی-جدید-شبیه-ساز-ب...
    Translate this page
     
    Dec 12, 2011 - بالون هوا از یک کمپرسور باداست ، فشار بر روی شکم نه تنها ضربه زدن ،بلکه حرکت ... حرکات جنین بعدی وقتی مامان با خوشحالی می گوید : "این بچه لگد!
  • واقعت هایی بسیار جالب درباره لگد زدن جنین

    kolbefun.ir/واقعت-هایی-بسیار-جالب-درباره-لگد-زدن-...
    Translate this page
     
    در هفته های اولی که جنین با کشیدن بدن خود لگد می زند، مادر تنها یک پرش در شکم حس می کند ... جنین در ۹ هفتگی شروع به لگد زدن می کند:در این دوران، تنها با دستگاه های ...
  • واقعت هایی بسیار جالب درباره لگد زدن جنین - بانوی من

    mybanu.ir › ... › پزشکی › پزشكی و سلامتی
    Translate this page
     
    در هفته های اولی که جنین با کشیدن بدن خود لگد می زند، مادر تنها یک پرش در شکم حس می کند ... جنین در ۹ هفتگی شروع به لگد زدن می کند:در این دوران، تنها با دستگاه های ...
  • نقطه نوشت - لگد زدن بچه

    noghtenevesht.blogfa.com/tag/لگد-زدن-بچه
    Translate this page
     
    چرا بهشت زیر پای مادر نباشد. وقتی در دلش تو را میپرورانید. در حالی که تو فقط لگد میزدی! و مادرت با همه نوای عاشقانه اش. قربان صدقه ات میرفت!!! + جنین در شکم مادر ...

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
صفحات جداگانه
آمار سایت
  • کل مطالب : 9893
  • کل نظرات : 240
  • افراد آنلاین : 41
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 199
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 2,145
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,145
  • بازدید ماه : 4,849
  • بازدید سال : 15,264
  • بازدید کلی : 917,637
  • کدهای اختصاصی