loading...
پاتوق دانلود
پاتوقی بازدید : 37 چهارشنبه 26 فروردین 1394 نظرات (0)
مکان-های-دیدنی-تهران-مکان-های-دیدنی-تهران-tehran-کاخ-سعدآباد-gardeshgari-پارک-جمشیدیه-بازار-تجریش-borj-milad-سر-در-باغ-ملی-توچال-bam-tehran-اماکن-دیدنی-تهران

تهران بزرگ، دیدنی‌ها و جذابیت‌های فراوانی برای علاقه‌های مختلف دارد. امکانات ورزشی، فرهنگی و آثار تاریخی و طبیعی متفاوتی که در تهران وجود دارد، این شهر را همچون شهر فرنگی کرده که برای هر بیننده‌ای جذاب است.


خبرگزاری میراث فرهنگی – گردشگری:

 تهران، پایتختی که بیش از 200 سال عمر دارد، بسیار بزرگ شده و جمعیت‌اش از بعضی کشورهای دنیا بیشتر است. در این شهر آنقدر دیدنی‌های متفاوت از قدیم و جدید دارد که یک سفر چند روزه لازم است تا مسافر و مهمان تهران با این شهر آشنا شود.

از شمال و در دامنه کوه البرز جذابیت‌های شهر آغاز می‌شود، مرکز شهر به شکل دیگری مسافر را مجذوب می‌کند و در ادامه محله‌های جنوبی و مرز کویری تهران جذابیت‌های خاص خود را دارد.
 
برای جلوگیری از سردرگمی، دیدنی‌های تهران منطقه‌ای معرفی شود، بهتر خواهد بود. از شمال یا دامنه کوه تا جنوب. البته
شهر ری هم جز تهران است اما خود شهر ری، به طور جداگانه ری گردی دارد.
 

در امتداد کوهستان، مناطق تفریحی مختلفی وجود دارد که بسته به شرایط موجود می‌توان از فضای تفریحی استفاده کرد یا به فعالیت ورزشی پرداخت.

از شرق به غرب، دارآباد، کلک‌چال که نقطه آغاز آن پارک جمشیدیه قرار دارد. دربند و درکه شاید نیازی به معرفی نداشته باشند و ببیشتر مردم به این بخش‌ها بروند.

در کنار این مسیرها، بام تهران یا مجموعه توچال را هم باید گفت که در مقایسه با دیگر مسیرها از امکانات مدرنی برخوردار است. به‌ویژه اگر فرد زمان یا توان صعود سبک را نیز نداشته باشد می‌تواند از تله‌کابین که به ارتفاعات متفاوتی می‌رود استفاده کند.


بام تهران-اماکن دیدنی و گردشگری تهران-farsimeeting.com-بوستان یا پارک زیبای نیاوران-کاخ نیاوران-باشگاه تیرندازی مهام یا ساصد-پارک ارم -ارم سبز-اوین درکه-amakene varzeshi-دربند تهران-پارک قیطریه-موزه دارآباد-حیات وحش-park   niavaran-پارک ملت یا بوستان ملت-باشگاه پینت   بال متریکس-پارک آب و آتش-پارک حضرت ابراهیم-bam tehran-بام   تهران-کوه توچال-کلک چال-دهکده آبی پارس-بوستان جمشیدیه یا پارک جمشیدیه و پارک ابوالقاسم فردوسی-اماکن دیدنی و گردشگری تهران-amaken gardeshgari tehran-مکان های دیدنی و تفریحی تهران-بام تهران-موزه ها و پارک های   تهران-makanhaye didani-جاهای دیدنی و تفریحی   تهران-جاهای دیدنی و گردشگری و تفریحی تهران-amakene tafrihi   tehran-مکانهای تفریحی و گردشگری تهران-فارسی میتینگ-park va bustan-اماکن ورزشی تهران-مناطق گردشگری تهران-جاهای گردشگری تهران-مکانهای دیدنی تهران-مراکز دیدنی تهران-دیدنی های شهر تهران-مکانهای تفریحی تهران-مکانهای تاریخی تهران-جاهای دیدنی اطراف تهران  
پارک جمشیدیه
در این محدوده موزه‌های متعددی با موضوعات گوناگون قرار دارند که بازدید تمامی آنها به بیش از یک روز زمان نیاز دارد. موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد موجودات مناطق مختلف ایران و جهان را در پنج سالن متفاوت به نمایش گذاشته است.

بوستان جمشیدیه-اماکن دیدنی و گردشگری تهران-بوستان یا پارک زیبای نیاوران-farsimeeting.com-کاخ نیاوران-باشگاه تیرندازی مهام یا   ساصد-پارک ارم -ارم   سبز-اوین درکه-amakene varzeshi-دربند تهران-پارک قیطریه-موزه دارآباد-حیات وحش-park   niavaran-پارک ملت یا بوستان ملت-باشگاه پینت   بال متریکس-پارک آب و آتش-پارک حضرت ابراهیم-bam tehran-بام   تهران-کوه توچال-کلک چال-دهکده آبی پارس-بوستان   جمشیدیه یا پارک جمشیدیه و پارک ابوالقاسم فردوسی-اماکن دیدنی و   گردشگری تهران-amaken gardeshgari tehran-مکان   های دیدنی و تفریحی تهران-بام تهران-موزه ها و پارک های   تهران-makanhaye didani-جاهای دیدنی و تفریحی   تهران-جاهای دیدنی و گردشگری و تفریحی تهران-amakene tafrihi   tehran-مکانهای تفریحی و گردشگری تهران-park va bustan-اماکن ورزشی تهران-مناطق گردشگری تهران-جاهای گردشگری تهران-مکانهای دیدنی تهران-مراکز دیدنی تهران-دیدنی های شهر تهران-مکانهای تفریحی تهران-مکانهای تاریخی تهران-جاهای دیدنی اطراف تهرانمناطق گردشگری تهران-جاهای گردشگری تهران-مکانهای دیدنی تهران-مراکز دیدنی تهران-دیدنی های شهر تهران-مکانهای تفریحی تهران-مکانهای تاریخی تهران-جاهای دیدنی اطراف تهران-مکان های دیدنی تهران-پارک جمشیدیه-مناطق تفریحی تهران-اماکن دیدنی تهران-tehran-makanhayeh didani

کاخ موزه نیاوران از موزه‌های قابل توجه است که بناهای آن از اوایل قاجار تا پهلوی دوم ساخته شده‌اند. کاخ صاحب‌قرانیه، کاخ نیاوران با معماری مدرن، کتابخانه و مجموعه جهان‌نما، بخش‌های چشمگیر این مجموعه هستند. البته فضای سبز با گونه‌های مختلف پرندگان اثر خود را بر بازدیدکنندگان خواهد گذاشت.
 
کاخ موزه سعدآباد

دیگر مجموعه‌ای است که بازدید هیجان‌انگیزی را که نیازمند صرف وقت است، رقم می‌زند.

در این مجموعه 110 هکتاری، ساختمان‌های متفاوتی از دوره قاجار تا پهلوی بنا شده که تا پیش از انقلاب محل زندگی خانواده دربار بودند و اینک در هر کدام بخشی از هنر و فرهنگ این مرز و بوم به نمایش گذاشته شده است.

کاخ موزه سعد آباد-فارسی میتینگ-farsimeeting.com-اماکن دیدنی و گردشگری تهران-بوستان یا پارک زیبای نیاوران-farsimeeting.com-کاخ نیاوران-باشگاه تیرندازی مهام یا   ساصد-پارک ارم -ارم   سبز-اوین درکه-amakene varzeshi-دربند تهران-پارک قیطریه-موزه دارآباد-حیات وحش-park   niavaran-پارک ملت یا بوستان ملت-باشگاه پینت   بال متریکس-پارک آب و آتش-پارک حضرت ابراهیم-bam tehran-بام   تهران-کوه توچال-کلک چال-دهکده آبی پارس-بوستان   جمشیدیه یا پارک جمشیدیه و پارک ابوالقاسم فردوسی-اماکن دیدنی و   گردشگری تهران-amaken gardeshgari tehran-مکان   های دیدنی و تفریحی تهران-بام تهران-موزه ها و پارک های   تهران-makanhaye didani-جاهای دیدنی و تفریحی   تهران-جاهای دیدنی و گردشگری و تفریحی تهران-amakene tafrihi   tehran-مکانهای تفریحی و گردشگری تهران-park va bustan-اماکن ورزشی تهران

موزه‌های استاد حسین بهزاد، صنایع دستی، برادران امیدوار و سبز نمونه‌هایی از این مجموعه هستند. پیاده‌روی در این فضا به‌خصوص در بهار و پاییز خود جذابیتی خاص دارد.
 

به صفحه باغ پرندگان تهران نگاهی بیندازید. اینجا کلیک کنید.

باغ پرندگان-مناطق گردشگری تهران-جاهای گردشگری تهران-مکانهای دیدنی تهران-مراکز دیدنی تهران-دیدنی های شهر تهران-مکانهای تفریحی تهران-مکانهای تاریخی تهران-جاهای دیدنی اطراف تهران-اماکن دیدنی تهران-مکان های تفریحی تهران-amaken tafrihi tehran-baghe parandegan-نشانی باغ پرندگان-پارک پرندگان-park parandeghan


کاخ سبز- مجموعه سعدآباد

موزه سینما امکاناتی دارد که جنبه‌های مختلف را در برمی‌گیرد. خود بنا با توجه به قدمت قاجاری زیباست، در نمای خارجی تزیینات اجری به کار رفته و در سالن سینما مقرنس‌های فوق‌العاده‌ای ایجاد شده است. 

در سالنی دیگر جوایز ارزنده‌ی داخلی و خارجی فعالان سینما مانند خرس طلایی برلین یا نخل طلایی کن دیده می‌شود. در این مجموعه همچنین دو کافی‌شاپ و فروشگاه‌های هنرهای دستی و موسیقی در دسترس علاقه‌مندان است.
مناطق گردشگری تهران-جاهای گردشگری تهران-مکانهای دیدنی تهران-مراکز دیدنی تهران-دیدنی های شهر تهران-مکانهای تفریحی تهران-مکانهای تاریخی تهران-جاهای دیدنی اطراف تهران-amaken didani tehran-کاخ موزه سعدآباد تهران-kakh mozeh saad abad-مکان های دیدنی تهران 
موزه موسیقی که دنیایی از صداست در همان نزدیکی است. در این موزه انواع ساز، کارگاه ساخت و وسایل برخی اساتید موسیقی به نمایش گذاشته شده است. این موزه با داشتن راهنمای شنیداری که ضمن توضیحات صدای ساز را نیز پخش می‌کند از دیگر موزه‌ها متمایز است.
 
در شمال تهران، میدان تجریش از فضاهایی است که برای یک مقیم تهران هم جذابیت دارد و گاهی باید سری به آن بزند. بازار سرپوشیده تجریش، فروشگاه‌های مختلف، مرکز خرید تندیس که نسبتاً جدید است از همه مهم‌تر امام‌زاده صالح افراد بسیاری را به تجریش فرامی‌خواند.

 بازار تجریش
پیاده‌روی در خیابان ولی عصر حدفاصل میدان تجریش تا چهارراه پارک‌وی با درختان چناری که متراکم‌تر از سایر قسمت‌هاست، حال و هوایی دیگر دارد. در امتداد خیابان ولی عصر پارک ملت و پارک ساعی، شرایطی مهیا کرده‌اند تا برای مدت کوتاهی از فضای شهر خارج شد.

بازار تجریش-tajrish-فارسی میتینگ-farsimeeting.com-اماکن دیدنی و گردشگری تهران-بوستان یا پارک زیبای نیاوران-farsimeeting.com-کاخ نیاوران-باشگاه تیرندازی مهام یا   ساصد-پارک ارم -ارم   سبز-اوین درکه-amakene varzeshi-دربند تهران-پارک قیطریه-موزه دارآباد-حیات وحش-parkniavaran-پارک ملت یا بوستان ملت-باشگاه پینت   بال متریکس-پارک آب و آتش-پارک حضرت ابراهیم-bam tehran-بام   تهران-کوه توچال-کلک چال-دهکده آبی پارس-بوستان   جمشیدیه یا پارک جمشیدیه و پارک ابوالقاسم فردوسی-اماکن دیدنی و   گردشگری تهران-amaken gardeshgari tehran-مکان   های دیدنی و تفریحی تهران-بام تهران-موزه ها و پارک های   تهران-makanhaye didani-جاهای دیدنی و تفریحی   تهران-جاهای دیدنی و گردشگری و تفریحی تهران-amakene tafrihi   tehran-مکانهای تفریحی و گردشگری تهران-park va bustan-اماکن ورزشی تهران-امازاده صالح تجریش

همین جا باید گفت پردیس‌های سینمایی از جمله پردیس سینمایی ملت که پشت پارک ملت واقع شده با چند سالن سینما، فروشگاه موسیقی، نمایشگاه آثار هنری و اغذیه‌فروشی از فضاهای فرهنگی- تفریحی پایتخت به‌شمار می‌آیند.
bazare tajrish-بازار تجریش تهران - میدان تجریش-اماکن دیدنی تهران-مکان های تهران-مکان های دیدنی 
تقریباً‌ در نوار مرکزی شهر از غرب به شرق نیز جذابیت‌های متفاوتی به چشم می‌خورد که به اوقات فراغت شکل مناسبی می‌هد.

موزه رضا عباسی در سیدخندان، گنجینه عظیمی از کتب خطی با مینیاتورهای ارزشمند، ظروف سرامیک و زیورآلات در دوره‌های مختلف را در خود جای داده که مشابه آن را کمتر جایی می‌توان دید. در همان حوالی باغ موزه قصر هم جذابیت دارد.

زندان قصر ابتدا باغ مشجر بزرگی بود که از زمان رضاخان بنای بزرگ و کهن و تیره آن تبدیل به زندان شد که تا چند سالی پس از انقلاب نیز ادامه داشت.
 
در میانه، موزه هنرهای معاصر و موزه فرش ایران که در کنار پارک لاله واقع‌اند، شاید جهانی در یک مرز باشند که دنیای رنگارنگ فرش و تابلوهای هنری نزدیک به هم قرار دارند.

در این محدوده، همچنین هر عابری که از خیابان کارگر می‌گذرد آثاری را در محوطه موزه هنرهای معاصر می‌بیند که کمتر کسی از ارزش و تاریخچه آنها اطلاع دارد. آثاری از جاکومتی هنرمند سوئیسی، پومودورو هنرمند ایتالیایی و اثری مانند تقدیس از پرویز تناولی.
 

taghdis-موزه هنرهای معاصر و موزه فرش ایران-taqdis-تاقدیس-اماکن دیدنی تهران-makanhayeh didanie tehranتقدیس، اثر پرویز تناولی
در همین امتداد به طرف غرب بوستان گفتگو و پارک پردیسان قرار دارند. بوستان گفتگو از این نظر که ترکیبی از باغ‌های انگلیسی، ژاپنی و عناصری از دیگر کشورها یک جا گنجانده شده، دیدنی است.

پارک پردیسان نیز جدای از وسعت که آن را برای پیک‌نیک و پیاده‌روی مناسب ساخته، فضایی برای بادبادک‌بازی خانواده‌ها مهیا کرده است.
پارک پردیسان-بوستان گفتگو-فارسی میتینگ-farsimeeting.com-اماکن دیدنی و گردشگری تهران-بوستان یا پارک زیبای نیاوران-farsimeeting.com-کاخ نیاوران-باشگاه تیرندازی مهام یا   ساصد-پارک ارم -ارم   سبز-اوین درکه-amakene varzeshi-دربند تهران-پارک قیطریه-موزه دارآباد-حیات وحش-park   niavaran-پارک ملت یا بوستان ملت-باشگاه پینت   بال متریکس-پارک آب و آتش-پارک حضرت ابراهیم-bam tehran-بام   تهران-کوه توچال-کلک چال-دهکده آبی پارس-بوستان   جمشیدیه یا پارک جمشیدیه و پارک ابوالقاسم فردوسی-اماکن دیدنی و   گردشگری تهران-amaken gardeshgari tehran-مکان   های دیدنی و تفریحی تهران-بام تهران-موزه ها و پارک های   تهران-makanhaye didani-جاهای دیدنی و تفریحی   تهران-جاهای دیدنی و گردشگری و تفریحی تهران-amakene tafrihi   tehran-مکانهای تفریحی و گردشگری تهران-park va bustan-اماکن ورزشی تهران

در پارک پردیسان موزه تنوع زیستی وجود دارد که گونه‌های گیاهی و جانوری جهان و همچنین گونه‌های جانوری کمیاب در ایران نظیر هوبره، سیاه خروس، گور ایرانی، یوزپلنگ و میش‌مرغ را به نمایش گذاشته است.
 
قسمتی که بدون شک برای تهرانی یا مهمان تهران دیدنی است، بخش تهران قدیم است.

محله‌های بازار، عودلاجان و سنگلج، خیابان‌های ناصرخسرو، پامنار، لاله‌زار، 30 تیر، کوچه‌ مروی، میدان‌های بهارستان و توپخانه با خانه‌‌ها و مدرسه‌ها یا تکایا، حمام‌ یا زورخانه، مسجد، کلیسا، کنیسه و آتشکده، نام‌های کوچه‌ها همه از پایتخت 200 ساله حکایت‌ها دارند.
 
دیدنی‌های محدوده میدان توپخانه کم نیستند. موزه دکتر مقدم نزدیک به میدان حسن‌آباد که خود بسیار دیدنی است، قرار دارد. این موزه یک خانه قدیمی و باصفاست که محسن مقدم، طراح آرم دانشگاه تهران آن را با اشیای ارزشمند گردآوری شده تزیین کرده است.

موزه آبگینه

که در بنایی زیبا واقع شده و تاریخچه کهن شیشه و سفال را نشان می‌دهد از دیدنی‌های خیابان 30 تیر است. موزه ملی که در حال حاضر تاریخ زندگی و تمدن را در ایران از 8هزار سال پیش از میلاد تا زمان ساسانیان نشان می‌دهد و همچنان بخش اسلامی آن تعطیل است، با معماری خاص و سردر باغ ملی و میدان مشق و موزه ملی ملک در همین محدوده هستند.

مناطق گردشگری تهران-جاهای گردشگری تهران-مکانهای دیدنی تهران-مراکز دیدنی تهران-دیدنی های شهر تهران-مکانهای تفریحی تهران-مکانهای تاریخی تهران-جاهای دیدنی اطراف تهران-khanehe doctor moghaddam-خانه-موزه دکتر مقدم-amakene didani-مکان های دیدنی تهران 
عبور از سردر باغ ملی

قدم زدن در میدان مشق و تماشای بناهایی که معماری‌ هر یک از آنها نماد دوره‌ای از تاریخ ایران است، بسیار دل چسب خواهد بود.

هر چند ساختمان‌های میدان مشق به اداره‌هایی تعلق دارند اما در همین مجموعه، در موزه ملک با معماری دوره اسلامی به روی بازدیدکنندگان باز است. مجموعه سکه‌‌ها، نسخ خطی سالن آثار کمال‌الملک و همچنین سالن تک اثر از بخش‌های جذاب این موزه هستند.
سر درباغ ملی-موزه آبگینه-بازار-توپخانه-میدام امام-پارک شهر-موزه گلستان-فارسی میتینگ-farsimeeting.com-اماکن دیدنی و گردشگری تهران-بوستان یا پارک زیبای نیاوران-farsimeeting.com-کاخ نیاوران-باشگاه تیرندازی مهام یا   ساصد-پارک ارم -ارم   سبز-اوین درکه-amakene varzeshi-دربند تهران-پارک قیطریه-موزه دارآباد-حیات وحش-park   niavaran-پارک ملت یا بوستان ملت-باشگاه پینت   بال متریکس-پارک آب و آتش-پارک حضرت ابراهیم-bam tehran-بام   تهران-کوه توچال-کلک چال-دهکده آبی پارس-بوستان   جمشیدیه یا پارک جمشیدیه و پارک ابوالقاسم فردوسی-اماکن دیدنی و   گردشگری تهران-amaken gardeshgari tehran-مکان   های دیدنی و تفریحی تهران-بام تهران-موزه ها و پارک های   تهران-makanhaye didani-جاهای دیدنی و تفریحی   تهران-جاهای دیدنی و گردشگری و تفریحی تهران-amakene tafrihi   tehran-مکانهای تفریحی و گردشگری تهران-park va bustan-اماکن ورزشی تهران

کاخ-موزه گلستان یا بناهایی چون عمارت بادگیر و شمس‌العماره بیش از یک بار انسان را ترغیب به بازدید می‌کند. در مقابل این مجموعه بازار بزرگ تهران قرار دارد که به راهی معماگونه مانند است. امام‌زاده زید، مسجد امام و مسجد جامع از دیدنی‌های بازار تهران هستند.
 
برج آزادی

برج آزادی با معماری مخصوص خود و محوطه‌ای همچون یک باغ ایرانی در غرب پایتخت واقع شده و به دلیل وجود پایانه غرب وفرودگاه مهرآباد تا حدی حکم ورودی شهر را بازی می‌کند و مانند مهر تأییدی بر بودن در تهران است.

برج آزادی تهران-میدان آزادی-بنای تاریخی تهران-فارسی میتینگ-farsimeeting.com-اماکن دیدنی و گردشگری تهران-بوستان یا پارک زیبای نیاوران-farsimeeting.com-کاخ نیاوران-باشگاه تیرندازی مهام یا   ساصد-پارک ارم -ارم   سبز-اوین درکه-amakene varzeshi-دربند تهران-پارک قیطریه-موزه دارآباد-حیات وحش-parkniavaran-پارک ملت یا بوستان ملت-باشگاه پینت   بال متریکس-پارک آب و آتش-پارک حضرت ابراهیم-bam tehran-بام   تهران-کوه توچال-کلک چال-دهکده آبی پارس-بوستان   جمشیدیه یا پارک جمشیدیه و پارک ابوالقاسم فردوسی-اماکن دیدنی و   گردشگری تهران-amaken gardeshgari tehran-مکان   های دیدنی و تفریحی تهران-بام تهران-موزه ها و پارک های   تهران-makanhaye didani-جاهای دیدنی و تفریحی   تهران-جاهای دیدنی و گردشگری و تفریحی تهران-amakene tafrihi   tehran-مکانهای تفریحی و گردشگری تهران-park va bustan-اماکن ورزشی تهران-امازاده صالح تجریش-مناطق گردشگری تهران-جاهای گردشگری تهران-مکانهای دیدنی تهران-مراکز دیدنی تهران-دیدنی های شهر تهران-مکانهای تفریحی تهران-مکانهای تاریخی تهران-جاهای دیدنی اطراف تهران

علاوه بر بنا و معماری، موزه مجموعه آزادی با نمونه آثاری از نقاط مختلف ایران و همین طور تماشای محیط پیرامون از فراز برج آزادی جالب توجه است.
 
شب‌های تهران در برج میلاد

چند سالی است که برج میلاد نقش سمبول تهران مدرن را بازی می‌کند.

برج میلاد تهران-اماک دیدنی -borje milad-مکان های دیدنی تهران-برج میلاد-مناطق گردشگری تهران-جاهای گردشگری تهران-مکانهای دیدنی تهران-مراکز دیدنی تهران-دیدنی های شهر تهران-مکانهای تفریحی تهران-www.farsimeeting.com-مکانهای تاریخی تهران-جاهای دیدنی اطراف تهران-فارسی میتینگ

برج میلاد-borj milad-بلیط برج میلاد-فارسی میتینگ-farsimeeting.com-اماکن دیدنی و گردشگری تهران-بوستان یا پارک زیبای نیاوران-farsimeeting.com-کاخ نیاوران-باشگاه تیرندازی مهام یا   ساصد-پارک ارم -ارم   سبز-اوین درکه-amakene varzeshi-دربند تهران-پارک قیطریه-موزه دارآباد-حیات وحش-parkniavaran-پارک ملت یا بوستان ملت-باشگاه پینت   بال متریکس-پارک آب و آتش-پارک حضرت ابراهیم-bam tehran-بام   تهران-کوه توچال-کلک چال-دهکده آبی پارس-بوستان   جمشیدیه یا پارک جمشیدیه و پارک ابوالقاسم فردوسی-اماکن دیدنی و   گردشگری تهران-amaken gardeshgari tehran-مکان   های دیدنی و تفریحی تهران-بام تهران-موزه ها و پارک های   تهران-makanhaye didani-جاهای دیدنی و تفریحی   تهران-جاهای دیدنی و گردشگری و تفریحی تهران-amakene tafrihi   tehran-مکانهای تفریحی و گردشگری تهران-park va bustan-اماکن ورزشی تهران-امازاده صالح تجریش

 این برج که از زوایای مختلف شهر دیده می‌شود با امکاناتی مانند سینما، رستوران، نمایشگاه، برگزاری کنسرت موسیقی و همایش در مسیری پیش می‌رود تا حس دلبستگی در مردم ایجاد کند.

در تعطیلات سال نو نیز جشنواره نوروزی در این مکان برگزار می شود.
 
برای آن دسته که مایل‌اند برای چند ساعتی هم که شده از شهر دور شوند.

پارک جنگلی سرخه‌حصار در جنوب شرقی و پارک چیتگر در غرب تهران با امکانات پیک‌نیک، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، فضایی مناسب خانواده‌ها دارند.

سرخه حصار-پارک جنگلی-فارسی میتینگ-farsimeeting.com-اماکن دیدنی و گردشگری تهران-بوستان یا پارک زیبای نیاوران-farsimeeting.com-کاخ نیاوران-باشگاه تیرندازی مهام یا   ساصد-پارک ارم -ارم   سبز-اوین درکه-amakene varzeshi-دربند تهران-پارک قیطریه-موزه دارآباد-حیات وحش-parkniavaran-پارک ملت یا بوستان ملت-باشگاه پینت   بال متریکس-پارک آب و آتش-پارک حضرت ابراهیم-bam tehran-بام   تهران-کوه توچال-کلک چال-دهکده آبی پارس-بوستان   جمشیدیه یا پارک جمشیدیه و پارک ابوالقاسم فردوسی-اماکن دیدنی و   گردشگری تهران-amaken gardeshgari tehran-مکان   های دیدنی و تفریحی تهران-بام تهران-موزه ها و پارک های   تهران-makanhaye didani-جاهای دیدنی و تفریحی   تهران-جاهای دیدنی و گردشگری و تفریحی تهران-amakene tafrihi   tehran-مکانهای تفریحی و گردشگری تهران-park va bustan-اماکن ورزشی تهران-امازاده صالح تجریش-مناطق گردشگری تهران-جاهای گردشگری تهران-مکانهای دیدنی تهران-مراکز دیدنی تهران-دیدنی های شهر تهران-مکانهای تفریحی تهران-مکانهای تاریخی تهران-جاهای دیدنی اطراف تهران

پارک جنگلی سرخه‌حصار

سرخه‌حصار یکی از پارک‌های ملّی ایران است که در شرق تهران قرارگرفته و مساحت آن در حدود ۹۱۶۸ هکتار می‌باشد که به جز بخش شمال شرقی آن تمام این ناحیه تحت کنترل و حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارد

پارک چیتگر

پارک جنگلی چیتگر از پارک‌های جنگلی شهر تهران است. این بوستان از شمال به زمین‌های چیتگر، از جنوب به آزادراه تهران-کرج از غرب به آزادشهر و پیکان‌شهر و از شرق به منطقهٔ خرگوش‌دره محدود می‌شود.

چیتگر-chitgar-پارک جنگلی چیتگر-فارسی میتینگ-farsimeeting.com-اماکن دیدنی و گردشگری تهران-بوستان یا پارک زیبای نیاوران-farsimeeting.com-کاخ نیاوران-باشگاه تیرندازی مهام یا   ساصد-پارک ارم -ارم   سبز-اوین درکه-amakene varzeshi-دربند تهران-پارک قیطریه-موزه دارآباد-حیات وحش-parkniavaran-پارک ملت یا بوستان ملت-باشگاه پینت   بال متریکس-پارک آب و آتش-پارک حضرت ابراهیم-bam tehran-بام   تهران-کوه توچال-کلک چال-دهکده آبی پارس-بوستان   جمشیدیه یا پارک جمشیدیه و پارک ابوالقاسم فردوسی-اماکن دیدنی و   گردشگری تهران-amaken gardeshgari tehran-مکان   های دیدنی و تفریحی تهران-بام تهران-موزه ها و پارک های   تهران-makanhaye didani-جاهای دیدنی و تفریحی   تهران-جاهای دیدنی و گردشگری و تفریحی تهران-amakene tafrihi   tehran-مکانهای تفریحی و گردشگری تهران-park va bustan-اماکن ورزشی تهران-امازاده صالح تجریش

هدف از احداث این بوستان جنگلی که در آغاز مسیر وزیدن باد غربی به شهر تهران قرار گرفته، بالا بردن مقدار اکسیژن هوای تهران بوده‌است.

این پارک دارای یک پیست و مسیرهای دوچرخه‌سواری و امکانات اسکیت‌سواری است.
همچنین ایستگاه مترو چیتگر مقابل درب شمارهٔ ۱ و ایستگاه مترو ایران خودرو مقابل درب‌های ۵ و ۷ قرار دارد. دریاچه چیتگر در مجاورت این پارک جنگلی واقع شده است.


  • مکان-های-دیدنی-تهران-مکان-های-دیدنی-تهران-tehran-کاخ-سعدآباد-gardeshgari-پارک-جمشیدیه-بازار-تجریش-borj-milad-سر-در-باغ-ملی-توچال-bam-tehran-اماکن-دیدنی-تهران

    تهران بزرگ، دیدنی‌ها و جذابیت‌های فراوانی برای علاقه‌های مختلف دارد. امکانات ورزشی، فرهنگی و آثار تاریخی و طبیعی متفاوتی که در تهران وجود دارد، این شهر را همچون شهر فرنگی کرده که برای هر بیننده‌ای جذاب است.


    خبرگزاری میراث فرهنگی – گردشگری:

     تهران، پایتختی که بیش از 200 سال عمر دارد، بسیار بزرگ شده و جمعیت‌اش از بعضی کشورهای دنیا بیشتر است. در این شهر آنقدر دیدنی‌های متفاوت از قدیم و جدید دارد که یک سفر چند روزه لازم است تا مسافر و مهمان تهران با این شهر آشنا شود.

    از شمال و در دامنه کوه البرز جذابیت‌های شهر آغاز می‌شود، مرکز شهر به شکل دیگری مسافر را مجذوب می‌کند و در ادامه محله‌های جنوبی و مرز کویری تهران جذابیت‌های خاص خود را دارد.
     
    برای جلوگیری از سردرگمی، دیدنی‌های تهران منطقه‌ای معرفی شود، بهتر خواهد بود. از شمال یا دامنه کوه تا جنوب. البته
    شهر ری هم جز تهران است اما خود شهر ری، به طور جداگانه ری گردی دارد.
     

    در امتداد کوهستان، مناطق تفریحی مختلفی وجود دارد که بسته به شرایط موجود می‌توان از فضای تفریحی استفاده کرد یا به فعالیت ورزشی پرداخت.

    از شرق به غرب، دارآباد، کلک‌چال که نقطه آغاز آن پارک جمشیدیه قرار دارد. دربند و درکه شاید نیازی به معرفی نداشته باشند و ببیشتر مردم به این بخش‌ها بروند.

    در کنار این مسیرها، بام تهران یا مجموعه توچال را هم باید گفت که در مقایسه با دیگر مسیرها از امکانات مدرنی برخوردار است. به‌ویژه اگر فرد زمان یا توان صعود سبک را نیز نداشته باشد می‌تواند از تله‌کابین که به ارتفاعات متفاوتی می‌رود استفاده کند.


    بام تهران-اماکن دیدنی و گردشگری تهران-farsimeeting.com-بوستان یا پارک زیبای نیاوران-کاخ نیاوران-باشگاه تیرندازی مهام یا ساصد-پارک ارم -ارم سبز-اوین درکه-amakene varzeshi-دربند تهران-پارک قیطریه-موزه دارآباد-حیات وحش-park   niavaran-پارک ملت یا بوستان ملت-باشگاه پینت   بال متریکس-پارک آب و آتش-پارک حضرت ابراهیم-bam tehran-بام   تهران-کوه توچال-کلک چال-دهکده آبی پارس-بوستان جمشیدیه یا پارک جمشیدیه و پارک ابوالقاسم فردوسی-اماکن دیدنی و گردشگری تهران-amaken gardeshgari tehran-مکان های دیدنی و تفریحی تهران-بام تهران-موزه ها و پارک های   تهران-makanhaye didani-جاهای دیدنی و تفریحی   تهران-جاهای دیدنی و گردشگری و تفریحی تهران-amakene tafrihi   tehran-مکانهای تفریحی و گردشگری تهران-فارسی میتینگ-park va bustan-اماکن ورزشی تهران-مناطق گردشگری تهران-جاهای گردشگری تهران-مکانهای دیدنی تهران-مراکز دیدنی تهران-دیدنی های شهر تهران-مکانهای تفریحی تهران-مکانهای تاریخی تهران-جاهای دیدنی اطراف تهران  
    پارک جمشیدیه
    در این محدوده موزه‌های متعددی با موضوعات گوناگون قرار دارند که بازدید تمامی آنها به بیش از یک روز زمان نیاز دارد. موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد موجودات مناطق مختلف ایران و جهان را در پنج سالن متفاوت به نمایش گذاشته است.

    بوستان جمشیدیه-اماکن دیدنی و گردشگری تهران-بوستان یا پارک زیبای نیاوران-farsimeeting.com-کاخ نیاوران-باشگاه تیرندازی مهام یا   ساصد-پارک ارم -ارم   سبز-اوین درکه-amakene varzeshi-دربند تهران-پارک قیطریه-موزه دارآباد-حیات وحش-park   niavaran-پارک ملت یا بوستان ملت-باشگاه پینت   بال متریکس-پارک آب و آتش-پارک حضرت ابراهیم-bam tehran-بام   تهران-کوه توچال-کلک چال-دهکده آبی پارس-بوستان   جمشیدیه یا پارک جمشیدیه و پارک ابوالقاسم فردوسی-اماکن دیدنی و   گردشگری تهران-amaken gardeshgari tehran-مکان   های دیدنی و تفریحی تهران-بام تهران-موزه ها و پارک های   تهران-makanhaye didani-جاهای دیدنی و تفریحی   تهران-جاهای دیدنی و گردشگری و تفریحی تهران-amakene tafrihi   tehran-مکانهای تفریحی و گردشگری تهران-park va bustan-اماکن ورزشی تهران-مناطق گردشگری تهران-جاهای گردشگری تهران-مکانهای دیدنی تهران-مراکز دیدنی تهران-دیدنی های شهر تهران-مکانهای تفریحی تهران-مکانهای تاریخی تهران-جاهای دیدنی اطراف تهرانمناطق گردشگری تهران-جاهای گردشگری تهران-مکانهای دیدنی تهران-مراکز دیدنی تهران-دیدنی های شهر تهران-مکانهای تفریحی تهران-مکانهای تاریخی تهران-جاهای دیدنی اطراف تهران-مکان های دیدنی تهران-پارک جمشیدیه-مناطق تفریحی تهران-اماکن دیدنی تهران-tehran-makanhayeh didani

    کاخ موزه نیاوران از موزه‌های قابل توجه است که بناهای آن از اوایل قاجار تا پهلوی دوم ساخته شده‌اند. کاخ صاحب‌قرانیه، کاخ نیاوران با معماری مدرن، کتابخانه و مجموعه جهان‌نما، بخش‌های چشمگیر این مجموعه هستند. البته فضای سبز با گونه‌های مختلف پرندگان اثر خود را بر بازدیدکنندگان خواهد گذاشت.
     
    کاخ موزه سعدآباد

    دیگر مجموعه‌ای است که بازدید هیجان‌انگیزی را که نیازمند صرف وقت است، رقم می‌زند.

    در این مجموعه 110 هکتاری، ساختمان‌های متفاوتی از دوره قاجار تا پهلوی بنا شده که تا پیش از انقلاب محل زندگی خانواده دربار بودند و اینک در هر کدام بخشی از هنر و فرهنگ این مرز و بوم به نمایش گذاشته شده است.

    کاخ موزه سعد آباد-فارسی میتینگ-farsimeeting.com-اماکن دیدنی و گردشگری تهران-بوستان یا پارک زیبای نیاوران-farsimeeting.com-کاخ نیاوران-باشگاه تیرندازی مهام یا   ساصد-پارک ارم -ارم   سبز-اوین درکه-amakene varzeshi-دربند تهران-پارک قیطریه-موزه دارآباد-حیات وحش-park   niavaran-پارک ملت یا بوستان ملت-باشگاه پینت   بال متریکس-پارک آب و آتش-پارک حضرت ابراهیم-bam tehran-بام   تهران-کوه توچال-کلک چال-دهکده آبی پارس-بوستان   جمشیدیه یا پارک جمشیدیه و پارک ابوالقاسم فردوسی-اماکن دیدنی و   گردشگری تهران-amaken gardeshgari tehran-مکان   های دیدنی و تفریحی تهران-بام تهران-موزه ها و پارک های   تهران-makanhaye didani-جاهای دیدنی و تفریحی   تهران-جاهای دیدنی و گردشگری و تفریحی تهران-amakene tafrihi   tehran-مکانهای تفریحی و گردشگری تهران-park va bustan-اماکن ورزشی تهران

    موزه‌های استاد حسین بهزاد، صنایع دستی، برادران امیدوار و سبز نمونه‌هایی از این مجموعه هستند. پیاده‌روی در این فضا به‌خصوص در بهار و پاییز خود جذابیتی خاص دارد.
     

    به صفحه باغ پرندگان تهران نگاهی بیندازید. اینجا کلیک کنید.

    باغ پرندگان-مناطق گردشگری تهران-جاهای گردشگری تهران-مکانهای دیدنی تهران-مراکز دیدنی تهران-دیدنی های شهر تهران-مکانهای تفریحی تهران-مکانهای تاریخی تهران-جاهای دیدنی اطراف تهران-اماکن دیدنی تهران-مکان های تفریحی تهران-amaken tafrihi tehran-baghe parandegan-نشانی باغ پرندگان-پارک پرندگان-park parandeghan


    کاخ سبز- مجموعه سعدآباد

    موزه سینما امکاناتی دارد که جنبه‌های مختلف را در برمی‌گیرد. خود بنا با توجه به قدمت قاجاری زیباست، در نمای خارجی تزیینات اجری به کار رفته و در سالن سینما مقرنس‌های فوق‌العاده‌ای ایجاد شده است. 

    در سالنی دیگر جوایز ارزنده‌ی داخلی و خارجی فعالان سینما مانند خرس طلایی برلین یا نخل طلایی کن دیده می‌شود. در این مجموعه همچنین دو کافی‌شاپ و فروشگاه‌های هنرهای دستی و موسیقی در دسترس علاقه‌مندان است.
    مناطق گردشگری تهران-جاهای گردشگری تهران-مکانهای دیدنی تهران-مراکز دیدنی تهران-دیدنی های شهر تهران-مکانهای تفریحی تهران-مکانهای تاریخی تهران-جاهای دیدنی اطراف تهران-amaken didani tehran-کاخ موزه سعدآباد تهران-kakh mozeh saad abad-مکان های دیدنی تهران 
    موزه موسیقی که دنیایی از صداست در همان نزدیکی است. در این موزه انواع ساز، کارگاه ساخت و وسایل برخی اساتید موسیقی به نمایش گذاشته شده است. این موزه با داشتن راهنمای شنیداری که ضمن توضیحات صدای ساز را نیز پخش می‌کند از دیگر موزه‌ها متمایز است.
     
    در شمال تهران، میدان تجریش از فضاهایی است که برای یک مقیم تهران هم جذابیت دارد و گاهی باید سری به آن بزند. بازار سرپوشیده تجریش، فروشگاه‌های مختلف، مرکز خرید تندیس که نسبتاً جدید است از همه مهم‌تر امام‌زاده صالح افراد بسیاری را به تجریش فرامی‌خواند.

     بازار تجریش
    پیاده‌روی در خیابان ولی عصر حدفاصل میدان تجریش تا چهارراه پارک‌وی با درختان چناری که متراکم‌تر از سایر قسمت‌هاست، حال و هوایی دیگر دارد. در امتداد خیابان ولی عصر پارک ملت و پارک ساعی، شرایطی مهیا کرده‌اند تا برای مدت کوتاهی از فضای شهر خارج شد.

    بازار تجریش-tajrish-فارسی میتینگ-farsimeeting.com-اماکن دیدنی و گردشگری تهران-بوستان یا پارک زیبای نیاوران-farsimeeting.com-کاخ نیاوران-باشگاه تیرندازی مهام یا   ساصد-پارک ارم -ارم   سبز-اوین درکه-amakene varzeshi-دربند تهران-پارک قیطریه-موزه دارآباد-حیات وحش-parkniavaran-پارک ملت یا بوستان ملت-باشگاه پینت   بال متریکس-پارک آب و آتش-پارک حضرت ابراهیم-bam tehran-بام   تهران-کوه توچال-کلک چال-دهکده آبی پارس-بوستان   جمشیدیه یا پارک جمشیدیه و پارک ابوالقاسم فردوسی-اماکن دیدنی و   گردشگری تهران-amaken gardeshgari tehran-مکان   های دیدنی و تفریحی تهران-بام تهران-موزه ها و پارک های   تهران-makanhaye didani-جاهای دیدنی و تفریحی   تهران-جاهای دیدنی و گردشگری و تفریحی تهران-amakene tafrihi   tehran-مکانهای تفریحی و گردشگری تهران-park va bustan-اماکن ورزشی تهران-امازاده صالح تجریش

    همین جا باید گفت پردیس‌های سینمایی از جمله پردیس سینمایی ملت که پشت پارک ملت واقع شده با چند سالن سینما، فروشگاه موسیقی، نمایشگاه آثار هنری و اغذیه‌فروشی از فضاهای فرهنگی- تفریحی پایتخت به‌شمار می‌آیند.
    bazare tajrish-بازار تجریش تهران - میدان تجریش-اماکن دیدنی تهران-مکان های تهران-مکان های دیدنی 
    تقریباً‌ در نوار مرکزی شهر از غرب به شرق نیز جذابیت‌های متفاوتی به چشم می‌خورد که به اوقات فراغت شکل مناسبی می‌هد.

    موزه رضا عباسی در سیدخندان، گنجینه عظیمی از کتب خطی با مینیاتورهای ارزشمند، ظروف سرامیک و زیورآلات در دوره‌های مختلف را در خود جای داده که مشابه آن را کمتر جایی می‌توان دید. در همان حوالی باغ موزه قصر هم جذابیت دارد.

    زندان قصر ابتدا باغ مشجر بزرگی بود که از زمان رضاخان بنای بزرگ و کهن و تیره آن تبدیل به زندان شد که تا چند سالی پس از انقلاب نیز ادامه داشت.
     
    در میانه، موزه هنرهای معاصر و موزه فرش ایران که در کنار پارک لاله واقع‌اند، شاید جهانی در یک مرز باشند که دنیای رنگارنگ فرش و تابلوهای هنری نزدیک به هم قرار دارند.

    در این محدوده، همچنین هر عابری که از خیابان کارگر می‌گذرد آثاری را در محوطه موزه هنرهای معاصر می‌بیند که کمتر کسی از ارزش و تاریخچه آنها اطلاع دارد. آثاری از جاکومتی هنرمند سوئیسی، پومودورو هنرمند ایتالیایی و اثری مانند تقدیس از پرویز تناولی.
     

    taghdis-موزه هنرهای معاصر و موزه فرش ایران-taqdis-تاقدیس-اماکن دیدنی تهران-makanhayeh didanie tehranتقدیس، اثر پرویز تناولی
    در همین امتداد به طرف غرب بوستان گفتگو و پارک پردیسان قرار دارند. بوستان گفتگو از این نظر که ترکیبی از باغ‌های انگلیسی، ژاپنی و عناصری از دیگر کشورها یک جا گنجانده شده، دیدنی است.

    پارک پردیسان نیز جدای از وسعت که آن را برای پیک‌نیک و پیاده‌روی مناسب ساخته، فضایی برای بادبادک‌بازی خانواده‌ها مهیا کرده است.
    پارک پردیسان-بوستان گفتگو-فارسی میتینگ-farsimeeting.com-اماکن دیدنی و گردشگری تهران-بوستان یا پارک زیبای نیاوران-farsimeeting.com-کاخ نیاوران-باشگاه تیرندازی مهام یا   ساصد-پارک ارم -ارم   سبز-اوین درکه-amakene varzeshi-دربند تهران-پارک قیطریه-موزه دارآباد-حیات وحش-park   niavaran-پارک ملت یا بوستان ملت-باشگاه پینت   بال متریکس-پارک آب و آتش-پارک حضرت ابراهیم-bam tehran-بام   تهران-کوه توچال-کلک چال-دهکده آبی پارس-بوستان   جمشیدیه یا پارک جمشیدیه و پارک ابوالقاسم فردوسی-اماکن دیدنی و   گردشگری تهران-amaken gardeshgari tehran-مکان   های دیدنی و تفریحی تهران-بام تهران-موزه ها و پارک های   تهران-makanhaye didani-جاهای دیدنی و تفریحی   تهران-جاهای دیدنی و گردشگری و تفریحی تهران-amakene tafrihi   tehran-مکانهای تفریحی و گردشگری تهران-park va bustan-اماکن ورزشی تهران

    در پارک پردیسان موزه تنوع زیستی وجود دارد که گونه‌های گیاهی و جانوری جهان و همچنین گونه‌های جانوری کمیاب در ایران نظیر هوبره، سیاه خروس، گور ایرانی، یوزپلنگ و میش‌مرغ را به نمایش گذاشته است.
     
    قسمتی که بدون شک برای تهرانی یا مهمان تهران دیدنی است، بخش تهران قدیم است.

    محله‌های بازار، عودلاجان و سنگلج، خیابان‌های ناصرخسرو، پامنار، لاله‌زار، 30 تیر، کوچه‌ مروی، میدان‌های بهارستان و توپخانه با خانه‌‌ها و مدرسه‌ها یا تکایا، حمام‌ یا زورخانه، مسجد، کلیسا، کنیسه و آتشکده، نام‌های کوچه‌ها همه از پایتخت 200 ساله حکایت‌ها دارند.
     
    دیدنی‌های محدوده میدان توپخانه کم نیستند. موزه دکتر مقدم نزدیک به میدان حسن‌آباد که خود بسیار دیدنی است، قرار دارد. این موزه یک خانه قدیمی و باصفاست که محسن مقدم، طراح آرم دانشگاه تهران آن را با اشیای ارزشمند گردآوری شده تزیین کرده است.

    موزه آبگینه

    که در بنایی زیبا واقع شده و تاریخچه کهن شیشه و سفال را نشان می‌دهد از دیدنی‌های خیابان 30 تیر است. موزه ملی که در حال حاضر تاریخ زندگی و تمدن را در ایران از 8هزار سال پیش از میلاد تا زمان ساسانیان نشان می‌دهد و همچنان بخش اسلامی آن تعطیل است، با معماری خاص و سردر باغ ملی و میدان مشق و موزه ملی ملک در همین محدوده هستند.

    مناطق گردشگری تهران-جاهای گردشگری تهران-مکانهای دیدنی تهران-مراکز دیدنی تهران-دیدنی های شهر تهران-مکانهای تفریحی تهران-مکانهای تاریخی تهران-جاهای دیدنی اطراف تهران-khanehe doctor moghaddam-خانه-موزه دکتر مقدم-amakene didani-مکان های دیدنی تهران 
    عبور از سردر باغ ملی

    قدم زدن در میدان مشق و تماشای بناهایی که معماری‌ هر یک از آنها نماد دوره‌ای از تاریخ ایران است، بسیار دل چسب خواهد بود.

    هر چند ساختمان‌های میدان مشق به اداره‌هایی تعلق دارند اما در همین مجموعه، در موزه ملک با معماری دوره اسلامی به روی بازدیدکنندگان باز است. مجموعه سکه‌‌ها، نسخ خطی سالن آثار کمال‌الملک و همچنین سالن تک اثر از بخش‌های جذاب این موزه هستند.
    سر درباغ ملی-موزه آبگینه-بازار-توپخانه-میدام امام-پارک شهر-موزه گلستان-فارسی میتینگ-farsimeeting.com-اماکن دیدنی و گردشگری تهران-بوستان یا پارک زیبای نیاوران-farsimeeting.com-کاخ نیاوران-باشگاه تیرندازی مهام یا   ساصد-پارک ارم -ارم   سبز-اوین درکه-amakene varzeshi-دربند تهران-پارک قیطریه-موزه دارآباد-حیات وحش-park   niavaran-پارک ملت یا بوستان ملت-باشگاه پینت   بال متریکس-پارک آب و آتش-پارک حضرت ابراهیم-bam tehran-بام   تهران-کوه توچال-کلک چال-دهکده آبی پارس-بوستان   جمشیدیه یا پارک جمشیدیه و پارک ابوالقاسم فردوسی-اماکن دیدنی و   گردشگری تهران-amaken gardeshgari tehran-مکان   های دیدنی و تفریحی تهران-بام تهران-موزه ها و پارک های   تهران-makanhaye didani-جاهای دیدنی و تفریحی   تهران-جاهای دیدنی و گردشگری و تفریحی تهران-amakene tafrihi   tehran-مکانهای تفریحی و گردشگری تهران-park va bustan-اماکن ورزشی تهران

    کاخ-موزه گلستان یا بناهایی چون عمارت بادگیر و شمس‌العماره بیش از یک بار انسان را ترغیب به بازدید می‌کند. در مقابل این مجموعه بازار بزرگ تهران قرار دارد که به راهی معماگونه مانند است. امام‌زاده زید، مسجد امام و مسجد جامع از دیدنی‌های بازار تهران هستند.
     
    برج آزادی

    برج آزادی با معماری مخصوص خود و محوطه‌ای همچون یک باغ ایرانی در غرب پایتخت واقع شده و به دلیل وجود پایانه غرب وفرودگاه مهرآباد تا حدی حکم ورودی شهر را بازی می‌کند و مانند مهر تأییدی بر بودن در تهران است.

    برج آزادی تهران-میدان آزادی-بنای تاریخی تهران-فارسی میتینگ-farsimeeting.com-اماکن دیدنی و گردشگری تهران-بوستان یا پارک زیبای نیاوران-farsimeeting.com-کاخ نیاوران-باشگاه تیرندازی مهام یا   ساصد-پارک ارم -ارم   سبز-اوین درکه-amakene varzeshi-دربند تهران-پارک قیطریه-موزه دارآباد-حیات وحش-parkniavaran-پارک ملت یا بوستان ملت-باشگاه پینت   بال متریکس-پارک آب و آتش-پارک حضرت ابراهیم-bam tehran-بام   تهران-کوه توچال-کلک چال-دهکده آبی پارس-بوستان   جمشیدیه یا پارک جمشیدیه و پارک ابوالقاسم فردوسی-اماکن دیدنی و   گردشگری تهران-amaken gardeshgari tehran-مکان   های دیدنی و تفریحی تهران-بام تهران-موزه ها و پارک های   تهران-makanhaye didani-جاهای دیدنی و تفریحی   تهران-جاهای دیدنی و گردشگری و تفریحی تهران-amakene tafrihi   tehran-مکانهای تفریحی و گردشگری تهران-park va bustan-اماکن ورزشی تهران-امازاده صالح تجریش-مناطق گردشگری تهران-جاهای گردشگری تهران-مکانهای دیدنی تهران-مراکز دیدنی تهران-دیدنی های شهر تهران-مکانهای تفریحی تهران-مکانهای تاریخی تهران-جاهای دیدنی اطراف تهران

    علاوه بر بنا و معماری، موزه مجموعه آزادی با نمونه آثاری از نقاط مختلف ایران و همین طور تماشای محیط پیرامون از فراز برج آزادی جالب توجه است.
     
    شب‌های تهران در برج میلاد

    چند سالی است که برج میلاد نقش سمبول تهران مدرن را بازی می‌کند.

    برج میلاد تهران-اماک دیدنی -borje milad-مکان های دیدنی تهران-برج میلاد-مناطق گردشگری تهران-جاهای گردشگری تهران-مکانهای دیدنی تهران-مراکز دیدنی تهران-دیدنی های شهر تهران-مکانهای تفریحی تهران-www.farsimeeting.com-مکانهای تاریخی تهران-جاهای دیدنی اطراف تهران-فارسی میتینگ

    برج میلاد-borj milad-بلیط برج میلاد-فارسی میتینگ-farsimeeting.com-اماکن دیدنی و گردشگری تهران-بوستان یا پارک زیبای نیاوران-farsimeeting.com-کاخ نیاوران-باشگاه تیرندازی مهام یا   ساصد-پارک ارم -ارم   سبز-اوین درکه-amakene varzeshi-دربند تهران-پارک قیطریه-موزه دارآباد-حیات وحش-parkniavaran-پارک ملت یا بوستان ملت-باشگاه پینت   بال متریکس-پارک آب و آتش-پارک حضرت ابراهیم-bam tehran-بام   تهران-کوه توچال-کلک چال-دهکده آبی پارس-بوستان   جمشیدیه یا پارک جمشیدیه و پارک ابوالقاسم فردوسی-اماکن دیدنی و   گردشگری تهران-amaken gardeshgari tehran-مکان   های دیدنی و تفریحی تهران-بام تهران-موزه ها و پارک های   تهران-makanhaye didani-جاهای دیدنی و تفریحی   تهران-جاهای دیدنی و گردشگری و تفریحی تهران-amakene tafrihi   tehran-مکانهای تفریحی و گردشگری تهران-park va bustan-اماکن ورزشی تهران-امازاده صالح تجریش

     این برج که از زوایای مختلف شهر دیده می‌شود با امکاناتی مانند سینما، رستوران، نمایشگاه، برگزاری کنسرت موسیقی و همایش در مسیری پیش می‌رود تا حس دلبستگی در مردم ایجاد کند.

    در تعطیلات سال نو نیز جشنواره نوروزی در این مکان برگزار می شود.
     
    برای آن دسته که مایل‌اند برای چند ساعتی هم که شده از شهر دور شوند.

    پارک جنگلی سرخه‌حصار در جنوب شرقی و پارک چیتگر در غرب تهران با امکانات پیک‌نیک، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، فضایی مناسب خانواده‌ها دارند.

    سرخه حصار-پارک جنگلی-فارسی میتینگ-farsimeeting.com-اماکن دیدنی و گردشگری تهران-بوستان یا پارک زیبای نیاوران-farsimeeting.com-کاخ نیاوران-باشگاه تیرندازی مهام یا   ساصد-پارک ارم -ارم   سبز-اوین درکه-amakene varzeshi-دربند تهران-پارک قیطریه-موزه دارآباد-حیات وحش-parkniavaran-پارک ملت یا بوستان ملت-باشگاه پینت   بال متریکس-پارک آب و آتش-پارک حضرت ابراهیم-bam tehran-بام   تهران-کوه توچال-کلک چال-دهکده آبی پارس-بوستان   جمشیدیه یا پارک جمشیدیه و پارک ابوالقاسم فردوسی-اماکن دیدنی و   گردشگری تهران-amaken gardeshgari tehran-مکان   های دیدنی و تفریحی تهران-بام تهران-موزه ها و پارک های   تهران-makanhaye didani-جاهای دیدنی و تفریحی   تهران-جاهای دیدنی و گردشگری و تفریحی تهران-amakene tafrihi   tehran-مکانهای تفریحی و گردشگری تهران-park va bustan-اماکن ورزشی تهران-امازاده صالح تجریش-مناطق گردشگری تهران-جاهای گردشگری تهران-مکانهای دیدنی تهران-مراکز دیدنی تهران-دیدنی های شهر تهران-مکانهای تفریحی تهران-مکانهای تاریخی تهران-جاهای دیدنی اطراف تهران

    پارک جنگلی سرخه‌حصار

    سرخه‌حصار یکی از پارک‌های ملّی ایران است که در شرق تهران قرارگرفته و مساحت آن در حدود ۹۱۶۸ هکتار می‌باشد که به جز بخش شمال شرقی آن تمام این ناحیه تحت کنترل و حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارد

    پارک چیتگر

    پارک جنگلی چیتگر از پارک‌های جنگلی شهر تهران است. این بوستان از شمال به زمین‌های چیتگر، از جنوب به آزادراه تهران-کرج از غرب به آزادشهر و پیکان‌شهر و از شرق به منطقهٔ خرگوش‌دره محدود می‌شود.

    چیتگر-chitgar-پارک جنگلی چیتگر-فارسی میتینگ-farsimeeting.com-اماکن دیدنی و گردشگری تهران-بوستان یا پارک زیبای نیاوران-farsimeeting.com-کاخ نیاوران-باشگاه تیرندازی مهام یا   ساصد-پارک ارم -ارم   سبز-اوین درکه-amakene varzeshi-دربند تهران-پارک قیطریه-موزه دارآباد-حیات وحش-parkniavaran-پارک ملت یا بوستان ملت-باشگاه پینت   بال متریکس-پارک آب و آتش-پارک حضرت ابراهیم-bam tehran-بام   تهران-کوه توچال-کلک چال-دهکده آبی پارس-بوستان   جمشیدیه یا پارک جمشیدیه و پارک ابوالقاسم فردوسی-اماکن دیدنی و   گردشگری تهران-amaken gardeshgari tehran-مکان   های دیدنی و تفریحی تهران-بام تهران-موزه ها و پارک های   تهران-makanhaye didani-جاهای دیدنی و تفریحی   تهران-جاهای دیدنی و گردشگری و تفریحی تهران-amakene tafrihi   tehran-مکانهای تفریحی و گردشگری تهران-park va bustan-اماکن ورزشی تهران-امازاده صالح تجریش

    هدف از احداث این بوستان جنگلی که در آغاز مسیر وزیدن باد غربی به شهر تهران قرار گرفته، بالا بردن مقدار اکسیژن هوای تهران بوده‌است.

    این پارک دارای یک پیست و مسیرهای دوچرخه‌سواری و امکانات اسکیت‌سواری است.
    همچنین ایستگاه مترو چیتگر مقابل درب شمارهٔ ۱ و ایستگاه مترو ایران خودرو مقابل درب‌های ۵ و ۷ قرار دارد. دریاچه چیتگر در مجاورت این پارک جنگلی واقع شده است.


  • مکانهای تفریحی تهران - تفریح

    tafrih.ir/places
    Translate this page
     
    کیلومتر 23 اتوبان تهران کرج، خروجی گرمدره، خیابان شهدا، دهکده آبی پارس. سرپوشیده ... این مکان زیبا ومفرح ؛ سرپوشیده وبرای تمام فصول سال قابل استفاده است .
  • تهران - لیست جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی - آریا زمین

    aryazamyn.com/pages/iran/state-tehran/tehran
    Translate this page
     
    صفحه ی معرفی شهر تهران، با کلید واژه های دیدنیهای تهران، جاذبه های گردشگری تهران، مکان های دیدنی تهران، توتهران کجا بریم، آثار باستانی تهران برچسب خورده است.
  • جاذبه‌های گردشگری استان تهران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

    fa.wikipedia.org/.../جاذبه‌های_گردشگ...
    Translate this page
    Persian Wikipedia
     
    از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد. پرش به: ناوبری، جستجو. پرونده:Azadi Monument.jpg · برج آزادی. این فهرست، فهرستی از جاذبه‌های گردشگری استان تهران است ...
  • نقشه تهران

    map.tehran.ir/
    Translate this page
     
    نقشه تهران (۱۳۹۲-۱۳۹۳) کاملا دقیق، همراه با جستجوی هوشمند معابر و اماکن مهم، کد نوسازی، قابلیت مسیریابی، نمایش مرز مناطق و محلات، مترو، BRT، ... ثبت مکان تجاری. × ...
  • ديدني هاي تهران - تفريحات جديد تهراني ها - روزنه

    www.rozanehonline.com/.../ديدني-هاي-تهران-تفريحا...
    Translate this page
     
    در پایین ترین قسمت این آبشار که می ایستید و به اطراف نگاه می کنید در کنار وسعت این مجموعه، متوجه می شوید که این مکان تلفیقی است از بام تهران و آبیدر سنندج،  ...
  • لیست اماکن تفریحی تهران - مقالات هتلی

    maghalatehotel.persianblog.ir/.../لیست_اماکن_تفریح...
    Translate this page
     
    پارک آبشار تهران، پارک جنگلی شیان، پارک دانشجو، پارک صدف 24 .... پارک ارم یکی از قدیمی ترین مکان های تفریحی شهر تهران است که همه ساله افراد زیادی اوقات  ...
  • اماکن تفریحی تهران | معرفی جاذبه های گردشگری ایران

    seeiran.ir/tag/اماکن-تفریحی-تهران/
    Translate this page
     
    استان تهران به لحاظ موقعیت اقتصادی و اجتماعی , محل تمرکز بسیاری فعالیت های اقتصادی در کشور است و در این میان از رشته های صنایع دستی و هنرهای سنتی نیز بی ...
  • مکان های دیدنی تهران - فارسی میتینگ

    www.farsimeeting.com/newspage/73
    Translate this page
     
    مکان های دیدنی تهران-تهران بزرگ، دیدنی‌ها و جذابیت‌های فراوانی برای علاقه‌های مختلف دارد. امکانات ورزشی، فرهنگی و آثار تاریخی و طبیعی متفاوتی که در تهران وجود ...
  • آشنایی با آبشار سنگان، تهران (+عکس) - بیتوته

    www.beytoote.com/iran/tafrihi/sangan-waterfall.html
    Translate this page
     
    مسیر دسترسی به روستا و آبشار سنگان از طریق جاده کن در شمال غرب تهران می‌باشد. رفتن به این ..... مکان های دیدنی شهر مالاکا، یکی از شهرهای زیبای مالزی · معبد ادفو  ...
  • ایسنا - زمان و مکان نمایشگاه‌های بهاره تهران اعلام شد

    isna.ir/fa/.../زمان-و-مکان-نمایشگاه-های-بهاره-تهران-اعلام
    Translate this page
     
    Feb 14, 2015 - رییس اتاق اصناف ایران از برگزاری نمایشگاه‌های بهاره از ششم تا پانزدهم اسفند ماه خبر داد و گفت:...
  • مکان های تفریحی تهران

    www.irimc.com/Default.aspx?tabid=1313
    Translate this page
     
    باغ پرندگان تهران بزرگ ترین مجموعه نگهداری پرندگان در شمال شرقی پایتخت و در دل جنگل های لویزان که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ افتتاح شد و به بهره برداری رسید.
  • تهران و دیدنی های آن - تور طبیعت گردی ارزان

    www.anobanini.net › ... › دیدنی های استان تهران
    Translate this page
     
    Aug 20, 2010 - تهرانتهران بزرگ، شهر درختان سر به فلک کشیده، شهر توچال، شهر میدان ... غرب) نیز عاملی دیگر برای افزایش استقبال از این مکان گردشگری است.
  • نقشه کل تهران با قابلیت زوم و مکان یابی، اماکن تهران،محله من ...

    q27.ir › لینکهای مفید
    Translate this page
     
    May 20, 2014 - نقشه کل تهران بزرگ با قابلیت زوم و مکان یابی ، اماکن تهران ، محله من،مسیر یابی ، تهرانگردی ، اخبار مکانی ، ثبت مکان تجاری.
  • برای برف بازی در تهران به این مکان ها بروید - مشرق نیوز ...

    www.mashreghnews.ir/.../برای-برف-بازی-در-تهران-ب...
    Translate this page
     
    Nov 10, 2011 - البته این مکان بدلیل اینکه در شمال تهران قرار دارد و مسیر دسترسی به آن نیز در آخر هفته معمولا با ترافیک عجیب و غریبی مواجه است نیاز به یک ...
  • نقشه تهران|نقشه ايران|نقشه راههاي ايران|مسيريابي|مكان يابي ...

    www.masiryab.net/
    Translate this page
     
    با استفاده از نقشه آنلاين و بروز ميتوانيد كوتاه ترين مسير و راههاي ايران را براي مسافرت به همراه راهنماي كامل روي نقشه دريافت كنيد.
  • جدیدترین نرخ و مکان تن فروشی دختران خیابانی تهران

    www.patogh69.ir/post/9
    Translate this page
     
    به گزارش 3 نسل به نقل از حفا نیوز، تن فروشی در…,جدیدترین نرخ و مکان تن فروشی دختران خیابانی تهران,سایت تفریحی و سرگرمی پاتوق69,عکسهای بازیگران ...
  • نقشه ایران * گارمین * تصاویر * جستجوی مکان * تهران

    www.irangpsmap.com/
    Translate this page
     
    نقشه جي پي اس ايران و نقشه هاي راهياب براي جي پي اس هاي Garmin و موبايل هاي مجهز به نرم افزار Navitel با امکان جستجو در سايت نقشه ايران.
  • زمان و مکان نمایشگاه‌های بهاره تهران اعلام شد - کیهان

    kayhan.ir/fa/news/37617
    Translate this page
     
    Feb 14, 2015 - علی فاضلی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه نمایشگاه‌های بهاره تهران در حکیمیه، بوستان ولایت، خاوران و پارک ارم برگزار می‌شود، گف
  • بهترین مکان خرید پارچه در تهران کجاست؟ - Bartarinha.IR ...

    www.bartarinha.ir › سبک زندگی › بهبود سبک زندگی
    Translate this page
     
    Mar 8, 2015 - بهترین مکان خرید پارچه در تهران کجاست؟ راسته عمده فروشان پارچه در انتهای بازار و در سرایی به نام امیركبیر قرار دارد. در این سرا انواع و اقسام پارچه‌ها ...
  • زمان و مکان دیدار نفت تهران در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا مشخص ...

    www.tarafdari.com/.../زمان-و-مکان-دیدار-نفت-تهران-در...
    Translate this page
     
    طرفداری- به نقل از خبرگزاری فارس، تیم فوتبال نفت تهران سه‌شنبه هفته آینده در دور سوم پلی آف لیگ قهرمانان آسیا به مصاف برنده دیدار الجیش قطر و النهضه عمان خواهد ...
  • مکانهای تفریحی تهران(بام تهران+ادرس) - admin

    topdata.ir/مکانهای-تفریحی-تهرانبام-تهران.html
    Translate this page
     
    خانه » گردشگری » تهران » مکان های تفریحی تهران » مکانهای تفریحی تهران(بام ... بام تهران مجموعه‌ای است در بالاترین نقطه خیابان ولنجک که شامل امکانات تفریحی و  ...
  • زمان و مکان نمایشگاه‌ های بهاره تهران | ویکی پدیا

    nhua.ir/7
    Translate this page
     
    Feb 14, 2015 - جهت اطلاع از مکان نمایشگاه های پاییزه نوشت افزار تهران (نمایشگاه باز باران) اینجا را ... نمایشگاه های بهاره و پاییزه از کیفیت بالایی برخوردار نبود و ...
  • مکان مهدیه تهران | فیس‌بوک

    https://fa-ir.facebook.com/MakanMT
    Translate this page
     
    مکان مهدیه تهران‏. ‏‏۳۹‏ پسند‏. ‏انجمن‏ ... به تازگی; 2012. ‏مکان مهدیه تهران ‏ در فیس‌بوک است. برای ارتباط با ‏مکانمهدیه تهران‏ ، همین امروز در فیس‌بوک نام‌نویسی کنید.
  • زمان و مکان برگزاری مراسم مرحوم مغفور وکیلی در تهران

    asredena.com/.../زمان-و-مکان-برگزاری-مراسم-مرحوم-مغ...
    Translate this page
     
    Mar 15, 2015 - عصردنا : مراسم بزرگداشت مرحوم مغفور حاج " ظفر وکیلی " پدر دکتر " محمد علی وکیلی " صاحب امتیاز و مدیر مسئول روزنامه ابتکار در تهران برگزار می ...
  • شهری دیدنی با مکان های متعدد تفریحی/فیروزکوه نگین ...

    www.mehrnews.com/.../شهری-دید...
    Translate this page
    Mehr News Agency
     
    Mar 25, 2015 - فیروزکوه- اگر بخواهیم به یکی از شهرستان های استان تهران که در طول سال بویژه ایام نوروز میزبان خیل زیادی از مسافران و گردشگران است اشاره کنیم، ...
  • فهرست مکان های تفریحی ویژه خانم ها در تهران - ویوان نیوز

    www.vivannews.com/Pages/News-19846.aspx
    Translate this page
     
    تهران دیگر فقط مردانه نیست. نزدیک به چهار سال است که بانوان تهرانی برای خود قلمرو فرهنگی، هنری و تفریحی ویژه دارند و می‌توانند با خیالی آسوده و ایمن در آن فعالیت ...
  • مکان های دیدنی تهران - استان تهران - باشگاه مادران

    www.madarclub.com/fa/print/news/95999
    Translate this page
     
    جاذبه های گردشگری تهران - بالن - پرواز - تهران - مکان های تفریحی تهران - آسمان تهران ... بوستان باغ ایرانی - 1 - مکانهای دیدنی تهران - جاهای دیدنی تهران - بوستان باغ ...
  • ادرس مکان جدید هیئت بین الحرمین تهران........ - دوستداران ...

    javadmoghadam69.blogfa.com/post/452
    Translate this page
     
    ادرس مکان جدید هیئت بین الحرمین تهران........ http://madehin.ir/attachments/f48/9831d1387801973. دوستانی که اهل تهران هستند جهت رسیدن به آدرس حسینیه به نکات ...

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
صفحات جداگانه
آمار سایت
  • کل مطالب : 9893
  • کل نظرات : 240
  • افراد آنلاین : 41
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 191
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 1,834
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,834
  • بازدید ماه : 4,538
  • بازدید سال : 14,953
  • بازدید کلی : 917,326
  • کدهای اختصاصی